Gjest prust Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Gutten min spiller dette preludiet - og så har jeg just kommet på igjen at det finnes jo en Ave Maria-stemme som er skrevet til det, slik det spilles her. Noen som vet om det er arrangert kun slik med oktaver i diskanten, eller er det arrangert på en annen måte enn her? På Youtube har jeg hørt det kun slik for firhendig piano, ellers er det jo spilt med både sang og fiolin og andre instrumenter. Men jeg skulle gjerne hatt en versjon litt mer fyldig enn bare oktaver i diskanten... Hvor kan jeg få notene til denne diskanten? Hadde vært moro å spille den firhendig sammen med ham :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Jeg mener jeg har spilt den, med diskanten, tohendig... Men dette var rett før jeg slutte å spille, så motivasjonen var ikke så voldsomt stor... 0 Siter
ekte nick Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Jeg husker jeg spilte den på tverrfløyte mens min søster spilte piano til. Dessverre har jeg ikke notene til. Men den er nydelig! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har den på noter. Skal se om jeg finner den og kan få scannet den. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har den på noter. Skal se om jeg finner den og kan få scannet den. Å, du er vel en knupp :-) Det er så gøy nå når han har blitt såpass flink at vi kan spille sammen. Han skal spille på konsert i Domkirka denne uka. Moro! Han og jeg spilte firhendig på en liten konsert tidligere i vår. Jeg er så imponert over at han lærer så raskt utenat. Jeg har aldri stolt nok på meg selv til å tørre å spille utenat. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Jeg husker jeg spilte den på tverrfløyte mens min søster spilte piano til. Dessverre har jeg ikke notene til. Men den er nydelig! Ja, den er veldig flott! Er sikkert nydelig med fløyte til ja! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Jeg mener jeg har spilt den, med diskanten, tohendig... Men dette var rett før jeg slutte å spille, så motivasjonen var ikke så voldsomt stor... Hos gutten min er motivasjonen på topp for tiden :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Hos gutten min er motivasjonen på topp for tiden :-) Så herlig I så fall er jeg rimelig sikker på at Ave Maria finnes, med diskanten, i to-hendig. Jeg har litt for mye rot i notene mine nå til at jeg klarer å finne det. (Eksamenslesingsmodus...) Hvis jeg finner den skal jeg prøve å gi deg beskjed 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Å, du er vel en knupp :-) Det er så gøy nå når han har blitt såpass flink at vi kan spille sammen. Han skal spille på konsert i Domkirka denne uka. Moro! Han og jeg spilte firhendig på en liten konsert tidligere i vår. Jeg er så imponert over at han lærer så raskt utenat. Jeg har aldri stolt nok på meg selv til å tørre å spille utenat. Æsj, den versjonen jeg hadde liggende var i g-dur, for den var for sopran... Du kan jo transkribere hvis du ikke får tak i noe annet. Se om det går an å printe denne: http://www.free-scores.com/download-sheet-music.php?pdf=852# 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Æsj, den versjonen jeg hadde liggende var i g-dur, for den var for sopran... Du kan jo transkribere hvis du ikke får tak i noe annet. Se om det går an å printe denne: http://www.free-scores.com/download-sheet-music.php?pdf=852# Takk for velvillig hjelp! Gutten min kom fra spilletime i dag, og spillelæreren hadde denne noten hjemme, og skal ta den med neste gang - så da får jeg den :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.