Gå til innhold

Hvilken oppvaskmskin anbefaler du!?

Anbefalte innlegg

Vi må kjøpe ny oppvaskmaskin... Vi er en familie på 5, med masse besøk og ofte middagsgjester, så vi vil gjerne ha en stor oppvaskmaskin (16 kuverter!?). Om det er bestikk-kurv eller - skuff er vi ikke så opptatt av. Pris maks 8000,-. Hvilken oppvaskmaskin anbefaler du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365053-hvilken-oppvaskmskin-anbefaler-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest denne anbefales ikke

Jeg vet ikke hvilken jeg anbefaler, men vet ihvertfall hvilken jeg IKKE anbefaler, fordi jeg har den selv og syns den er for dårlig:

Du bør ikke kjøpe Whirlpool, i alle fall ikke ADP 5560.

Den tørker dårlig, og med mindre du skyller alle tingene gullende rene, så vasker den dårlig også. I tillegg er det vanskelig å plassere ting i den, det har jeg hørt flere si.

Jeg vet ikke hvilken jeg anbefaler, men vet ihvertfall hvilken jeg IKKE anbefaler, fordi jeg har den selv og syns den er for dårlig:

Du bør ikke kjøpe Whirlpool, i alle fall ikke ADP 5560.

Den tørker dårlig, og med mindre du skyller alle tingene gullende rene, så vasker den dårlig også. I tillegg er det vanskelig å plassere ting i den, det har jeg hørt flere si.

Takk! Vi har vel tenkt å styre unna både Whirlpool, Ariston, og andre "ukjente"/nye merker... Noe Electrolux, Asko, AEG, Miele..... Men takk for tilbakemelding! :-)

Vi har en Bosch som vi er veldig fornøyd med. Den er veldig enkel å fylle, og det er plass til mye. Fikk plass til alt etter en julemiddag til 6 personer innkludert gryter og serveringsfat/skåler. I følge min mor er det plass til mye mer i vår oppvaskmaskin enn i hennes (AEG), selv om de er like store utvendig. Maskinen har bestikk-kurv og hylle til kniver.

Som en annen nevner her: Styr unna Whirlpool. Det er billig, men noe dritt.

Annonse

tzatziki1365380058

Var utrolig fornøyd med Asko da vi hadde det! Kjempegod plass, og stillegående. Foreldrene mine, derimot, er ikke særlig fornøyd med sin, tror de synes den vasker dårlig. (Mulig de har fått et "mandagseksemplar"?)

Etter at vi flyttet fikk vi en integrert Elektrolux med på kjøpet, og det er en katastrofe! Dårlig plass, og elendig innredning - får plasst til mye mindre enn de 12 (?) kuvertene den egentlig er beregnet til.

Vi har Miele vaskemaskin, og er helt utrolig fornøyd! Skal vi ha ny oppvaskmaskin, går vi for Miele der også, tror jeg.

Vi har en Siemens (SD6P1S ser det ut som den heter). Man hører den nesten ikke. Vi fikk denne da vi skiftet nytt kjøkken, så vi har den innebygd.

Den har bestikkskuff og plass til ganske mye. Prisen aner jeg ikke da den inngikk i kjøkkenpakka.

Den beste oppvaskmaskinenvi har hatt

Hvis det ofte er noen som oppholder seg på kjøkkenet mens maskinen går, skal du kjøpe Siemens. De er veldig stillegående.

Siemens og Bosch er omtrent de samme maskinene, så hvis det er en av disse modellene dere liker innredningen i, spiller ikke merket så stor rolle. Se på tabellene som angir støy, tidsforbruk osv., de gir godt sammenlikningsgrunnlag (og styr unna de merkene som ikke oppgir sånt).

Annonse

Hehe, ja det er ikke mange av "oss" :)

Nei, det tror jeg ikke. Har tenkt hardt gjennom mine venner og bekjente i dag, men kan ikke komme på en eneste person som har familie og lever uten oppvaskmaskin.

Endel studenter og single kjenner jeg uten oppvaskmaskin, men ikke med familie.

Ja-ja, er du heldig kommer du kanskje på lista over verneverdige ting?! :-)

Dark-Angel 82

Nei, det tror jeg ikke. Har tenkt hardt gjennom mine venner og bekjente i dag, men kan ikke komme på en eneste person som har familie og lever uten oppvaskmaskin.

Endel studenter og single kjenner jeg uten oppvaskmaskin, men ikke med familie.

Ja-ja, er du heldig kommer du kanskje på lista over verneverdige ting?! :-)

*lol* Håper ikke jeg kommer på den lista!!! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...