Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Jeg synes du skal reflektere over hva slags menneskesyn denne tenkningen virker å reflektere. Flere steder i denne tråden kommer du med utsagn som gir grunn til å tro at du mener at barn med høy IQ er mer verdt enn de med lærevansker ol. Hvis det er det du står for verdimessig, så er jeg dypt uenig med deg.''

Endelig noen som tør å si det i stedet for å hause opp til meningsløs politianmeldelse.

Anmeldelse er grei nok den så lenge det er skolen som blir anmeldt og ikke barnet. Men nå kan man ikke anmelde noen under 14 år, det vet jeg av erfaring, men forebyggende politi kommer inn i bildet og de er faktisk både hjelpsomme og greie.

Skolen gjør overhodet ikke jobben sin og hvis det kommer fram at de utviser barn for ever så spørs det hva som blir gjort. Skolen har utrolig dårlig økonomi da og har vært på nippen til å stenge flere ganger og jeg ser på hjemmesiden deres at de nå tigger penger av foreldrene ved siden av betalingen hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

''Men bør jeg ikke skrive noe om min sønns høye IQ, denne har vi dokumentert, og kanskje er dette grunnen til at han blir plaget?''

Jeg må dessverre trekke tilbake det jeg sa om at brevet ikke trenger gjennomsyn.

Nettopp.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Jeg må dessverre trekke tilbake det jeg sa om at brevet ikke trenger gjennomsyn.''

Det er alltid farlig med ukritisk støtte. Det vet vi jo fra før:-)

Det er sant det. Det kan virke som Madelenemie henger seg enda mer opp i detaljer enn jeg først var klar over. Jeg visste det jo, men ikke i hvilken grad. Jeg greier ikke å bli provosert over det, men jeg ser mange andre blir det. ¨

I innlegget under dette innlegget kan man se at Madelenemie henger seg veldig opp i høyden på psykiateren sin. Dette tror jeg handeler mer om Madelenemies detaljtenkning enn om hennes menneskesyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nettopp.

Med vennlig hilsen

Jada Sør. Jeg har ihvertfall evnen til å kunne si at jeg har tatt feil, i motsetning til deg :-)

En slik innrømmelse ville aldri ha kommet fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det var det da

Jada Sør. Jeg har ihvertfall evnen til å kunne si at jeg har tatt feil, i motsetning til deg :-)

En slik innrømmelse ville aldri ha kommet fra deg.

Nettopp

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det. Det kan virke som Madelenemie henger seg enda mer opp i detaljer enn jeg først var klar over. Jeg visste det jo, men ikke i hvilken grad. Jeg greier ikke å bli provosert over det, men jeg ser mange andre blir det. ¨

I innlegget under dette innlegget kan man se at Madelenemie henger seg veldig opp i høyden på psykiateren sin. Dette tror jeg handeler mer om Madelenemies detaljtenkning enn om hennes menneskesyn.

jeg tenker det samme. Jeg vet at mange med autismespekterlidelser er svært opptatt av detaljer og gjengir det som om det er konstanteringer, og ikke personlig syn på ting.

Her beskriver hun to elever. Hvis hun hadde generalisert så hadde jeg nok stilt spørsmål ang verdisynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant det. Det kan virke som Madelenemie henger seg enda mer opp i detaljer enn jeg først var klar over. Jeg visste det jo, men ikke i hvilken grad. Jeg greier ikke å bli provosert over det, men jeg ser mange andre blir det. ¨

I innlegget under dette innlegget kan man se at Madelenemie henger seg veldig opp i høyden på psykiateren sin. Dette tror jeg handeler mer om Madelenemies detaljtenkning enn om hennes menneskesyn.

Jeg kjenner ikke så godt til hva Aspberger innebærer. Og jeg har nektet og se på hennes tråder som en form for spennende opplysning eller "opplæring". Jeg synes det blir feil. Og har derfor unngått disse trådene, bortsett fra når jeg føler at det "sklir helt ut" i verdisyn og kommentarer. Da klarer jeg ikke og tie stille lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg kjenner ikke så godt til hva Aspberger innebærer. Og jeg har nektet og se på hennes tråder som en form for spennende opplysning eller "opplæring". Jeg synes det blir feil. Og har derfor unngått disse trådene, bortsett fra når jeg føler at det "sklir helt ut" i verdisyn og kommentarer. Da klarer jeg ikke og tie stille lenger.

