Gå til innhold

Hvem har bestemt....?

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er helt utrolig at folk får seg til å reagere negativt på et menneske i bikini, uansett om vedkommende veier 150 kg og bilringene og flesket disser. Er ikke det helt opp til hver enkelt hva de føler seg vel med?

At folk kan bli kvalme av at det blir skifta bleier på restaurantbordet, at noen åpenlyst peller seg i nesa og kliner resultatet på bordet etc. forstår jeg kan skape reaksjoner. Men er det noen som "blir kvalme" av å se "mindre velskapte" personer i badetøy altså?

Her er forresten en (gammel) tråd som gir klar beskjed om at det er for lite tildekkende å ha på seg shorts også:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=1209072

Til de som det er kvalmende å se sommerkledd, anbefales solarium...

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

7

• morsan

7

• Dark-Angel 82

6

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Siden jeg akkurat har bikket 33, så er det bare tubetopp jeg ikke "får lov til" å gå med. Og siden jeg aldri har brukt tubetopp uansett, så synes jeg ikke det er noe problem. Det samme gjelder skinnbukser.

Miniskjørt derimot kan det hende jeg hiver på meg selv etter at jeg bikker 35, og joggesko definitivt hele livet. Kanskje ikke på jobb, men til trening er det jo ganske praktisk :)

Håret klipte jeg kort allerede i 20-årene, og det kommer nok aldri til å bli langt igjen. Men det har ikke så mye med alderen å gjøre.

Gjest prust

Her er forresten en (gammel) tråd som gir klar beskjed om at det er for lite tildekkende å ha på seg shorts også:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=1209072

Til de som det er kvalmende å se sommerkledd, anbefales solarium...

Nå har jeg trålt gjennom ukesvis med innlegg fra juni 2002, uten å se et eneste spor etter meg :-( Må visst ha vært i ammetåka fremdeles (nr 2 var da nesten ett år).

Så forresten ikke noen innlegg fra deg heller, laban. Men Lillemus, SDD og Mariaflyfly fant jeg ;-) Pluss mange av de gamle gode...

Nå har jeg trålt gjennom ukesvis med innlegg fra juni 2002, uten å se et eneste spor etter meg :-( Må visst ha vært i ammetåka fremdeles (nr 2 var da nesten ett år).

Så forresten ikke noen innlegg fra deg heller, laban. Men Lillemus, SDD og Mariaflyfly fant jeg ;-) Pluss mange av de gamle gode...

Jeg var nesten bare på småbarnsforum i de årene, evt. litt på Graviditet og Ufrivillig barnløshet. Det var veldig høy aktivitet på barneforumene den gangen.

Men jeg husket den tråden om overvektige som ikke burde vise seg i sommerklær, i hvert fall godt nok til at jeg fant den (og noen andre i samme gata) igjen ganske lett.

Gjest prust

Jeg var nesten bare på småbarnsforum i de årene, evt. litt på Graviditet og Ufrivillig barnløshet. Det var veldig høy aktivitet på barneforumene den gangen.

Men jeg husket den tråden om overvektige som ikke burde vise seg i sommerklær, i hvert fall godt nok til at jeg fant den (og noen andre i samme gata) igjen ganske lett.

Ja, jeg tror også jeg hang mest på småbarnsforum og graviditetsforumet i de årene. Jeg leste nok en dal av det som ble skrevet på Åpent, men syntes nok at jeg ikke hørte helt hjemme der.

Annonse

Dark-Angel 82

Men du.... bikini da? Jeg elsker å ligge på stranda og sole meg og bade..... Jeg hadde for f.. ikke droppa bikinien selv om jeg var stor og kraftig! Synes det er helt herlig å se folk i alle fasonger kle seg i bikini på stranda om sommeren. Det er sånn det skal være :)

Ja, jeg syns jo man kan gå i bikini om man selv ønsker det.

Man klart at er du kraftig, bør man kanskje velge en som er større enn en plaster. ;)

Men det er jo smak og behag da. :)

Gjest togli

''Synes det er helt herlig å se folk i alle fasonger kle seg i bikini på stranda om sommeren. ''

Det er nok veldig mange som ikke deler den oppfatningen.

