Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Ja, vet jo alltid best.

Jeg tror at i akkurat denne saken vil Madelenemie sin måte og uttrykke seg på være best. Klar og tydelig tale.

:)

det tror jeg også.

For nå skjer ting sa en mor.

Og vet du hva?

jeg har fått en ny ide til et skrive prosjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Takk.

Ja, jeg tror media er en for "blunt kniv" her. De kan henge seg opp i "hva som helst" annet.

Med vennlig hilsen

Hvis ikke jeg får skolen med på min løsning, går jeg til media,

Jeg har et ganske bra opplegg , det er interessant fordi det blir noe nytt som jeg ikke har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Du skreiv:

''Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.''

Hva mente du da?

Hei!

jeg mente gutten som plager min sønn er ikke smart nok til å lage en hjemmeside.

Min sønn lager en hjemmeside når han vil, det er ikke spesielt vanskelig, men når man knapt kan lese som plageånden da blir jo mye vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Takk for:

Råd

Støtte

Oppmuntring

Konkret problemløsning med linker til lover.

Det var bra, jeg jobber på brevet til politiet, de spurte om jeg selv kunne beskrive den årelange plagingen i et eget brev fordi dette vil være en styrke i saken, jeg svarte "Med glede" og smilte til politibetjenten. Hun spurte likevel 4 ganger om dette og jeg måtte til slutt si, "Jeg vil med glede ta for meg alle detaljer og beskrive hvordan dette har foregått og hvor lenge, jeg liker å skrive". Da sluttet hun å mase om det var greit og at jeg ikke trengte gjøre dette hvis jeg ikke ville, men det var en styrke for saken.

Noen tips fra denne tråden tar jeg med meg men:

Jeg følger min egen kompromisslødshet.

Min egen stahet.

Min egen direktehet,

jeg bruker aldri et vulgært språk, jeg banner ikke, jeg skal likevel tenke på å formulere meg så saklig som jeg egentlig er ganske god på.

Så takk til dere alle, både dere som jeg har takket og ikke direkte takket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hei!

jeg mente gutten som plager min sønn er ikke smart nok til å lage en hjemmeside.

Min sønn lager en hjemmeside når han vil, det er ikke spesielt vanskelig, men når man knapt kan lese som plageånden da blir jo mye vanskelig.

Det er ikke det at noen av dem er smarte eller ikke som bekymrer meg. Poenget mitt er dette:

''men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, ''

Det er svært nærliggende å tolke dette dithen at du vurderte å opprette en nettside for å spre stygge ting om den andre gutten, og at du ikke skjønte hvor galt en slik ting ville være å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, de færreste greier å skru følelsene av og på slik, når temaet er opprørende blir gjerne følelsene også involvert.

Men uansett: Viktige brev BØR man la noen lese før de sendes. Åkke som.

''OK, de færreste greier å skru følelsene av og på slik, når temaet er opprørende blir gjerne følelsene også involvert. ''

Ja, jeg tror det er sant, men noen klarer det.

Jeg er alltid saklig når jeg skriver.

Naboen min fikk meg sint og fortvilet gjennom flere år med bråk og høy musikk. En natt i 05:00 tiden, etter flere søvnløse netter pga. hans festing og bråk fikk jeg nok. Jeg hadde allerede ringt på og bedt ham dempe seg både denne natten og andre, uten resultat.

Men denne natten satt jeg meg ned og skrev et brev til styret i borettslaget. Jeg hadde notert alle datoer og klokkeslett for bråk og muntlige klager. Dette skrev jeg i brevet, og formulerte klart og tydelig at jeg ikke ville akseptere mer.

Jeg brukte ingen harde ord eller negative karakteristikker om naboen, bare kalde, saklige fakta.

Det gikk to dager, og så ble det helt stille. Siden den dagen har jeg ikke hørt en lyd fra naboens leilighet. Det er ett år siden og han bor der fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Ja men jeg ville jo ikke gjort det.

''Ja men jeg ville jo ikke gjort det''

Det hadde jeg i grunnen mistanke om. Du reagerte slik som er normalt og reagere i starten og så kobler du fornuften inn etterhvert før du får gjort noen skade. Helt naturlig reaksjon etter min mening :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er ikke det at noen av dem er smarte eller ikke som bekymrer meg. Poenget mitt er dette:

''men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, ''

Det er svært nærliggende å tolke dette dithen at du vurderte å opprette en nettside for å spre stygge ting om den andre gutten, og at du ikke skjønte hvor galt en slik ting ville være å gjøre.

Hei!

Ja mulig jeg kunne tenke på å gjøre det, samt lage den, samt publisere den, men så fikk jeg jo råd her, og jeg er ikke umulig å gi råd.

Men min sønn er den smarteste i klassen og om du ikke har fått det med deg så er den andre gutten hans rake motsetning han kan knapt lese. Jeg får lyst til å le. Han har bare en evne og det er å slå, men bruke sin hjerne kan han ikke. Eller han er for bortskjemt, jeg lurer på om min mann har rett, han mangler bare grenser.

Men jeg skal ikke nevne hans diagnose for det har jeg skjønt ikke er PK.

