Gå til innhold

Hvem har bestemt....?

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

Jeg fikk beskjed om at da jeg passerte 30 var jeg blitt for gammel til å kle meg i trang sort jeans, naglebelte og band-tskjorte. Bare så synd at jeg ikke kan fordra blomster, pastellfarger, bukser med press, plisseskjørt, store bluser og alt det som det visstnok passet bedre å bruke når man kom i min alder;-)

Bikini bruker jeg på verandaen, og flere av plaggene på lista der ville jeg ikke brukt uansett. Jeg kler meg i det jeg liker å gå i, det som passer kroppen min og det som kjæresten min liker å se meg i. Så enkelt er det...

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

7

• morsan

7

• Dark-Angel 82

6

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg legger inn protest på joggeskoene, det kan da ikke skade noen. Det ser ikke ut som om det er noe særlig utvalg i sko for de over 51? Men de glemte å oppgi aldersgrense for å gå barbeint, den finnes nok også.

Jeg har aldri hatt langt hår og er ingen strandløve. Det er faktisk mye pga. diverse DOL-tråder om hvor ekkelt det er å se gamle, feite folk om sommeren, at jeg aldri går i noe mindre enn shorts.

Men jeg lurer på hva jeg skal ha på hvis jeg noen gang skal ta med (foreløpig høyst virtuelle) barnebarn i badeland. Da ville jeg nok antatt at badedrakt var korrekt. Tror ikke man slipper inn uten...

Annonse

Gjest Umodent av deg

Jeg legger inn protest på joggeskoene, det kan da ikke skade noen. Det ser ikke ut som om det er noe særlig utvalg i sko for de over 51? Men de glemte å oppgi aldersgrense for å gå barbeint, den finnes nok også.

Jeg har aldri hatt langt hår og er ingen strandløve. Det er faktisk mye pga. diverse DOL-tråder om hvor ekkelt det er å se gamle, feite folk om sommeren, at jeg aldri går i noe mindre enn shorts.

Men jeg lurer på hva jeg skal ha på hvis jeg noen gang skal ta med (foreløpig høyst virtuelle) barnebarn i badeland. Da ville jeg nok antatt at badedrakt var korrekt. Tror ikke man slipper inn uten...

'' Det er faktisk mye pga. diverse DOL-tråder om hvor ekkelt det er å se gamle, feite folk om sommeren, at jeg aldri går i noe mindre enn shorts''

Er du ikke litt for voksen til å skylde på dol-tråder for at du er misfornøyd med deg selv?

Gjest togli

Hehe, det beste er vel å kle seg som man selv føler for.

Ikke alle passer alt, eller har kroppen til å bære alle plagg. Man bør kle seg etter kropp, og personlighet.

Ikke alt for lenge siden det var eviglange diskusjoner her inne om kjolelengder, alder og hva om passet seg.

Men du.... bikini da? Jeg elsker å ligge på stranda og sole meg og bade..... Jeg hadde for f.. ikke droppa bikinien selv om jeg var stor og kraftig! Synes det er helt herlig å se folk i alle fasonger kle seg i bikini på stranda om sommeren. Det er sånn det skal være :)

Gjest prust

Men du.... bikini da? Jeg elsker å ligge på stranda og sole meg og bade..... Jeg hadde for f.. ikke droppa bikinien selv om jeg var stor og kraftig! Synes det er helt herlig å se folk i alle fasonger kle seg i bikini på stranda om sommeren. Det er sånn det skal være :)

Jeg har på meg bikini om sommeren - dermed basta. Selv om jeg veier ti kilo mer enn jeg gjorde for 12 år siden og 5-10 kilo mer enn jeg synes jeg skulle gjøre.

Jeg elsker sol, og får jeg anledning til å bruke bikini, så bruke jeg den.

Gjest togli

Jeg har på meg bikini om sommeren - dermed basta. Selv om jeg veier ti kilo mer enn jeg gjorde for 12 år siden og 5-10 kilo mer enn jeg synes jeg skulle gjøre.

Jeg elsker sol, og får jeg anledning til å bruke bikini, så bruke jeg den.

Og det skal du selvsagt fortsette med! Det ville vært forferdelig om kun de med "perfekte" kropper kunne gå i bikini ;)

'' Det er faktisk mye pga. diverse DOL-tråder om hvor ekkelt det er å se gamle, feite folk om sommeren, at jeg aldri går i noe mindre enn shorts''

Er du ikke litt for voksen til å skylde på dol-tråder for at du er misfornøyd med deg selv?

