Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

De er lovpålagt å gjøre noe, så ikke gi deg!!!! Gå til media i verste fall...

Hei!

ja jeg klarer jo ikke være diplomatisk slik som min mann så ha vil nok oppfatte min mail som et frontalangrep. Vel jeg bare skriver hva jeg krever, forventer og at det er nok nå, men jeg er jo direkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

Hei!

ja jeg klarer jo ikke være diplomatisk slik som min mann så ha vil nok oppfatte min mail som et frontalangrep. Vel jeg bare skriver hva jeg krever, forventer og at det er nok nå, men jeg er jo direkte jeg.

Hei Madelenemie,

Hvis du er "direkte" så kan det være at fokuset er mer på det du skriver (hvordan du ordlegger deg), enn på hva du ønsker skal skje.

Det er best å være veldig høflig, ikke skrive noe som kan oppfattes som et "angrep" og vær veldig saklig.

Du kan jo be mannen din lese gjennom før du sender eposten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja jeg klarer jo ikke være diplomatisk slik som min mann så ha vil nok oppfatte min mail som et frontalangrep. Vel jeg bare skriver hva jeg krever, forventer og at det er nok nå, men jeg er jo direkte jeg.

Jeg mener du godt kan være direkte (les: klar og tydelig) og fremsette saklige krav, men jeg støtter det svaret du får av Sør om å ikke skrive noe som kan oppfattes som et frontalangrep. Det kan gjøre bare vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi vil ikke ha skolebytte da det knapt fins en bedre skole, saken er spesiell da mobbingen kun er fra et barn og dette barnet plager vist flere andre også, men mest vår sønn.

Vi krever barnet utvist.

jeg vet ikke om vi har rett på voldsalarm (en mor nevnte dette) og om vi kan anmelde dette til politiet nå? Skal ringe barnevernet i morgen men vil gjerne få en anmeldelse på legemsbeskadigelsen. Nå sier min mann at barnehabiliteringen vil sette i gang en prosess og hjelper oss.

Du kan vel anmelde skolen til politiet for at de ikke sørger for å stoppe dette kanskje? For dette er helt uhyrlig - skolen MÅ og SKAL sette en stopper for dette. Enten ved å sette en ansatt på denne gutten som et frimerke fra han kommer om morgenen til han går hjem om ettermiddag, eller ved å utvise ham - akkurat det er jeg faktisk enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da kalte det ikke mobbing sa de fordi dette barnet som driver med overfallene har svært store problemer, det er ting vi ikke får vite pga av taushetsplikt sa de.

Men jeg syns dette er mobbing selv om et barn står for dette alene.

Ja jeg skal skrive brev kanskje da til rektor, skriver mail nå, med vedlegg til opplæringsloven og skolens ordensregler.

Skal til lege i morgen for å få dokumentert smerter i nakkeregionen. Som en dame sa til meg på telefon i kveld at "Din sønn har da vel sine utfordringer om han ikke daglig skal få gjennomgå av en hyper og voldelig gutt. ". De foreldrene jeg har vært i kontakt med er svært overrasket og sinte, noen jobber i media.

''Da kalte det ikke mobbing sa de fordi dette barnet som driver med overfallene har svært store problemer, det er ting vi ikke får vite pga av taushetsplikt sa de.''

Det spiller ingen rolle hva de kaller det - ingen voksne hadde funnet seg i å få juling på jobben stadig vekk! Dette er ren ansvarsfraskrivelse fra skolens side! Ta tak Madelenemie og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da kalte det ikke mobbing sa de fordi dette barnet som driver med overfallene har svært store problemer, det er ting vi ikke får vite pga av taushetsplikt sa de.''

Det spiller ingen rolle hva de kaller det - ingen voksne hadde funnet seg i å få juling på jobben stadig vekk! Dette er ren ansvarsfraskrivelse fra skolens side! Ta tak Madelenemie og stå på!

Enig - som om man skal bry seg om akkurat hva man kaller det... Dummeste jeg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kayia

Jeg anbefaler deg å melde saken inn pr mail til fylkesmannen. Fortell innledningsvis at dere har innledet et samarbeid med flere aktører på skolen (beskriv hvilken posisjon disse har og hva de har lovt) i lengre tid uten at dette har gitt resultat. Fortell at dere opplever at skolen ikke tar sitt ansvar i henhold til Opplæringsloven §9a alvorlig og at dette ikke kan fortsette. Si avslutningsvis at dere ønsker snarlig bistand fra Fylkesmannen. Sett rektor i cc i mailen.