Men hos politiet i dag nevnte jeg det og de virket ikke overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Ja men jeg ville jo ikke gjort det''

Det hadde jeg i grunnen mistanke om. Du reagerte slik som er normalt og reagere i starten og så kobler du fornuften inn etterhvert før du får gjort noen skade. Helt naturlig reaksjon etter min mening :-)

Hei!

Takk.

Ja det er i tråd med min psykiater, hun sier,

Du har utvilsomt asperger syndrom, men mest av alt er du et ganske normalt menneske, med normale følelser og lengsler.

Det syns jeg er så fint og sant sagt.

Da blir jeg meg selv i kraft av min personlighet, men bare med noen symptomer som kan beskrives ved asperger.

Vi er like sånn kjenner jeg vi to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hei!

Ja mulig jeg kunne tenke på å gjøre det, samt lage den, samt publisere den, men så fikk jeg jo råd her, og jeg er ikke umulig å gi råd.

Men min sønn er den smarteste i klassen og om du ikke har fått det med deg så er den andre gutten hans rake motsetning han kan knapt lese. Jeg får lyst til å le. Han har bare en evne og det er å slå, men bruke sin hjerne kan han ikke. Eller han er for bortskjemt, jeg lurer på om min mann har rett, han mangler bare grenser.

Men jeg skal ikke nevne hans diagnose for det har jeg skjønt ikke er PK.

Men hos politiet i dag nevnte jeg det og de virket ikke overrasket.

''Men min sønn er den smarteste i klassen og om du ikke har fått det med deg så er den andre gutten hans rake motsetning han kan knapt lese. Jeg får lyst til å le. ''

Der forsvant min siste rest av respekt for deg. Du omtaler denne gutten med lærevansker på en veldig degraderende og slem måte.

Diagnosen hans har du forresten nevnt her mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er ikke det at noen av dem er smarte eller ikke som bekymrer meg. Poenget mitt er dette:

''men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, ''

Det er svært nærliggende å tolke dette dithen at du vurderte å opprette en nettside for å spre stygge ting om den andre gutten, og at du ikke skjønte hvor galt en slik ting ville være å gjøre.

Hei!

Jeg burde forstå det straks at du her utviser en bokstavelig forståelse og visse gjenkjennelige asperger trekk:)

Du har det altså selv:)

Jeg var nok et øyeblikk litt følelsemessig engasjert, :)

jeg er jo bare et vanlig menneske, og nå er mine urinstinkter veldig fremme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Men min sønn er den smarteste i klassen og om du ikke har fått det med deg så er den andre gutten hans rake motsetning han kan knapt lese. Jeg får lyst til å le. ''

Der forsvant min siste rest av respekt for deg. Du omtaler denne gutten med lærevansker på en veldig degraderende og slem måte.

Diagnosen hans har du forresten nevnt her mange ganger.

Hei!!

ja men jeg nevner den ikke mer, og det må være det viktige, da jeg har lest om PK samt tabu og tar dette til etterretning.

Jeg vet ikke hva du skulle miste respekten for, jeg har jo tydelig sagt hva jeg mener om denne gutten før.

Men det er helt i orden, jeg trenger da ikke din respekt?

Men jeg syns det er komisk, men tragikomisk, hvor mye skal bortforklares med diagnoser, hva med å kreve at man gjør leksene sine og fokuserer på fag fremfor å bruke nevene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hei!!

ja men jeg nevner den ikke mer, og det må være det viktige, da jeg har lest om PK samt tabu og tar dette til etterretning.

Jeg vet ikke hva du skulle miste respekten for, jeg har jo tydelig sagt hva jeg mener om denne gutten før.

Men det er helt i orden, jeg trenger da ikke din respekt?

Men jeg syns det er komisk, men tragikomisk, hvor mye skal bortforklares med diagnoser, hva med å kreve at man gjør leksene sine og fokuserer på fag fremfor å bruke nevene?

''hva med å kreve at man gjør leksene sine og fokuserer på fag fremfor å bruke nevene?''

Du har ikke forstått noen ting.

Det er jammen bra du ikke er lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk for:

Råd

Støtte

Oppmuntring

Konkret problemløsning med linker til lover.

Det var bra, jeg jobber på brevet til politiet, de spurte om jeg selv kunne beskrive den årelange plagingen i et eget brev fordi dette vil være en styrke i saken, jeg svarte "Med glede" og smilte til politibetjenten. Hun spurte likevel 4 ganger om dette og jeg måtte til slutt si, "Jeg vil med glede ta for meg alle detaljer og beskrive hvordan dette har foregått og hvor lenge, jeg liker å skrive". Da sluttet hun å mase om det var greit og at jeg ikke trengte gjøre dette hvis jeg ikke ville, men det var en styrke for saken.

Noen tips fra denne tråden tar jeg med meg men:

Jeg følger min egen kompromisslødshet.

Min egen stahet.

Min egen direktehet,

jeg bruker aldri et vulgært språk, jeg banner ikke, jeg skal likevel tenke på å formulere meg så saklig som jeg egentlig er ganske god på.

