Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Nei, du skal selvfølgelig ikke nevne noe om IQ. Grunnen til at han blir mobbet (om det ikke er hans oppførsel selvfølgelig) er uvesentlig. Ingen uskyldige skal bli plaget av andre.

Hei!

Min sønn er godt likt i klassen, den andre har ingen venner, det sier vel nok.

Egentlig syns jeg noen burde gjort noe for den andre gutten også for han har ingen venner og trenger nok andre skoleforhold enn det denne skolen kan tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Det er bare for å forklare deg at unger er ikke dumme selv om de ikke er flinke i alt. Din sønn er jo da antagelig dum i min sønns øyne siden han ikke kan løpe 60meteren fort eller kan lage biff med fløtegratinerte poteter eller klarer å strikke. Og det er min oppgave og fortelle ham at det er din sønn ikke er dum, han er bare flink i andre ting enn det min er.

:)

Hmm

Ja jeg var vel inne på det for en tid tilbake de 7 inteligensene.

Sosial-Kroppslig-Logisk-Visuell-Språklig-Musikalsk-Personlig.

tror det er enda noen flere nå.

Howard Gardner beskrev vist disse en gang på 80 tallet.

Jeg mente jo ikke å se ned på noen.

beklager hvis du følte det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja det har jeg oppfattet.

Min sønn har også det,

Jeg lærte han det, ikke le av venner som taper i sjakk hele tiden sa jeg til han også sluttet han med det. (det er mange år siden)

Men han/de er godt likt så det er ikke de som er problemet, men du mente vel generelt tror jeg.

Ja, jeg mente generelt - og at man må passe seg så ens evt. smarte unger ikke har en ovenfra-og-ned holdning til andre. Og siden du tydeligvis har litt sånn holdning - og i tillegg ikke klarer å være "diplomatisk" er det fare for at en sånn holdning sniker seg inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hmm

Ja jeg var vel inne på det for en tid tilbake de 7 inteligensene.

Sosial-Kroppslig-Logisk-Visuell-Språklig-Musikalsk-Personlig.

tror det er enda noen flere nå.

Howard Gardner beskrev vist disse en gang på 80 tallet.

Jeg mente jo ikke å se ned på noen.

beklager hvis du følte det sånn.

Jeg er ikke fornærmet for det du skriver, jeg prøver bare å forklare deg at det å være skoleflink ikke gjør et barn mer verdifullt enn et barn som er flink i sport eller flink til å lage mat.

Det er helt uviktig for oss andre om din gutt er skoleflink eller ikke, det som er viktig er at han ikke blir mobbet på skolen enten han er flink på skolen eller flink i sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, jeg mente generelt - og at man må passe seg så ens evt. smarte unger ikke har en ovenfra-og-ned holdning til andre. Og siden du tydeligvis har litt sånn holdning - og i tillegg ikke klarer å være "diplomatisk" er det fare for at en sånn holdning sniker seg inn :-)

Hei!

Har jeg en litt sånn holdning?

Det viste jeg ikke?

Hvordan da?

Jeg behandler alle barn likt, men slik rastløse kan jeg jo ikke snakke med da de ikke hører på det jeg sier.

da er det jo vanskelig å få kontakt når man ikke har et tema å snakke om. feks i ridder-bursdagen snakket jeg om middelalderen til en gutt som var interessert, flere andre virret bare rundt.

Jeg mener hvem jeg foretrekker, kun det, det er jo noe med at en viss personlighet passer til andre.

Jeg ville aldri forsøkt læreryrke da jeg ikke liker de som ikke hører på hvert ord jeg sier, samt lager bråk inn i mine ører og slikt gjør jo flere barn enn voksne fordi de leker, men det hender voksne gjør det også, men i en klassesituasjon ville jeg ikke vært flink.

Jeg sier til lærerne at dere er flinke som klarer å holde orden på så mange ord og beskjeder og lyder, for jeg klarer meg kun i kort tid på en urolig barneskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg er ikke fornærmet for det du skriver, jeg prøver bare å forklare deg at det å være skoleflink ikke gjør et barn mer verdifullt enn et barn som er flink i sport eller flink til å lage mat.

