Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Nei han kan utvises for flere dager.

Vi fokuserer på det som er problemet for vår sønn, andre må ta seg av denne gutten, men nå blir det jo sikkert det siden politiet kommer inni i bildet og de er flinke på slikt sa de.

Skolen bryter loven

Skolen kan fastsetje i ordensreglementet at elevar som alvorleg eller fleire gonger bryt reglementet, kan visast bort frå undervisninga. På årstrinna 1-7 kan elevar visast bort for enkelttimar eller for resten av dagen, og på årstrinna 8-10 kan elevar visast bort i inntil tre dagar. Elevar i vidaregåande opplæring kan visast bort i inntil fem dagar. Den daglege leiaren av skolen vedtek sjølv bortvising etter å ha rådført seg med lærarane til eleven. Med mindre styret fastset noko anna, kan dagleg leiar bestemme at lærarane skal ha mynde til å ta avgjerd om bortvising frå eiga undervisning for ei opplæringsøkt, avgrensa til to klokketimar. Foreldra til elevar på årstrinna 1-7 skal varslast før det blir sett i verk bortvising for resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

Gjest mener jeg

Hei!

Nei han kan utvises for flere dager.

Vi fokuserer på det som er problemet for vår sønn, andre må ta seg av denne gutten, men nå blir det jo sikkert det siden politiet kommer inni i bildet og de er flinke på slikt sa de.

Problemet er at skolen ikke gjør jobben sin. Det er der fokuset bør være. Ikke på gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei han kan utvises for flere dager.

Vi fokuserer på det som er problemet for vår sønn, andre må ta seg av denne gutten, men nå blir det jo sikkert det siden politiet kommer inni i bildet og de er flinke på slikt sa de.

Hvis han går i ungdomsskolen, så kan han i følge privatskoleloven utvises for inntil tre dager. I barneskolen kan man ikke utvise noen mer enn en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men bør jeg ikke skrive noe om min sønns høye IQ, denne har vi dokumentert, og kanskje er dette grunnen til at han blir plaget?''

Jeg må dessverre trekke tilbake det jeg sa om at brevet ikke trenger gjennomsyn.

''Jeg må dessverre trekke tilbake det jeg sa om at brevet ikke trenger gjennomsyn.''

Det er alltid farlig med ukritisk støtte. Det vet vi jo fra før:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Nei han kan utvises for flere dager.

Vi fokuserer på det som er problemet for vår sønn, andre må ta seg av denne gutten, men nå blir det jo sikkert det siden politiet kommer inni i bildet og de er flinke på slikt sa de.

''Vi fokuserer på det som er problemet for vår sønn, andre må ta seg av denne gutten, men nå blir det jo sikkert det siden politiet kommer inni i bildet og de er flinke på slikt sa de''

Det er ikke en oppgave for politiet å finne løsninger for barn i denne alderen. Det er en oppgave for skole, ppt, bup og barnevern - i tillegg til guttens egen familie.

Jeg håper at denne gutten får noen ressurspersoner til å hjelpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

nei min sønn har mange gode venner :) og noen nære.

Han har en posisjon i klassen.

Alle støtter vår sønn mot den andre gutten, ingen liker den andre gutten. Han har ingen og går alene i friminuttene.

Men ingen vil jo være med et barn som er aggressivt og slår så det blir en ond spiral.

saken kunne lett løses ved å overføre den andre gutten til en mindre spesialskole, der ville han fått det bedre tror jeg.

''Alle støtter vår sønn mot den andre gutten, ingen liker den andre gutten. Han har ingen og går alene i friminuttene. Men ingen vil jo være med et barn som er aggressivt og slår så det blir en ond spiral.''

Her beskriver du et BARN som det faktisk er synd på, og som trenger støtte og hjelp. Hvis det er som du sier, at alle er i mot han og at han er alene, så er det forferdelig tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey.

Ja jeg var nettopp på konferansetime og den var som vanlig så oppløftende at det jo ble litt rart å høre lærer si, "Ja og bedre kan det vel ikke bli i dette faget heller". Osv...

Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.

Til politiet i dag sa jeg bare at min sønn er det beste i klassen i alle fag, men betjenten virket ikke forundret for hun sa "han er en vel-formulert ung mann", det er riktig observert i grammatikk er han også uslåelig. Han fant da raskt 2 feil i den skrevne anmeldelsen som jeg overså i min gjennomlesning, slik merker man at han er ikke en som overser detaljer.

''Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.

''

Jeg synes du skal reflektere over hva slags menneskesyn denne tenkningen virker å reflektere. Flere steder i denne tråden kommer du med utsagn som gir grunn til å tro at du mener at barn med høy IQ er mer verdt enn de med lærevansker ol. Hvis det er det du står for verdimessig, så er jeg dypt uenig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.

''

Jeg synes du skal reflektere over hva slags menneskesyn denne tenkningen virker å reflektere. Flere steder i denne tråden kommer du med utsagn som gir grunn til å tro at du mener at barn med høy IQ er mer verdt enn de med lærevansker ol. Hvis det er det du står for verdimessig, så er jeg dypt uenig med deg.

''Jeg synes du skal reflektere over hva slags menneskesyn denne tenkningen virker å reflektere. Flere steder i denne tråden kommer du med utsagn som gir grunn til å tro at du mener at barn med høy IQ er mer verdt enn de med lærevansker ol. Hvis det er det du står for verdimessig, så er jeg dypt uenig med deg.''

Takk for at du sier høyt det jeg tenker. Jeg er rett og slett forskrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.

''

Jeg synes du skal reflektere over hva slags menneskesyn denne tenkningen virker å reflektere. Flere steder i denne tråden kommer du med utsagn som gir grunn til å tro at du mener at barn med høy IQ er mer verdt enn de med lærevansker ol. Hvis det er det du står for verdimessig, så er jeg dypt uenig med deg.

''Jeg synes du skal reflektere over hva slags menneskesyn denne tenkningen virker å reflektere. Flere steder i denne tråden kommer du med utsagn som gir grunn til å tro at du mener at barn med høy IQ er mer verdt enn de med lærevansker ol. Hvis det er det du står for verdimessig, så er jeg dypt uenig med deg.''

Endelig noen som tør å si det i stedet for å hause opp til meningsløs politianmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes du skal reflektere over hva slags menneskesyn denne tenkningen virker å reflektere. Flere steder i denne tråden kommer du med utsagn som gir grunn til å tro at du mener at barn med høy IQ er mer verdt enn de med lærevansker ol. Hvis det er det du står for verdimessig, så er jeg dypt uenig med deg.''

Endelig noen som tør å si det i stedet for å hause opp til meningsløs politianmeldelse.

''Endelig noen som tør å si det i stedet for å hause opp til meningsløs politianmeldelse''

Jeg fatter ikke at det er mulig. Det er et barn det snakkes om her. En kan jo bare lure på hva som venter denne gutten i framtiden...og hvilke muligheter han har til og overleve i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Alle støtter vår sønn mot den andre gutten, ingen liker den andre gutten. Han har ingen og går alene i friminuttene. Men ingen vil jo være med et barn som er aggressivt og slår så det blir en ond spiral.''

Her beskriver du et BARN som det faktisk er synd på, og som trenger støtte og hjelp. Hvis det er som du sier, at alle er i mot han og at han er alene, så er det forferdelig tragisk.

''Hvis det er som du sier, at alle er i mot han og at han er alene, så er det forferdelig tragisk.

''

Denne tråden gjør meg mest av alt trist. Trist over hvordan skolen klarer å svikte to gutter så fundamentalt, og hvordan skolens svik ser ut til å fremme en hetsementalitet. Hva i all verden gjør at ikke voksne ser at løsningen ligger i andre ting enn ytterligere eksklusjon?

Jeg håper som jeg har sagt et annet sted i denne tråden, at gutten med adhd får et godt skoletilbud i fremtiden på en skole med verdier i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja jeg spurte min mann om vi ikke kan ha egen securitasvakt en periode, men han smilte og syns vist jeg er rar.

Men jeg mente det for hva skal vi gjøre nå?

jeg har opplevd mobbeofre som har egen budyguard, men jeg tviler på at oppmerksomheten rundt dem blir mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Hvis det er som du sier, at alle er i mot han og at han er alene, så er det forferdelig tragisk.

''

Denne tråden gjør meg mest av alt trist. Trist over hvordan skolen klarer å svikte to gutter så fundamentalt, og hvordan skolens svik ser ut til å fremme en hetsementalitet. Hva i all verden gjør at ikke voksne ser at løsningen ligger i andre ting enn ytterligere eksklusjon?

Jeg håper som jeg har sagt et annet sted i denne tråden, at gutten med adhd får et godt skoletilbud i fremtiden på en skole med verdier i fokus.