Jeg er ikke spesielt misfornøyd med meg selv. Fødselsåret mitt er det vanskelig å få gjort noe med, og jeg har hatt omtrent samme kroppsfasong bestandig.

Jeg lar være å kle av meg for mye av samme type grunn som når jeg lar være å tørke tøy ute på søndager - jeg vet at mange reagerer på det, og det er ikke noe stort offer for meg å la være.

Uten internett hadde jeg nok ikke visst hvor opptatt mange er av det de ser rundt seg. F.eks. ante jeg ikke at det fantes aldersgrenser for ulike typer sko ;-)

''Synes det er helt herlig å se folk i alle fasonger kle seg i bikini på stranda om sommeren. ''

Det er nok veldig mange som ikke deler den oppfatningen.

Men det er visst større toleranse hvis man befinner seg "i syden". Selv om jeg ikke vet helt hvor "syden" starter.

Annonse

''Synes det er helt herlig å se folk i alle fasonger kle seg i bikini på stranda om sommeren. ''

Det er nok veldig mange som ikke deler den oppfatningen.

Men det er visst større toleranse hvis man befinner seg "i syden". Selv om jeg ikke vet helt hvor "syden" starter.

Jeg syns det er helt utrolig at folk får seg til å reagere negativt på et menneske i bikini, uansett om vedkommende veier 150 kg og bilringene og flesket disser. Er ikke det helt opp til hver enkelt hva de føler seg vel med?

At folk kan bli kvalme av at det blir skifta bleier på restaurantbordet, at noen åpenlyst peller seg i nesa og kliner resultatet på bordet etc. forstår jeg kan skape reaksjoner. Men er det noen som "blir kvalme" av å se "mindre velskapte" personer i badetøy altså?

Jeg syns det er helt utrolig at folk får seg til å reagere negativt på et menneske i bikini, uansett om vedkommende veier 150 kg og bilringene og flesket disser. Er ikke det helt opp til hver enkelt hva de føler seg vel med?

At folk kan bli kvalme av at det blir skifta bleier på restaurantbordet, at noen åpenlyst peller seg i nesa og kliner resultatet på bordet etc. forstår jeg kan skape reaksjoner. Men er det noen som "blir kvalme" av å se "mindre velskapte" personer i badetøy altså?

Det er nok mange som ikke bryr seg i det hele tatt.

Noe av problemet er nok at mange er et stykke fra å "føle seg vel med" å gå i bikini i utgangspunktet, så det skal ikke så mye til før de lar være. Man skal ikke være særlig "uperfekt" før man har komplekser for å kle av seg, og da er det ikke så lett å heve seg over anonym fordømmelse selv om man vet det ikke er særlig rasjonelt.

Utsagn av typen "jeg synes det er flott at de (altså de med noen ekstra kilo) tør å kle av seg og få litt sol på kroppen" er heller ikke noe som gjør at man får høyere selvtillit. De viser jo bare at folk titter og tenker en hel del.

Det har jo vært innlegg her om hvor fælt det er å se lubne unger på gym for småbarn. Det må være plagsomt å være perfekt i en verden med så mange variasjoner.

Gjest Umodent av deg

Jeg er ikke spesielt misfornøyd med meg selv. Fødselsåret mitt er det vanskelig å få gjort noe med, og jeg har hatt omtrent samme kroppsfasong bestandig.

Jeg lar være å kle av meg for mye av samme type grunn som når jeg lar være å tørke tøy ute på søndager - jeg vet at mange reagerer på det, og det er ikke noe stort offer for meg å la være.

Uten internett hadde jeg nok ikke visst hvor opptatt mange er av det de ser rundt seg. F.eks. ante jeg ikke at det fantes aldersgrenser for ulike typer sko ;-)

'' F.eks. ante jeg ikke at det fantes aldersgrenser for ulike typer sko ;-)''

Og det gjør det heller ikke. Tenk selv.

'' F.eks. ante jeg ikke at det fantes aldersgrenser for ulike typer sko ;-)''

Og det gjør det heller ikke. Tenk selv.

Du så smilefjeset, eller?

Jeg kommer nok ikke til å gå i sandaler eller gummistøvler hele året pga. den artikkelen. Det var jo ikke mange muligheter der for folk over 50.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...