Dark-Angel 82 Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Tja, si ikke det - da får kanskje gubben tilskudd til å holde deg vedlike når du blir gammel?! ;-) Hahaha, ja der sier du noe! 0 Siter
Sofline Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Oj, er det sant? Trodde ikke man fant en husholdning (altså, der det bor mer enn ett menneske) uten oppvaskmaskin i dag - du er jo nærmest unik! :-) For ett år siden hadde ikke vi oppvaskmaskin heller (med to små barn). For en luksus det var få flytte til et hus med plass til det! 0 Siter
Colette Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 For ett år siden hadde ikke vi oppvaskmaskin heller (med to små barn). For en luksus det var få flytte til et hus med plass til det! Jeg har levd både med og uten oppvaskmaskin- og jeg må si at jeg synes det er mer jobb og skylle av/sette inn og plukke ut av maskinen, enn og vaske og rydde bort en vanlig oppvask. Jeg skjønner rett og slett ikke den store fordelen med oppvaskmaskiner:-) 0 Siter
Sofline Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har levd både med og uten oppvaskmaskin- og jeg må si at jeg synes det er mer jobb og skylle av/sette inn og plukke ut av maskinen, enn og vaske og rydde bort en vanlig oppvask. Jeg skjønner rett og slett ikke den store fordelen med oppvaskmaskiner:-) Jeg skyller ikke av oppvasken til oppvaskmaskinen hvis det ikke er veldig møkkete. Håndoppvask foregår imidlertid på denne måten: Skylle av, vaske opp, tørke av. Jeg brukte gjennomsnittlig en time på oppvaske om dagen før jeg fikk opppvaskmaskin. Nå bruker jeg kanskje 15-20 minutter. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har levd både med og uten oppvaskmaskin- og jeg må si at jeg synes det er mer jobb og skylle av/sette inn og plukke ut av maskinen, enn og vaske og rydde bort en vanlig oppvask. Jeg skjønner rett og slett ikke den store fordelen med oppvaskmaskiner:-) Psst: Du skal ikke skylle av oppvasken før den settes i maskina (selvfølgelig skal matrester av typen klumper fjernes, men saus og syltetøyrester og sånt skal være på). Oppvaskmidlet er så sterkt at hvis det ikke får løst seg opp på fett og matrester, tørker det ut alle gummidelene i maskina. Har vi fått beskjed om etter at vi måtte levere tilbake ei Miele-maskin som hylte etter bare et par år - fordi vi var jo så flinke med å skylle alt slik at maskina skulle vare lenger. :-) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 For ett år siden hadde ikke vi oppvaskmaskin heller (med to små barn). For en luksus det var få flytte til et hus med plass til det! Puh, det tenker jeg! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.