Men det er visst større toleranse hvis man befinner seg "i syden". Selv om jeg ikke vet helt hvor "syden" starter.

Hehe, snodig det der...... Det virker jo helt utrolig dersom enkelte vemmes over andres kropper! Noe så overfladisk....

Jeg kan godt tenke mitt om en som kler seg i tights og kort topp (magen bar) og er over 20 (uansett kropp igrunnen) - men vemmelse har jeg heldigvis til gode å kjenne...

Gjest togli

Man klart at er du kraftig, bør man kanskje velge en som er større enn en plaster. ;)

Jeg synes faktisk det er kult med kraftige damer som velger bikini med knytting i sidene. Nesten penere det enn bikiniene som liksom skal legges over "valkene" for å "skjule dem.... -men dette er jo smak og behag og opp til hver enkelt..

"Frimerkebikinier" tror jeg ikke jeg har sett på annet enn slike som helt tydelig elsker å vise seg fram på stranda og er der mer for å bli sett enn for å bade/sole seg :P

Dark-Angel 82

Jeg synes faktisk det er kult med kraftige damer som velger bikini med knytting i sidene. Nesten penere det enn bikiniene som liksom skal legges over "valkene" for å "skjule dem.... -men dette er jo smak og behag og opp til hver enkelt..

"Frimerkebikinier" tror jeg ikke jeg har sett på annet enn slike som helt tydelig elsker å vise seg fram på stranda og er der mer for å bli sett enn for å bade/sole seg :P

Ikke alle som liker store skiller. *host* ;)

Mrs. Wallace

''Synes det er helt herlig å se folk i alle fasonger kle seg i bikini på stranda om sommeren. ''

Det er nok veldig mange som ikke deler den oppfatningen.

Men det er visst større toleranse hvis man befinner seg "i syden". Selv om jeg ikke vet helt hvor "syden" starter.

Hvis noen skulle synes det er slitsomt å se meg i badetøy, får de værsågod se en annen vei. Jeg forbeholder meg retten til å bade og sole meg, og gir jamnt blanke i hva noen måtte synes om det.

Det forundrer meg at noen kaster bort tid på slikt som dette.

Noen mennesker har jeg bare lyst til å filleriste og skrike: "Det er en hel verden av kunnskap og opplevelser der ute!"

"The intendet recipient of the information is currently not resident between the ears. Please try again later."

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Kayia

''Man klart at er du kraftig, bør man kanskje velge en som er større enn en plaster. ;)'' Enig, og syns generelt at det å velge klær i rett størrelse er et bedre tips for mange enn det å droppe spesielle klesplagg ved økende alder... ;-)

Guri malla, jeg må flire.

Skinnbukser har jeg aldri gått i, heller ikke tubetopp, men ellers synder jeg kraftig mot denne lista. Bikini er et av yndlingsplaggene mine, og kort, trangt skjørt likeså.

Dette til tross for at jeg har bikket 55. Og det ser ikke ut til at omverdenen tar skade av å se meg lettkledd.

Det kanskje dummeste av alt på denne lista er dette med joggesko. Det bruker jo folk til de bikker for godt, og det er viktig å opprettholde gode vaner med å gå tur når man blir eldre. Og da ikke i spasersko.

Jeg ser ofte folk over 80 med joggesko.

hidi, the scorpion

Guri malla, jeg må flire.

Skinnbukser har jeg aldri gått i, heller ikke tubetopp, men ellers synder jeg kraftig mot denne lista. Bikini er et av yndlingsplaggene mine, og kort, trangt skjørt likeså.

Dette til tross for at jeg har bikket 55. Og det ser ikke ut til at omverdenen tar skade av å se meg lettkledd.

Det kanskje dummeste av alt på denne lista er dette med joggesko. Det bruker jo folk til de bikker for godt, og det er viktig å opprettholde gode vaner med å gå tur når man blir eldre. Og da ikke i spasersko.

Jeg ser ofte folk over 80 med joggesko.

Folk må gå i hva de synes er best for dem;) Det hender jeg reagerer negativt, men så må jeg tenke at folk kan kle seg som de vil!

Om de kler seg sexy eller ikke, så er det faktisk ikke min sak...;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...