''Jeg kjenner ikke så godt til hva Aspberger innebærer. Og jeg har nektet og se på hennes tråder som en form for spennende opplysning eller "opplæring"''

Men det har jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

jeg tenker det samme. Jeg vet at mange med autismespekterlidelser er svært opptatt av detaljer og gjengir det som om det er konstanteringer, og ikke personlig syn på ting.

Her beskriver hun to elever. Hvis hun hadde generalisert så hadde jeg nok stilt spørsmål ang verdisynet.

Da tenker vi ganske likt ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sterk lesning Madelenemie :(

Jeg hadde heller aldri sendt mitt barn til skolen dersom det var store sjanser for at hun ble slått og sparket av andre elever.... Nå må skolen vise handling! Det virker helt utrolig at de ikke kan stoppe dette!! De er bare nødt til å sette inn en egen vakt på den voldelige eleven for å beskytte de andre elevene...

de burde leie inn securitas spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kjenner ikke så godt til hva Aspberger innebærer. Og jeg har nektet og se på hennes tråder som en form for spennende opplysning eller "opplæring"''

Men det har jeg :-)

''Men det har jeg :-)''

Ja, du skrev jo det:-) Og da ble jeg litt bekymret. Og det var like før jeg sendte deg en mail:-/

Greit nok, alt sammen, i og for seg. Og jeg skjønner at det er mange som føler seg fristet til og gi "opplæring i hvordan oppføre seg" osv. Men jeg antar at denne lidelsen stikker dypere enn som så, og at "hvermansen" ikke kan korrigere dette gjennom innlegg på dol. På meg virker det en smule naivt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest naiv sign

''Men det har jeg :-)''

Ja, du skrev jo det:-) Og da ble jeg litt bekymret. Og det var like før jeg sendte deg en mail:-/

Greit nok, alt sammen, i og for seg. Og jeg skjønner at det er mange som føler seg fristet til og gi "opplæring i hvordan oppføre seg" osv. Men jeg antar at denne lidelsen stikker dypere enn som så, og at "hvermansen" ikke kan korrigere dette gjennom innlegg på dol. På meg virker det en smule naivt :-)

Har tenkt på det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Men det har jeg :-)''

Ja, du skrev jo det:-) Og da ble jeg litt bekymret. Og det var like før jeg sendte deg en mail:-/

Greit nok, alt sammen, i og for seg. Og jeg skjønner at det er mange som føler seg fristet til og gi "opplæring i hvordan oppføre seg" osv. Men jeg antar at denne lidelsen stikker dypere enn som så, og at "hvermansen" ikke kan korrigere dette gjennom innlegg på dol. På meg virker det en smule naivt :-)

''Ja, du skrev jo det:-) Og da ble jeg litt bekymret. Og det var like før jeg sendte deg en mail:-/''

LOL. Ble du bekymret? Ha ha, nei gi deg da. Jeg siler veldig hva jeg leser på dol og jeg er mer interesert i den type tråder enn sånn småprat. Jeg er ikke så flink på det, eller det kommer jo an humøret da og hvor mye jeg kjeder meg.

Men du, kan du si hvorfor du ble bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

hmmm

Min mann ville ikke skrevet slik jeg gjør.

Han er meget mer sånn, "snakke rundt grøten, smile, bukke, nikke, hikke".

Jeg forstår ikke sånt!

Han har pratet og pratet og pratet og pratet, min mann.

I årevis, har han pratet og forstått og forstått og forstått.

Nå prater jeg på mail og nå tordner det og buldrer det og braker det i krokene på skolen sier en mor, men det er bra sier hun, det er bra at det buldrer, vi trenger det, lykke til.

Jeg vet ikke om min mann skal skrive en mail eller om jeg skal skrive dem alle.

Jeg skriver jo bare sånn som det er, men jeg pynter ikke på det sier ikke, "ja nå har vi en ny plan, den vil nok virke".

Jeg sier, stopp, nå er det nok, nå har jeg fått helt og brått og nok.

Av dere og møtene og ordene og løgnen og alt som ikke stemmer, som er løfter som blir brutt.

Nå ordner jeg opp selv, nå gjelder mitt språk, tåler dere det ikke så er det verst for dere.

''Min mann ville ikke skrevet slik jeg gjør.

Han er meget mer sånn, "snakke rundt grøten, smile, bukke, nikke, hikke".

Jeg forstår ikke sånt!''

Derfor bør dere utfylle hverandre ! Du tar deg av det saklige, han leser igjennom og legger til noen følelser. Hvis et innlegg er alt for saklig så kan folk få problemer med å innvolvere seg fordi ikke føler noe. Hvis det er alt for emosjonelt så kan folk lure på når en skal komme til poenget.

