Gå til innhold

Livet med svigermor!

Anbefalte innlegg

Vil bare si at jeg føler med deg. Jeg har levd i 22 år sammen med min svigermor. Nå tok dette slutt for en del år siden, men jeg grøsser enda over hvordan jeg hadde det. Ikke skjønner jeg hvordan jeg kunne leve slik.

Jeg ble selv meget syk til slutt og da skjønte plutselig alle rundt meg at de måtte gjøre noe.

Man skal bo så langt fra hverandre at man må ta på seg sko og yttertøy for å gå på besøk. Alt annet er rett og slett skadelig.

Jeg tenker at jeg kanskje hadde hatt mange positive minner om svigermor hadde det ikke vært for at vi bodde sammen så lenge. Dette ble ødelagt. Det samme gjelder for barnebarna som ikke har så gode minner om bestemor annet enn mas og masse andre negative ting.

Du må sette grenser, markere deg og gjøre noe med situasjonen du lever i. Dette er ikke helsefrembringende. Lykke til!

I følge en venn av meg er den rette distansen 5000 km.

Det er så langt at de ikke kommer uanmeldt (og risikerer å må stå foran døren i et tomt hus), men ikke så langt at de aldri kan komme på besøk.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Gjest sivera

Det er så langt at de ikke kommer uanmeldt (og risikerer å må stå foran døren i et tomt hus), men ikke så langt at de aldri kan komme på besøk.

Med vennlig hilsen

Hvis jeg noen gang får meg en svigermor igjen (måtte Gud forby), så skal jeg følge dette rådet :-) .

Jeg vurderte noen ganger seriøst og stikke av og ikke si noe til noen. Kun for å få fred i noen timer. Jeg har fått svigermorskrekk, det er ihvertfall helt sikkert!!!

Gjest Elextra

Med vennlig hilsen

Og så langt at når hun først kommer på besøk blir hun i tre uker? ;)

Gjest Elextra

Neida, man skulle ikke ha ekstra rom, så hun må bo på hotell! :-)

Med vennlig hilsen

''Neida, man skulle ikke ha ekstra rom, så hun må bo på hotell! :-)''

Hun avfinner seg sikkert med et pledd på sofaen i stuen, du vet, svigermødre er svært sparsommelige! Alternativt får paret bo på klappsenger i stuen under besøket.

Annonse

Du får komme i kontakt med Laguna1, så kan dere utveksle erfaringer og støtte hverandre :).

Forøvrig ville jeg krevet flytting i din situasjon. Helst til et sted uten svigermor, alternativt til en bolig med to helt separate enheter (førstnevnte å foretrekke!)

Laguna1 har mottatt en fredspipe (Riktignok ikke helt i form av en direkte unnskyldning, men close enough..;)) og lever akkurat NUH i bare fred og fordragelighet med svigersene. Har fått satt noen krav også, og svelget noen kameler i tillegg.

Har dog pådratt meg gamle panikkangstproblemer, magekatarr, og vonde skuldre, men alt for den kjærleiken, på et vis! ;)

Gjest Elextra

Laguna1 har mottatt en fredspipe (Riktignok ikke helt i form av en direkte unnskyldning, men close enough..;)) og lever akkurat NUH i bare fred og fordragelighet med svigersene. Har fått satt noen krav også, og svelget noen kameler i tillegg.

Har dog pådratt meg gamle panikkangstproblemer, magekatarr, og vonde skuldre, men alt for den kjærleiken, på et vis! ;)

Så bra (bortsett fra det i siste avsnittet, da..), har faktisk tenkt på deg!

Gjest svigermor-hateren

Hmm, ja, høres kjendt ut. Kroppen virker ikke så godt lenger :o)

Mrs. Wallace

Nå er det uhyre sjeldent noen kommenterer noe sånt ang. kjæresten min og meg, men da sier jeg bare at han var ferdig oppdratt da jeg fikk ham så det kan ikke jeg gjøre noe med. :o)

''men da sier jeg bare at han var ferdig oppdratt da jeg fikk ham så det kan ikke jeg gjøre noe med.''

Og det er en ypperlig kommentar som jeg håper flere memorerer. :)

Annonse

Gjest prust

Dette hørtes forferdelig ut.

Kan bare ikke begripe at det finnes folk som ønsker å bo sammen med de voksne barna sine. Ikke normalt.

Og enda verre når et menneske oppfører seg som svigermoren din.

Jeg skal bli verdens snilleste svigermor:-)

''Jeg skal bli verdens snilleste svigermor:-)

''

Jeg håper også at jeg blir en snill svigermor. Jeg blir nok definitvit ikke den typen svigermor som kommer og stryker tøy og shiner hele huset, for det er bare ikke meg - men jeg håper jeg kan ha et godt forhold til mine barn og svigerbarn :-)

Gjest For et liv

''Jeg skal bli verdens snilleste svigermor:-)

''

Jeg håper også at jeg blir en snill svigermor. Jeg blir nok definitvit ikke den typen svigermor som kommer og stryker tøy og shiner hele huset, for det er bare ikke meg - men jeg håper jeg kan ha et godt forhold til mine barn og svigerbarn :-)

Dersom jeg blir svigermor altså:-), så kommer heller ikke jeg til å være en som shiner og vasker rundt dem. Tror ikke det er der snillheten ligger, og slikt kan nok ofte føles påtrengende.

Jeg håper å være der for dem viss det trengs....og BER de om shine hjelp, DA skal jeg stille opp altså:-)

Ha en fin kveld!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...