Gå til innhold

hvor mye kaker til bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''Noe av det kan være rømmegrøt (eller annen festgrøt), dravle, iskake fromas, lefse el.l.''

Rømmegrøt på kakebordet!?

''Rømmegrøt på kakebordet!?''

Reagerte også litt på den, men lite overrasker meg etter å ha lest om merkelige kakevaner i denne tråden.

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

5

• morsan

4

• Lillemus

3

• Holmes

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Kakebordet i et bryllup skal være velfylt. 14-15 kaker/desserter, masse singelpakket konfektbiter.

Tårnkake/kurv, sjokoladekake, ostekake®, oreokake, verdens beste, bryllupskake slevfølgelig, suksessterte (?), iskake, fromasj, fruktsuppe + is, pikekyss etc, hvetekringle.

Ser at både du og en annnen her sier "tårnkake". Hva er det?

''Som regel blir det jo en del til overs, men det er jo bedre det, enn at kakebordet skulle bli helt skrapa i et bryllup?

''

Ja, jeg har noe familie fra gård som synes kaker er noe av det viktigste i bryllup, og som synes det helst bør være tre-fire ganger så mye kake som det spises. Kan nesten virke som det legges en del stolthet i kakeutvalget og -mengden. Jeg er absolutt ikke der, selv om det jo selvfølgelig ikke bør bli skrapet i første runde.

Når en har tre-fire kaker til 10-12 personer er det vel heller fordi en ønsker litt variasjon i utvalget enn fordi en tror så mye kake virkelig går med.

''Når en har tre-fire kaker til 10-12 personer er det vel heller fordi en ønsker litt variasjon i utvalget enn fordi en tror så mye kake virkelig går med.''

Svigermor har minst tre kaker selv om vi bare er 8 personer i morsdagsmiddag!

Datteren har fulgt opp med den store variasjonen i kaker, men de begge er kanskje skuffet over mitt heller begrensede kakeutvalg :-)

Gjest Elextra

''Når en har tre-fire kaker til 10-12 personer er det vel heller fordi en ønsker litt variasjon i utvalget enn fordi en tror så mye kake virkelig går med.''

Svigermor har minst tre kaker selv om vi bare er 8 personer i morsdagsmiddag!

Datteren har fulgt opp med den store variasjonen i kaker, men de begge er kanskje skuffet over mitt heller begrensede kakeutvalg :-)

Samme her, er også litt på "kollisjonskurs" med svigerslekta når det gjelder kaker.... jeg forsøker å vise interesse for kakeutvalget, men røpes når jeg forsyner meg.

(men pssst.... de har tyve sorter til jul!)

Annonse

Samme her, er også litt på "kollisjonskurs" med svigerslekta når det gjelder kaker.... jeg forsøker å vise interesse for kakeutvalget, men røpes når jeg forsyner meg.

(men pssst.... de har tyve sorter til jul!)

Tjue sorter? Å hjelpes!!

De tørre kakene til jul er nok ikke svigermor så ivrig på, men det nødes litt for mye at man må smake på alle kakesortene sånn ellers.

Og jeg synes også det er forskjell på om man er invitert i f eks bursdagsselskap med kun kaffe og kaker, eller om man er invitert til middagg med påfølgende kaker.

På 17. mai var vi hos dem, og vi var kun 5 stk. Rett etter å ha spist varm middag, fikk vi: Hestesko-is, kransekake, vannbakkels, en slags mandelkake/-nøttekake samt marengs!

Gjest Elextra

Tjue sorter? Å hjelpes!!

De tørre kakene til jul er nok ikke svigermor så ivrig på, men det nødes litt for mye at man må smake på alle kakesortene sånn ellers.

Og jeg synes også det er forskjell på om man er invitert i f eks bursdagsselskap med kun kaffe og kaker, eller om man er invitert til middagg med påfølgende kaker.

På 17. mai var vi hos dem, og vi var kun 5 stk. Rett etter å ha spist varm middag, fikk vi: Hestesko-is, kransekake, vannbakkels, en slags mandelkake/-nøttekake samt marengs!

''Rett etter å ha spist varm middag, fikk vi: Hestesko-is, kransekake, vannbakkels, en slags mandelkake/-nøttekake samt marengs!''

Wow. Men ingen hvetebakst!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...