Etter dette kan du velge hvorvidt du ringer Fylkesmannen umiddelbart og forteller at du har meldt inn en mobbesak og at du ønsker snarlig behandling, eller du kan vente et par dager og se om du får tildelt en saksbehandler først.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da kalte det ikke mobbing sa de fordi dette barnet som driver med overfallene har svært store problemer, det er ting vi ikke får vite pga av taushetsplikt sa de.

Men jeg syns dette er mobbing selv om et barn står for dette alene.

Ja jeg skal skrive brev kanskje da til rektor, skriver mail nå, med vedlegg til opplæringsloven og skolens ordensregler.

Skal til lege i morgen for å få dokumentert smerter i nakkeregionen. Som en dame sa til meg på telefon i kveld at "Din sønn har da vel sine utfordringer om han ikke daglig skal få gjennomgå av en hyper og voldelig gutt. ". De foreldrene jeg har vært i kontakt med er svært overrasket og sinte, noen jobber i media.

''Da kalte det ikke mobbing sa de fordi dette barnet som driver med overfallene har svært store problemer, det er ting vi ikke får vite pga av taushetsplikt sa de.

Men jeg syns dette er mobbing selv om et barn står for dette alene.''

- Jeg dyttet ikke, jeg bare puffet! Jeg slo ikke, jeg dunket! Slik snakker mine barn iblant, og det ser jammen ut som skolen holder på med noe av det samme.

Hva de enn kaller det, hvem som enn gjør det og hvordan vedkommende enn har det. Din sønn risikerer nye alvorlige voldsepisoder hver dag på skolen. Det er uholdbart.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jobber_i_media

Hei,

Det er like ulovlig med overfall, slossing, kloring.

Det er også ulovlig iht norsk straffelov, og du kan true med å anmelde det til politiet, akkurat som hvis en voksen person angrep deg på gaten, og klorte deg i ansiktet. Ettersom gjerningsmannen er under 15 år, vil saken bli henlagt, men den er fremdeles registrert, og det er alvorlig. Det kan også faktisk hjelpe gutten (han som klorer) fordi det kan bety at Barnevernet gjør mer for å få kontroll på ham.

Med vennlig hilsen

Etter å ha lest Sør sine innlegg: støtter dette fullt ut.

Dessuten er Politiet er trolig mer effektivt enn media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Huff, skjønner gutten har det forferdelig, og det må være fortvilende for deg.

Det må finnes en annen løsning enn å utvise den andre gutten. Skolen må følge løfter de har holdt mhp vakthold etc. Kanskje du må befinne deg på skolen inntil dette fungerer?

Synes ikke noe om å ta saken til avisene, så lenge gutten din er i sentrum. Det kan gjøre ting verre for ham, og heller ikke på sikt er det noe hyggelig å være fremstilt som mobbeoffer i avisene.

Støtter Kayias forslag under! Det er veien å gå. Når rektor står i kopi er det dessuten muligheter for at det blir fart i sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hei Madelenemie,

Hvis du er "direkte" så kan det være at fokuset er mer på det du skriver (hvordan du ordlegger deg), enn på hva du ønsker skal skje.

Det er best å være veldig høflig, ikke skrive noe som kan oppfattes som et "angrep" og vær veldig saklig.

Du kan jo be mannen din lese gjennom før du sender eposten.

Med vennlig hilsen

''Du kan jo be mannen din lese gjennom før du sender eposten''

Jeg tror Madelenemie er skrivefør og er fullt ut i stand til å ordne opp selv jeg. Høflighetsfraser trengs ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

ja jeg klarer jo ikke være diplomatisk slik som min mann så ha vil nok oppfatte min mail som et frontalangrep. Vel jeg bare skriver hva jeg krever, forventer og at det er nok nå, men jeg er jo direkte jeg.

I slike sammenhenger tror jeg faktisk det er veldig ok å være direkte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kayia

Huff, skjønner gutten har det forferdelig, og det må være fortvilende for deg.

Det må finnes en annen løsning enn å utvise den andre gutten. Skolen må følge løfter de har holdt mhp vakthold etc. Kanskje du må befinne deg på skolen inntil dette fungerer?

Synes ikke noe om å ta saken til avisene, så lenge gutten din er i sentrum. Det kan gjøre ting verre for ham, og heller ikke på sikt er det noe hyggelig å være fremstilt som mobbeoffer i avisene.

Støtter Kayias forslag under! Det er veien å gå. Når rektor står i kopi er det dessuten muligheter for at det blir fart i sakene.

Jeg støtter deg i at det fort kan bli vondt værre for et barn å få medieoppmerksomhet, og mener dette må være absolutt siste utveg. Glemte det i farten under her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Huff, skjønner gutten har det forferdelig, og det må være fortvilende for deg.