Det er helt uviktig for oss andre om din gutt er skoleflink eller ikke, det som er viktig er at han ikke blir mobbet på skolen enten han er flink på skolen eller flink i sport.

Hei!

ja okey.

Men jeg mente ikke å såre deg eller andre eller være hoven, jeg skrev jo bare det jeg mente og sånn som det er.

Jeg har kanskje vært opphengt i min sønns IQ noen dager nå og da er det sånn at når jeg henger meg opp i visse ting så kan det bli intenst og det må jeg tenke på er et problem.

Så takk for at du minnet meg om visse ting når jeg glemmer andre ting så veldig.

Jeg er oppriktig lei meg for det hvis jeg såret mange for jeg mente ikke det, men uansett skjønner jeg at du ikke ble fornærmet for det skjønner jeg på ting du skriver.

Jeg skal tenke på det du har skrevet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja mulig jeg kunne tenke på å gjøre det, samt lage den, samt publisere den, men så fikk jeg jo råd her, og jeg er ikke umulig å gi råd.

Men min sønn er den smarteste i klassen og om du ikke har fått det med deg så er den andre gutten hans rake motsetning han kan knapt lese. Jeg får lyst til å le. Han har bare en evne og det er å slå, men bruke sin hjerne kan han ikke. Eller han er for bortskjemt, jeg lurer på om min mann har rett, han mangler bare grenser.

Men jeg skal ikke nevne hans diagnose for det har jeg skjønt ikke er PK.

Men hos politiet i dag nevnte jeg det og de virket ikke overrasket.

Tips:

Ikke bruk nedlatende betegnelser på at han ikke kan lese og skrive. Det må være kjempevondt å ikke kunne lese og skrive, og heller ikke klare å skaffe seg venner.

Likevel skal ikke din sønn bli slått så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har jeg en litt sånn holdning?

Det viste jeg ikke?

Hvordan da?

Jeg behandler alle barn likt, men slik rastløse kan jeg jo ikke snakke med da de ikke hører på det jeg sier.

da er det jo vanskelig å få kontakt når man ikke har et tema å snakke om. feks i ridder-bursdagen snakket jeg om middelalderen til en gutt som var interessert, flere andre virret bare rundt.

Jeg mener hvem jeg foretrekker, kun det, det er jo noe med at en viss personlighet passer til andre.

Jeg ville aldri forsøkt læreryrke da jeg ikke liker de som ikke hører på hvert ord jeg sier, samt lager bråk inn i mine ører og slikt gjør jo flere barn enn voksne fordi de leker, men det hender voksne gjør det også, men i en klassesituasjon ville jeg ikke vært flink.

Jeg sier til lærerne at dere er flinke som klarer å holde orden på så mange ord og beskjeder og lyder, for jeg klarer meg kun i kort tid på en urolig barneskole.

Jeg mente ikke at du hadde en ovenfra-og-ned-holdning - men at du er veldig opptatt av intelligens - og vektlegger det muligens litt vel mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest naiv sign

:)

Hmm

Ja jeg var vel inne på det for en tid tilbake de 7 inteligensene.

Sosial-Kroppslig-Logisk-Visuell-Språklig-Musikalsk-Personlig.

tror det er enda noen flere nå.

Howard Gardner beskrev vist disse en gang på 80 tallet.

Jeg mente jo ikke å se ned på noen.

beklager hvis du følte det sånn.

Hei!

Jeg har ikke "snakket" med deg før. Og jeg støtter deg 100 prosent i av du har gått videre med denne saken. Men blir du ikke litt forvirret av alle svarene du får her inne? Jeg mener, er det ikke bedre for deg selv og en slik viktig sak at du nå avslutter denne diskusjonen?

Vel ment hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tilstede da ei jente på eldre med mine druknet for et par år siden. Jeg handlet veldig rasjonelt ift mine egne barn, fikk dem opp av vannet, fant noen som kunne hjelpe dem i garderoben, og tok meg av lillesøsteren til hun som druknet.

