Gå til innhold

Bach/Gounod - Preludium i C/ Ave Maria

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Gutten min spiller dette preludiet - og så har jeg just kommet på igjen at det finnes jo en Ave Maria-stemme som er skrevet til det, slik det spilles her.

Noen som vet om det er arrangert kun slik med oktaver i diskanten, eller er det arrangert på en annen måte enn her? På Youtube har jeg hørt det kun slik for firhendig piano, ellers er det jo spilt med både sang og fiolin og andre instrumenter. Men jeg skulle gjerne hatt en versjon litt mer fyldig enn bare oktaver i diskanten...

Hvor kan jeg få notene til denne diskanten? Hadde vært moro å spille den firhendig sammen med ham :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364989-bachgounod-preludium-i-c-ave-maria/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg har den på noter. Skal se om jeg finner den og kan få scannet den.

Å, du er vel en knupp :-)

Det er så gøy nå når han har blitt såpass flink at vi kan spille sammen.

Han skal spille på konsert i Domkirka denne uka. Moro!

Han og jeg spilte firhendig på en liten konsert tidligere i vår.

Jeg er så imponert over at han lærer så raskt utenat. Jeg har aldri stolt nok på meg selv til å tørre å spille utenat.

Annonse

Hos gutten min er motivasjonen på topp for tiden :-)

Så herlig :)

I så fall er jeg rimelig sikker på at Ave Maria finnes, med diskanten, i to-hendig. Jeg har litt for mye rot i notene mine nå til at jeg klarer å finne det. (Eksamenslesingsmodus...) Hvis jeg finner den skal jeg prøve å gi deg beskjed :)

mariaflyfly

Å, du er vel en knupp :-)

Det er så gøy nå når han har blitt såpass flink at vi kan spille sammen.

Han skal spille på konsert i Domkirka denne uka. Moro!

Han og jeg spilte firhendig på en liten konsert tidligere i vår.

Jeg er så imponert over at han lærer så raskt utenat. Jeg har aldri stolt nok på meg selv til å tørre å spille utenat.

Æsj, den versjonen jeg hadde liggende var i g-dur, for den var for sopran...

Du kan jo transkribere hvis du ikke får tak i noe annet. Se om det går an å printe denne: http://www.free-scores.com/download-sheet-music.php?pdf=852#

Gjest prust

Æsj, den versjonen jeg hadde liggende var i g-dur, for den var for sopran...

Du kan jo transkribere hvis du ikke får tak i noe annet. Se om det går an å printe denne: http://www.free-scores.com/download-sheet-music.php?pdf=852#

Takk for velvillig hjelp! Gutten min kom fra spilletime i dag, og spillelæreren hadde denne noten hjemme, og skal ta den med neste gang - så da får jeg den :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...