''Denne tråden gjør meg mest av alt trist. Trist over hvordan skolen klarer å svikte to gutter så fundamentalt, og hvordan skolens svik ser ut til å fremme en hetsementalitet. Hva i all verden gjør at ikke voksne ser at løsningen ligger i andre ting enn ytterligere eksklusjon?''

Dette bare fyrer opp under mine fordommer mot kristne privatskoler, men det er jo en annen diskusjon...

''Jeg håper som jeg har sagt et annet sted i denne tråden, at gutten med adhd får et godt skoletilbud i fremtiden på en skole med verdier i fokus.''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis det er som du sier, at alle er i mot han og at han er alene, så er det forferdelig tragisk.

''

Denne tråden gjør meg mest av alt trist. Trist over hvordan skolen klarer å svikte to gutter så fundamentalt, og hvordan skolens svik ser ut til å fremme en hetsementalitet. Hva i all verden gjør at ikke voksne ser at løsningen ligger i andre ting enn ytterligere eksklusjon?

Jeg håper som jeg har sagt et annet sted i denne tråden, at gutten med adhd får et godt skoletilbud i fremtiden på en skole med verdier i fokus.

''Denne tråden gjør meg mest av alt trist. Trist over hvordan skolen klarer å svikte to gutter så fundamentalt, og hvordan skolens svik ser ut til å fremme en hetsementalitet. Hva i all verden gjør at ikke voksne ser at løsningen ligger i andre ting enn ytterligere eksklusjon?

Jeg håper som jeg har sagt et annet sted i denne tråden, at gutten med adhd får et godt skoletilbud i fremtiden på en skole med verdier i fokus.''

Hetsementalitet er vel det rette ordet. Jeg leste disse innleggene i går kveld, og ble så opprørt at jeg knapt fikk sove...Det er så typisk for vår tid at man nærmest går over lik for beskytte sine egne barn, og er tilsvarende kalde og ufølsomme overfor andre barn. Jeg håper også at denne gutten får den hjelpen og støtten han trenger. Ellers skjønner jeg faktisk at han kan bli aggressiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du terper selv aldri på ting i tråder som er oppklart andre steder i de samme trådene?

''Du terper selv aldri på ting i tråder som er oppklart andre steder i de samme trådene?''

;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hei!

Jeg burde forstå det straks at du her utviser en bokstavelig forståelse og visse gjenkjennelige asperger trekk:)

Du har det altså selv:)

Jeg var nok et øyeblikk litt følelsemessig engasjert, :)

jeg er jo bare et vanlig menneske, og nå er mine urinstinkter veldig fremme:)

Jeg har heldigvis mine sosiale antenner i behold, så Asberger har jeg nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hm..noe å tenke på i disse tider når det nærmer seg sommer og barna vil dra å bade alene uten voksne. Når tror du at du hadde turt det? Mitt barn er snart ferdig med barneskolen og svømmedyktig.

Jeg vet at sønnen min badet noen ganger i fjor uten voksne, men han fikk ikke lov - han fortalte det etterpå.

Denne sommeren har jeg tenkt at han skal få lov, men at de må være minst tre stykker sammen. Da kan en løpe etter hjelp og en prøve å redde dersom noe skulle skje. Han er 12 år.

Jenta mi på snart ti år får ikke bade uten voksne. Hun vil gjerne sykle til Dyreparken og bade der sånn på egenhånd, men det får hun ikek lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey.

Ja jeg var nettopp på konferansetime og den var som vanlig så oppløftende at det jo ble litt rart å høre lærer si, "Ja og bedre kan det vel ikke bli i dette faget heller". Osv...

Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.

Til politiet i dag sa jeg bare at min sønn er det beste i klassen i alle fag, men betjenten virket ikke forundret for hun sa "han er en vel-formulert ung mann", det er riktig observert i grammatikk er han også uslåelig. Han fant da raskt 2 feil i den skrevne anmeldelsen som jeg overså i min gjennomlesning, slik merker man at han er ikke en som overser detaljer.

'' Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.''

Jeg har tenkt litt på utsagnet ditt. Er det mest forundring fra din side? Tenker du mest på at du synes det er rart at det er den dårligste eleven som plager den flinke og ikke omvendt?

Jeg lurer på om du snakker om bestemte egenskaper ved disse barna og ikke nødvendigvis verdisyn, hvis noen forsto noe av det jeg forsøker å formidle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...