Jeg klarte å stenge ute alt bråk av sirener og brannalarm og skriking og panikk (hos foreldrene) og bare være tilstede med den lille jenta og trøste henne og være nære hos henne. Først etterpå gikk det opp fro meg hvor kaotisk det egnetlig hadde vært. Da var det nok instinkter og hormoner (selv om det ikke var mitt barn) som spilte inn!

Huff det var virkelig en tragedie altså. Bra at du fikk handlet slik du gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja okey.

Men jeg mente ikke å såre deg eller andre eller være hoven, jeg skrev jo bare det jeg mente og sånn som det er.

Jeg har kanskje vært opphengt i min sønns IQ noen dager nå og da er det sånn at når jeg henger meg opp i visse ting så kan det bli intenst og det må jeg tenke på er et problem.

Så takk for at du minnet meg om visse ting når jeg glemmer andre ting så veldig.

Jeg er oppriktig lei meg for det hvis jeg såret mange for jeg mente ikke det, men uansett skjønner jeg at du ikke ble fornærmet for det skjønner jeg på ting du skriver.

Jeg skal tenke på det du har skrevet:)

Jeg blir ikke fornærmet. Derimot har min gutt hatt masse bråk av samme slag som din på skolen så jeg synes absolutt du skal lage bråk. Og han har hatt bråk nettopp fordi han manglet sosiale antenner og ikke skjønt de andre ungene, mens alle voksne synes han er veldig søt og grei bortsett fra når han er sinna. Og han blir kjempesinna når han synes ting er urettferdig.

Jeg tenker at kanskje de andre ungene synes din gutt er litt merkelig og så blir det bråk og samtidig er skolen særs dårlig til å takle slike ting fordi det aldri har vært eller er mobbing der. Og rektor er en tufs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sivera

Jeg vil bare si lykke til. Du er en flott mor som greier å stille opp for din sønn. "Never, ever give up!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Tips:

Ikke bruk nedlatende betegnelser på at han ikke kan lese og skrive. Det må være kjempevondt å ikke kunne lese og skrive, og heller ikke klare å skaffe seg venner.

Likevel skal ikke din sønn bli slått så klart.

Greit jeg skal ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Jeg mente ikke at du hadde en ovenfra-og-ned-holdning - men at du er veldig opptatt av intelligens - og vektlegger det muligens litt vel mye :-)

Hei!

Ja du har et poeng og det går i perioder, jeg kan bli terpende på ting også, derfor skal jeg må være obs på dette ved meg selv fra nå av. Takk for opplysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg har ikke "snakket" med deg før. Og jeg støtter deg 100 prosent i av du har gått videre med denne saken. Men blir du ikke litt forvirret av alle svarene du får her inne? Jeg mener, er det ikke bedre for deg selv og en slik viktig sak at du nå avslutter denne diskusjonen?

Vel ment hilsen fra

Hei!

Nei jeg har fått mange gode råd slik at jeg ser det som en fordel for meg å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg blir ikke fornærmet. Derimot har min gutt hatt masse bråk av samme slag som din på skolen så jeg synes absolutt du skal lage bråk. Og han har hatt bråk nettopp fordi han manglet sosiale antenner og ikke skjønt de andre ungene, mens alle voksne synes han er veldig søt og grei bortsett fra når han er sinna. Og han blir kjempesinna når han synes ting er urettferdig.

Jeg tenker at kanskje de andre ungene synes din gutt er litt merkelig og så blir det bråk og samtidig er skolen særs dårlig til å takle slike ting fordi det aldri har vært eller er mobbing der. Og rektor er en tufs.

Hei!

nei min sønn har mange gode venner :) og noen nære.

Han har en posisjon i klassen.

Alle støtter vår sønn mot den andre gutten, ingen liker den andre gutten. Han har ingen og går alene i friminuttene.

