Gå til innhold

hvor mye kaker til bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville beregnet 6 personer pr "vanlig" kake, og hadde nok landet på 14-15 kaker.

Vi hadde 10 kaker i bryllupet vårt, til 60 gjester, og det var ikke veldig mye igjen etterpå, faktisk.

''Jeg ville beregnet 6 personer pr "vanlig" kake, og hadde nok landet på 14-15 kaker.''

Oi, det høres voldsomt mye ut i mine ører, men har ikke veldig peiling.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

5

• morsan

4

• Lillemus

3

• Holmes

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er det religiøse motiv for å ha alkoholfrie bryllup?

Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men jeg har ikke mer enn såvidt hørt om alkoholfrie bryllup. Jeg har servert i noen bryllup, men ingen alkoholfrie.

Må vel bare innrømme at jeg synes det høres en smule kjedelig ut, men hva vet vel jeg? :-)

''Må vel bare innrømme at jeg synes det høres en smule kjedelig ut, men hva vet vel jeg? :-)''

Enig. Det er veldig lurt med litt smøring for å lette stemningen litt. Jeg har aldri vært i alkofritt bryllup, men jeg har hørt om noen, særlig i bibelbeltet...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men jeg har ikke mer enn såvidt hørt om alkoholfrie bryllup. Jeg har servert i noen bryllup, men ingen alkoholfrie.

Må vel bare innrømme at jeg synes det høres en smule kjedelig ut, men hva vet vel jeg? :-)

''Må vel bare innrømme at jeg synes det høres en smule kjedelig ut,''

Hehe, samme her. Bryllupsmiddager kan jo fort vare både 4 og 5 timer, og om en ikke engang har et glass vin....

Gjest prust
Skrevet

Ja, det har vært vanlig blant kristne unge her i regionen å ha alkoholfrie bryllup. Og da vi var i 20-årene og vi og vennene våre giftet seg, drakk vi nesten aldri alkohol.

De fleste av vennene våre nå drikker alkohol, også blant de kristne, så dette har forandret seg de siste 15-20 årene.

Bryllupene var ikke kjedelige i det hele tatt, men det er klart at dersom gjestene forventet seg dans og alkohol, ville de sikkert bli skuffet.

Jeg feiret min 40 års dag i vinter, absolutt med alkohol, og da var det vel bare to av 18 som var avholds, og flertallet av gjestene er vel det en kan kalle kristne.

Gjest prust
Skrevet

Hehe, samme her. Bryllupsmiddager kan jo fort vare både 4 og 5 timer, og om en ikke engang har et glass vin....

He - he, jeg synes det er kjempemoro med taler og sanger i bryllup, og har vel sjelden kjedet meg, uansett om det har vært vin eller ikke til maten.

Skrevet

Ja, det har vært vanlig blant kristne unge her i regionen å ha alkoholfrie bryllup. Og da vi var i 20-årene og vi og vennene våre giftet seg, drakk vi nesten aldri alkohol.

De fleste av vennene våre nå drikker alkohol, også blant de kristne, så dette har forandret seg de siste 15-20 årene.

Bryllupene var ikke kjedelige i det hele tatt, men det er klart at dersom gjestene forventet seg dans og alkohol, ville de sikkert bli skuffet.

Jeg feiret min 40 års dag i vinter, absolutt med alkohol, og da var det vel bare to av 18 som var avholds, og flertallet av gjestene er vel det en kan kalle kristne.

Tenkte meg kanskje at det var noe slikt som lå til grunn, ja.

Stemningen blir jo fort litt løsere og morsommere med litt alkohol, særlig middagen blir stort sett lang om man ikke har litt flaks med bordkavaleren. Hehe.

Skrevet

Ja, tenker visst litt sånn jeg også.

Er sikkert litt "skada", ja. :-)

Skrevet

''Må vel bare innrømme at jeg synes det høres en smule kjedelig ut, men hva vet vel jeg? :-)''

Enig. Det er veldig lurt med litt smøring for å lette stemningen litt. Jeg har aldri vært i alkofritt bryllup, men jeg har hørt om noen, særlig i bibelbeltet...

Ingen tvil om at litt alkohol gjør stemningen lettere, men det kan jo fort bikke over for noen.

Som sagt, har ingen erfaring, har nok for få venner i det aktuelle området...

Skrevet

Har ikke forutsetninger for å anslå antall, men jeg ville tenkt 5-6 kaker. Se forøvrig mitt svar til prust nedenfor.