Det må finnes en annen løsning enn å utvise den andre gutten. Skolen må følge løfter de har holdt mhp vakthold etc. Kanskje du må befinne deg på skolen inntil dette fungerer?

Synes ikke noe om å ta saken til avisene, så lenge gutten din er i sentrum. Det kan gjøre ting verre for ham, og heller ikke på sikt er det noe hyggelig å være fremstilt som mobbeoffer i avisene.

Støtter Kayias forslag under! Det er veien å gå. Når rektor står i kopi er det dessuten muligheter for at det blir fart i sakene.

Signerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest Sør sine innlegg: støtter dette fullt ut.

Dessuten er Politiet er trolig mer effektivt enn media.

Takk.

Ja, jeg tror media er en for "blunt kniv" her. De kan henge seg opp i "hva som helst" annet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du kan jo be mannen din lese gjennom før du sender eposten''

Jeg tror Madelenemie er skrivefør og er fullt ut i stand til å ordne opp selv jeg. Høflighetsfraser trengs ikke nå.

''Jeg tror Madelenemie er skrivefør og er fullt ut i stand til å ordne opp selv jeg.''

Hva er det som gjør at du hele tiden forsøker å tillegge meg ting jeg åpenbart ikke verken skriver eller mener?

'' Høflighetsfraser trengs ikke nå.''

Det er ingen grunn til ikke å være høflig, og man kommer mye lengre ved nettopp å være høflig, fordi man da fratar rektor og skolen et mulig argument de kan forsøke å bruke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at dette er uholdbart. Helt forferdelig at skolen ennå ikke ordnet opp. Jeg ville sikkert vært like harmdirrende som deg.

Skolen kan ikke pålegge deg taushetsplikt om disse forholdene. Du kan snakke med hvem du vil, når du vil.

Kontakte politiet. Kankje det vil være hensiktsmessig å anmelde både selve voldsepisodene og skolens manglende evne til å få slutt på det.

Kontakt barnevernet.

Kontakt klassekontakt og skolens FAU. Kontakt de foreldre du tror kan ha interesse av saken.

Du kan få en viss gratis juridisk hjelp fra f.eks Juss-Buss.

http://www.jussbuss.no/

Før du ringer Dagbladet, bør du tenke nøye gjennom hvilke konsekvenser det kan få.

For det første vil det etter all sannsynlighet påvirke forholdet til skolen negativt for all fremtid.

For det andre har du ingen kontroll med hva avisene finner på å skrive. Det du sier kan bli vrengt til noe helt ugjenkjennelig. Noe du ikke står inne for, men som likevel i stor grad bærer din signatur.

Tenk over responsen du fikk her på nettet når du snakket om at du ønsker denne eleven utvist. Du risikerer at du blir den monstrifiserte om du krever gutten utvist og kaller ham plageånd i pressen.

Husk også at det er så små forhold at historien fort blir lett gjenkjennelig. Du kan ønske at du og sønnen din forblir annonyme. Men pressen higer etter riksoffer med navn og bilde.

Kontakter du pressen, setter du i gang en prosess hvor du har null kontroll over handling og konsekvenser.

De aller fleste aviser er bedre enn Dagbladet.

Jeg sier ikke at du ikke skal kjøre saken i media. Bare at det kan være lurt å tenke nøye gjennom det først.

Håper dere finner en god løsning snart.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

''Jeg tror Madelenemie er skrivefør og er fullt ut i stand til å ordne opp selv jeg.''

Hva er det som gjør at du hele tiden forsøker å tillegge meg ting jeg åpenbart ikke verken skriver eller mener?

'' Høflighetsfraser trengs ikke nå.''

Det er ingen grunn til ikke å være høflig, og man kommer mye lengre ved nettopp å være høflig, fordi man da fratar rektor og skolen et mulig argument de kan forsøke å bruke.

Med vennlig hilsen

Jeg er vanligvis veldig opptatt av høflighet, også i konflikter, og er enig i at man kommer lengst med det. Men av og til er man nødt å legge fra seg all høflighet og slå i bordet så det dundrer, så den andre parten skal våkne og forstå at man faktisk mener alvor. Det kan se ut til at denne situasjonen krever en tordentale, mer enn høflige men bestemte fraser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Ja, jeg tror media er en for "blunt kniv" her. De kan henge seg opp i "hva som helst" annet.

Med vennlig hilsen

''Ja, jeg tror media er en for "blunt kniv" her. De kan henge seg opp i "hva som helst" annet.''

Det er jeg hjertelig enig med deg i.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...