Så begge deler er viktig. Det er først og fremst du som skal skrive dette her, men det er lurt at mannen din også ser på det og sørger for at det er _litt_ emosjoner der også. Ellers risikere du at folk ikke helt forstår hva de leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

de burde leie inn securitas spør du meg.

På skoler jeg har jobba har man alltid hatt egne lærervakter på elever som kan skade andre/seg selv. Jeg har selv to slike utevakter i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, du skrev jo det:-) Og da ble jeg litt bekymret. Og det var like før jeg sendte deg en mail:-/''

LOL. Ble du bekymret? Ha ha, nei gi deg da. Jeg siler veldig hva jeg leser på dol og jeg er mer interesert i den type tråder enn sånn småprat. Jeg er ikke så flink på det, eller det kommer jo an humøret da og hvor mye jeg kjeder meg.

Men du, kan du si hvorfor du ble bekymret?

Hvis du vil ha det med (mine) klare ord: Jeg ble bekymret fordi du nok en gang lot deg rive med på svakt grunnlag, og ser offere der de kanskje ikke finnes. I stedet for og bruke din kritiske sans - som jeg også vet at du har:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skoler jeg har jobba har man alltid hatt egne lærervakter på elever som kan skade andre/seg selv. Jeg har selv to slike utevakter i uka...

Da jeg gikk på skolen så var de en gutt i klassen over som ble mobbet. Han hadde en egen bodyguard noe som jeg tror bare tente de andre elevene mer. En får ikke akkurat gå i fred når en har med seg bodyguard, det tiltrekker seg jo oppmerksomhet.

I ettertid har jeg lurt veldig på om denne gutten kunne ha noen grad av Asperger syndrom. Han var veldig nerdete og slet veldig med de sosiale kodene. Han klarte å skape mye oppmerksomhet rundt seg. Han kom inn på et nerdestudium i utlandet men vet ikke hva som skjedde senere. Jeg hørte rykter om at han hadde mistet skoleplassen sin fordi skolen mistenkte at han var terrrorist ;) Jeg lurte på om det hadde sammenheng med 09/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på skolen så var de en gutt i klassen over som ble mobbet. Han hadde en egen bodyguard noe som jeg tror bare tente de andre elevene mer. En får ikke akkurat gå i fred når en har med seg bodyguard, det tiltrekker seg jo oppmerksomhet.

I ettertid har jeg lurt veldig på om denne gutten kunne ha noen grad av Asperger syndrom. Han var veldig nerdete og slet veldig med de sosiale kodene. Han klarte å skape mye oppmerksomhet rundt seg. Han kom inn på et nerdestudium i utlandet men vet ikke hva som skjedde senere. Jeg hørte rykter om at han hadde mistet skoleplassen sin fordi skolen mistenkte at han var terrrorist ;) Jeg lurte på om det hadde sammenheng med 09/11.

Datteren min ble også "mobbet" på barneskolen. Dvs hun kom hylende og skrikende hjem etter skoletid , fordi en gutt hadde vært slem mot henne. Etter og ha opplevd dette mange nok ganger, tok jeg affære, og gikk ut for og snakke med denne gutten. Jeg fant han, og spurte hva som foregikk. Han fortalte meg da åpent og ærlig at datteren min var "frekk i kjeften" og "tergete". Jeg svarte han da at det sikkert var en mulighet, men at han uansett ikke skulle slå jenter. Dette var han enig i, og etter dette var det stille og rolig, og slutt på plagingen:-)

Så det er ikke alltid så dumt og snakke sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min ble også "mobbet" på barneskolen. Dvs hun kom hylende og skrikende hjem etter skoletid , fordi en gutt hadde vært slem mot henne. Etter og ha opplevd dette mange nok ganger, tok jeg affære, og gikk ut for og snakke med denne gutten. Jeg fant han, og spurte hva som foregikk. Han fortalte meg da åpent og ærlig at datteren min var "frekk i kjeften" og "tergete". Jeg svarte han da at det sikkert var en mulighet, men at han uansett ikke skulle slå jenter. Dette var han enig i, og etter dette var det stille og rolig, og slutt på plagingen:-)

Så det er ikke alltid så dumt og snakke sammen:-)

Nå vet jeg ikke helt om dette var svar til meg eller trådstarter.

Jeg tror nok at løsninger som det du beskriver her fungerer i svært liten grad. Hvis det er snakk om en konflikt så kan det nok hjelpe å snakke folk til fornuft.

Men når noen mobber for å mobbe så funker det ikke. Da vil en slik prat bare terge dem enda mere, og barnet vil få mere bråk for å ha "sladret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...