Gå til innhold

100.000 for å kapre attraktive studenter

Anbefalte innlegg

''Noen ingeniørstudenter er så ettertraktet på jobbmarkedet at 1 av 5 får titusenvis av kroner av sin kommende arbeidsgiver før de har jobbet en eneste time.

Jobbmarkedet for nyutdannede ingeniører med økonomisk kompetanse er knallsterkt. Ved NTNUs institutt for industriell økonomi og teknologiledelse fikk 92 prosent av 2010-kullet jobb før de var ferdig med studiene.

En undersøkelse blant fjorårets avgangsstudenter viser at 18 prosent av avgangsstudentene, eller 1 av 5, fikk penger av arbeidsgiveren ved signering av jobbkontrakt. Totalt ble det uteksaminert 110 studenter ved instituttet i 2010. ''

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.7643998

Litt om hvorfor det er viktig å få seg en god utdanning.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Dette gjelder for det meste ingeniører. Det er ikke det samme for leger, jurister, pedagoger og andre :)

*har master og får ikke kastet penger etter meg, men neida, ikke bitter, ikke bitter i det hele tatt*

;)

Men hva studerte du? Tidlig 12.-århundre nepalsk ekspressionisme? ;-)

Joda, det handler om realfag, og da særlig fra NTNUs institutt for industriell økonomi og teknologiledelse, men jeg tror nok det er meget bra for alle ingeniører for tiden.

Med vennlig hilsen

Persille1365381127

Men hva studerte du? Tidlig 12.-århundre nepalsk ekspressionisme? ;-)

Joda, det handler om realfag, og da særlig fra NTNUs institutt for industriell økonomi og teknologiledelse, men jeg tror nok det er meget bra for alle ingeniører for tiden.

Med vennlig hilsen

Det stemmer ikke helt at jeg har en master, jeg holder på å sluttføre en master of Management nå - og regner med jeg tar spesialiseringen i HR. Har 30 poeng igjen.

Men poenget mitt var bare at jeg ikke opplever at noen innenfor mine fag/mitt område får jobb på denne måten.

Det er stort sett ingeniører som er så etterspurt, og de er jo så etterspurt at vi importerer dem fra utlandet. Bra for dem :)

Jeg derimot, må finne ut hva jeg skal bli når jeg blir stor uten å la meg avskrekke av de fancy titlene i stillingsannonsene. Det er det som er den høyeste terskelen min faktisk. Erfaring og kompetanse har jeg jo (i hvertfall etter å ha gründet to selskap som nå omsetter for hhv 3 og 5 millioner, har 20 ansatte tilsammen og har ledet dem begge i flere år).

Det stemmer ikke helt at jeg har en master, jeg holder på å sluttføre en master of Management nå - og regner med jeg tar spesialiseringen i HR. Har 30 poeng igjen.

Men poenget mitt var bare at jeg ikke opplever at noen innenfor mine fag/mitt område får jobb på denne måten.

Det er stort sett ingeniører som er så etterspurt, og de er jo så etterspurt at vi importerer dem fra utlandet. Bra for dem :)

Jeg derimot, må finne ut hva jeg skal bli når jeg blir stor uten å la meg avskrekke av de fancy titlene i stillingsannonsene. Det er det som er den høyeste terskelen min faktisk. Erfaring og kompetanse har jeg jo (i hvertfall etter å ha gründet to selskap som nå omsetter for hhv 3 og 5 millioner, har 20 ansatte tilsammen og har ledet dem begge i flere år).

Jeg kan ikke tenke meg at du får noen vansker med å finne deg jobb, med mindre du er tiltalt for skattesvik i de to selskapene! ;-)

Kombinasjonen av relevant erfaring og utdanning, pleier gi jobb rimelig raskt.

Med vennlig hilsen

Persille1365381127

Jeg kan ikke tenke meg at du får noen vansker med å finne deg jobb, med mindre du er tiltalt for skattesvik i de to selskapene! ;-)

Kombinasjonen av relevant erfaring og utdanning, pleier gi jobb rimelig raskt.

Med vennlig hilsen

Nja, det har ikke fungert så veldig godt så langt. Men det er mulig det blir bedre bare jeg blir ferdig med eksamen nå. Om jeg ikke dør av eksamen er jeg klar for ny jobb til høsten...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...