Gå til innhold

Hvilken oppvaskmskin anbefaler du!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj, er det sant? Trodde ikke man fant en husholdning (altså, der det bor mer enn ett menneske) uten oppvaskmaskin i dag - du er jo nærmest unik! :-)

For ett år siden hadde ikke vi oppvaskmaskin heller (med to små barn). For en luksus det var få flytte til et hus med plass til det!

For ett år siden hadde ikke vi oppvaskmaskin heller (med to små barn). For en luksus det var få flytte til et hus med plass til det!

Jeg har levd både med og uten oppvaskmaskin- og jeg må si at jeg synes det er mer jobb og skylle av/sette inn og plukke ut av maskinen, enn og vaske og rydde bort en vanlig oppvask. Jeg skjønner rett og slett ikke den store fordelen med oppvaskmaskiner:-)

Jeg har levd både med og uten oppvaskmaskin- og jeg må si at jeg synes det er mer jobb og skylle av/sette inn og plukke ut av maskinen, enn og vaske og rydde bort en vanlig oppvask. Jeg skjønner rett og slett ikke den store fordelen med oppvaskmaskiner:-)

Jeg skyller ikke av oppvasken til oppvaskmaskinen hvis det ikke er veldig møkkete. Håndoppvask foregår imidlertid på denne måten: Skylle av, vaske opp, tørke av. Jeg brukte gjennomsnittlig en time på oppvaske om dagen før jeg fikk opppvaskmaskin. Nå bruker jeg kanskje 15-20 minutter.

Psst: Du skal ikke skylle av oppvasken før den settes i maskina (selvfølgelig skal matrester av typen klumper fjernes, men saus og syltetøyrester og sånt skal være på). Oppvaskmidlet er så sterkt at hvis det ikke får løst seg opp på fett og matrester, tørker det ut alle gummidelene i maskina.

Har vi fått beskjed om etter at vi måtte levere tilbake ei Miele-maskin som hylte etter bare et par år - fordi vi var jo så flinke med å skylle alt slik at maskina skulle vare lenger.

:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...