Men ingen vil jo være med et barn som er aggressivt og slår så det blir en ond spiral.

saken kunne lett løses ved å overføre den andre gutten til en mindre spesialskole, der ville han fått det bedre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg vil bare si lykke til. Du er en flott mor som greier å stille opp for din sønn. "Never, ever give up!!!"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hei!

Okey.

Jeg skriver at barn bør være verdsatt fordi de både er skoleflinke og har god oppførsel, ikke bare skoleflinke.

Jeg tenker nok da hvis jeg selv var lærer så ville jeg foretrukket de flinke elevene eller de som viste evne til selvdisiplin og hardtarbeidenhet. Rastløse barn ville jeg ikke ønsket i min klasse.

Jeg tror jeg behandler barn litt mer som små voksne enn andre mennesker, for jeg snakker alt for vanskelig til barn sier min mann.

Selv om jeg er flink i visse fag sier min mann at ingen ville skjønt hva jeg snakket om på en grunnskole da jeg ikke regulerer og endrer på ting jeg sier. Jeg syns jeg gjør det, men min mann ler og sier at det høres helt ut som galskap når jeg henvender meg til et mindre barn.

jeg syns han overdriver, men det er noe sant i det, det kan jeg være enig i, men han overdriver også veldig.

''Jeg tenker nok da hvis jeg selv var lærer så ville jeg foretrukket de flinke elevene eller de som viste evne til selvdisiplin og hardtarbeidenhet. Rastløse barn ville jeg ikke ønsket i min klasse''

Dette må lærerne holde skjult i så fall. Dette er noe man tenker, men ikke snakker høyt om heller viser på noen slags måte, akkurat som du også må gjøre. Dette er ikke å lyve. Det er å være profesjonell i sitt yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

nei min sønn har mange gode venner :) og noen nære.

Han har en posisjon i klassen.

Alle støtter vår sønn mot den andre gutten, ingen liker den andre gutten. Han har ingen og går alene i friminuttene.

Men ingen vil jo være med et barn som er aggressivt og slår så det blir en ond spiral.

saken kunne lett løses ved å overføre den andre gutten til en mindre spesialskole, der ville han fått det bedre tror jeg.

Det er 60 spesialplasser i ungdomsskolen i hele Oslo og ingen på barneskolen og jeg er redd at hvis du lager for mye bråk nå så er det ditt barn som må slutte fordi de anser at den andre gutten trenger privatskolen mer enn din.

Som sagt, jeg har vært med på at et barn måtte slutte og det var den gutten som hadde de mest ressurssterke foreldrene. Og han måtte begynne på nærskolen der han bodde. De to andre fikk lov å fortsette, men ble plassert i hver sin klasse. Han hadde også to søsken som gikk på skolen og han laget ikke mer bråk enn de andre, men de tre sammen laget et voldsomt spetakkel sammen.

Du må ta i betraktning at denne skolen har andre regler enn den offentlige skolen og at de bestemmer hva som skal skje og at du har ingenting du skal si. Jeg ser forresten at skolen har ny rektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Jeg tenker nok da hvis jeg selv var lærer så ville jeg foretrukket de flinke elevene eller de som viste evne til selvdisiplin og hardtarbeidenhet. Rastløse barn ville jeg ikke ønsket i min klasse''

Dette må lærerne holde skjult i så fall. Dette er noe man tenker, men ikke snakker høyt om heller viser på noen slags måte, akkurat som du også må gjøre. Dette er ikke å lyve. Det er å være profesjonell i sitt yrke.

Ja ja jeg er jo ikke lærer, og det er jeg glad for.

:)

Men jeg liker rolige barn som lytter uten å avbryte eller barn som sier interessante ting, det liker jeg.

Jeg traff feks en gutt som kunne navnet på alle dinosaurer vi hadde, jeg hadde glemt dem, men han var rene dinosaureksperten og jeg fikk frisket opp mye fakta om dem på kort tid. Sånt kan av og til være en fordel, barn kan være like interessert i noe som man ikke blir igjen før man blir doktor eller professor i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...