5-6 kaker til 80 personer hørtes snautt ut.

Jeg var i konfirmasjon nylig, og det var 7-8 kaker til ca 25 personer. Da var det nok, og mer enn nok også, men det hadde aldri i livet vært nok til 80 personer.

Gjest Elextra
Skrevet

5-6 kaker til 80 personer hørtes snautt ut.

Jeg var i konfirmasjon nylig, og det var 7-8 kaker til ca 25 personer. Da var det nok, og mer enn nok også, men det hadde aldri i livet vært nok til 80 personer.

Saken er vel at jeg tenker at kaker i brylup gjerne kommer ganske kort tid etter en stor middag. De færreste jeg vet om forsyner seg særlig med kake da. Men jeg har ikke peiling på hva som er gjengs.

Skrevet

En gang var vi i et bryllup der de kun hadde bryllupskaken. Det ble en bit på hver...alle var skikkelig skuffa!!!

Gjest Elextra
Skrevet

He - he, jeg synes det er kjempemoro med taler og sanger i bryllup, og har vel sjelden kjedet meg, uansett om det har vært vin eller ikke til maten.

Taler og sanger kan være underholdende, men de kan også være en lidelse, særlig om de er mange, upersonlige og lange.

Gjest kakebeltet
Skrevet

Jeg ville gått for 15 kaker. Da slipper man å bli flau om det ikke blir rester. her jeg kommer fra er det vanlig med MANGE kaker, de fleste kan man fryse ned. men du kan jo variere med karamellpudding, lefser, moccafromasj osv, trenger ikke være bare runde kaker. Lykke til.

Skrevet

Vi syntes vi hadde lite kaker, men over halvparten ble ikke spist. Vi hadde 7 kaker (3 i langpanne) og var ca 75 personer. Derimot forsvant all konfekten som ble satt fram sammen med kakene.

Skrevet

Kakebordet i et bryllup skal være velfylt. 14-15 kaker/desserter, masse singelpakket konfektbiter.

Tårnkake/kurv, sjokoladekake, ostekake®, oreokake, verdens beste, bryllupskake slevfølgelig, suksessterte (?), iskake, fromasj, fruktsuppe + is, pikekyss etc, hvetekringle.

Skrevet

Dersom dere kommer fra en kakeglad familie, trenger derer, som flere sier, ca 15 kaker. Noe av det kan være rømmegrøt (eller annen festgrøt), dravle, iskake fromas, lefse el.l. Mnge steder har sisne festfavoritter.

Skrevet

Dersom dere kommer fra en kakeglad familie, trenger derer, som flere sier, ca 15 kaker. Noe av det kan være rømmegrøt (eller annen festgrøt), dravle, iskake fromas, lefse el.l. Mnge steder har sisne festfavoritter.

''Noe av det kan være rømmegrøt (eller annen festgrøt), dravle, iskake fromas, lefse el.l.''

Rømmegrøt på kakebordet!?

Skrevet

Har ikke forutsetninger for å anslå antall, men jeg ville tenkt 5-6 kaker. Se forøvrig mitt svar til prust nedenfor.

5-6 kaker til 80 pers?! Det holder vel ikke til 20 pers engang! Jeg er sånn som gjerne vil smake på alle kakene og gjerne tar et ekstra stykke av de som er aller best. :o)

Skrevet

Taler og sanger kan være underholdende, men de kan også være en lidelse, særlig om de er mange, upersonlige og lange.

''Taler og sanger kan være underholdende, men de kan også være en lidelse, særlig om de er mange, upersonlige og lange.''

Jeg liker taler jeg. :o) Men det jeg kan spare meg for er 17 gjentagelser av "klirre på glasset så brudeparet må opp på stolene og kysse hverandre" - det er gøy et par ganger, men så er det slutt.

Gjest prust
Skrevet

Saken er vel at jeg tenker at kaker i brylup gjerne kommer ganske kort tid etter en stor middag. De færreste jeg vet om forsyner seg særlig med kake da. Men jeg har ikke peiling på hva som er gjengs.

I de bryllupene jeg har vært, har kekene blitt satt frem seint på kvelden, mange timer etter middagen - så det er absolutt ikke sånn at en spiser kake rett etter middagen.

Hvis en tar det rett etter middagen, kan jeg forstå at du vil sette frem 5-6 kaker til 80 stykker ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...