Så takk til dere alle, både dere som jeg har takket og ikke direkte takket:)

En ting jeg også synes du bør tone ned (i tilfelle du poengterer det like mye i møte med politi og skole som du gjør her):

At din sønn er smart og godt likt av mange elever og lærere - og at plageånden er mindre smart og lite likt av andre. Det spiller ikke noen rolle - det holder i massevis for saken at han gjentatte ganger plager andre.

Det styrker definitivt ikke din sak å rakke ned på den andres popularitet eller evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

ja men jeg nevner den ikke mer, og det må være det viktige, da jeg har lest om PK samt tabu og tar dette til etterretning.

Jeg vet ikke hva du skulle miste respekten for, jeg har jo tydelig sagt hva jeg mener om denne gutten før.

Men det er helt i orden, jeg trenger da ikke din respekt?

Men jeg syns det er komisk, men tragikomisk, hvor mye skal bortforklares med diagnoser, hva med å kreve at man gjør leksene sine og fokuserer på fag fremfor å bruke nevene?

Det er ikke PK å skrive slik om andres unger. Denne gutten har det minst like vanskelig som din, han har en diagnose slik som din har og begge burde behandles med respekt. Kanskje han kan mange ting din ikke kan som du ikke har tenkt på. Hvor ofte lager din middag til hele familien f.eks? Vasker han klærne sine sjøl? Kan han reparere tekniske ting? Hvor fort løper han 60meteren? Kan han strikke og brodere? Tre symaskinen.

Unger kan mye forskjellig og det er ikke bare skolefag som gjør at de kommer seg fram her i livet. Alle behøver ikke å bli leger, noen må bli håndverkere også, kokker, elektrikere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei!!

ja men jeg nevner den ikke mer, og det må være det viktige, da jeg har lest om PK samt tabu og tar dette til etterretning.

Jeg vet ikke hva du skulle miste respekten for, jeg har jo tydelig sagt hva jeg mener om denne gutten før.

Men det er helt i orden, jeg trenger da ikke din respekt?

Men jeg syns det er komisk, men tragikomisk, hvor mye skal bortforklares med diagnoser, hva med å kreve at man gjør leksene sine og fokuserer på fag fremfor å bruke nevene?

Jeg anbefaler deg på det sterkeste at du kun fokuserer på dette ene forhold:

Ingen elever, verken dine barn eller andre, skal utsettes for vold eller annen mobbing, verken på skolen, skoleveien eller på fritiden. Dette står fast, og diagnoser og personlige gode eller dårlige egenskaper er i denne sammenheng helt uten betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

En ting jeg også synes du bør tone ned (i tilfelle du poengterer det like mye i møte med politi og skole som du gjør her):

At din sønn er smart og godt likt av mange elever og lærere - og at plageånden er mindre smart og lite likt av andre. Det spiller ikke noen rolle - det holder i massevis for saken at han gjentatte ganger plager andre.

Det styrker definitivt ikke din sak å rakke ned på den andres popularitet eller evner.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hmmm

Ja men hva kan de bruke mot oss da? vi har bare skoleflinke og høflige barn, samt er aktive på alle måter ved skolen, stiller opp hele tiden og mer enn andre.

Hei Madelenemie,

Det jeg mente er at hvis du hadde (jeg sier ikke at du ville, men HVIS) skrevet noe slemt i brevet, eller skrevet noe slikt som at "flere foreldre mener denne gutten burde få bank" (som et eksempel), så ville skolen kunne flytte videre disusjoner over på "hvordan kunne du skrive noe slikt", og vekk fra "hva skal skolen gjøre for å stoppe mobbingen".

Så derfor sier jeg alltid (til deg og alle andre) skriv høflig og saklig. Ikke skriv "sint", men skriv "hardt og saklig". Gjerne i punktform.

Et godt tips er å la brev ligge til neste dag, før du sender dem. Så leser du gjennom dem med friske øyne, og sjekker at du ikke har skrevet noe du ikke burde.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for:

Råd

Støtte

Oppmuntring

Konkret problemløsning med linker til lover.

Det var bra, jeg jobber på brevet til politiet, de spurte om jeg selv kunne beskrive den årelange plagingen i et eget brev fordi dette vil være en styrke i saken, jeg svarte "Med glede" og smilte til politibetjenten. Hun spurte likevel 4 ganger om dette og jeg måtte til slutt si, "Jeg vil med glede ta for meg alle detaljer og beskrive hvordan dette har foregått og hvor lenge, jeg liker å skrive". Da sluttet hun å mase om det var greit og at jeg ikke trengte gjøre dette hvis jeg ikke ville, men det var en styrke for saken.

Noen tips fra denne tråden tar jeg med meg men:

Jeg følger min egen kompromisslødshet.

Min egen stahet.

Min egen direktehet,

jeg bruker aldri et vulgært språk, jeg banner ikke, jeg skal likevel tenke på å formulere meg så saklig som jeg egentlig er ganske god på.

Så takk til dere alle, både dere som jeg har takket og ikke direkte takket:)

Flott!

Gratulerer til deg, Madelenemie!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...