Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Barnevernet burde jo sterkt inn i denne saken og virkelig støtte opp om denne gutten uansett om han blir på skolen eller om han flyttes til en annen skole.

Dersom bildet av en ensom gutt som ikke kan lese i 6/7 trinn stemmer - så vil kanskje et skolebytte kunne være av det gode. Han kan få en ny start på en skole der ingen kjenner ham, og han slipper å spille bajas for å få oppmerksomhet.

Det kommer helt sikkert an på hvilken bydel han bor i og jeg tror at barn fra denne skolen stort sett blir regnet for å komme fra ressurssterke familier. Og skolen er jo byens beste...

Det er virkelig slik at jeg lurer på om jeg har kastet 70 000 kr ut av vinduet ved å ha min egen unge der, samtidig med at både minstemann og jeg sitter igjen med noen dårlige erfaringer fra andre foreldre og noen gode fra noen av de ansatte på skolen. Vi fikk blandt annet ikke være med på avslutningen i sjuende klasse fordi det skulle være hjemme i hagen hos en familie og jeg fikk ikke lov å trille i hagen... Jeg har ganske mange slike historier, noen har jeg skrevet om her tidligere og andre har jeg tatt selektiv glemsel på. Vi har blitt utelatt fra fellesskapet i klassen, ingen snakket med meg men satte seg slik at ikke jeg nådde bort til dem. Jeg var ikke bra nok og ungen min kunne heller ikke lese pga dysleksi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

''Det som har kommet usedvanlig lite til uttrykk i denne tråden , er den andre guttens behov, og kanskje til og med hans versjon av sannheten. Tråden er sort/hvit. Og sannheten er sjelden sort/hvit''

Colette, dette er fordi det er mor til barnet som blir slått som søker hjelp her.

Hvis det var mor til Adhd-barnet som søkte hjelp her, ville fokuset vært på han.

''Hvis det var mor til Adhd-barnet som søkte hjelp her, ville fokuset vært på han.''

Det er jo nettopp den biten som mangler, og nettopp derfor er unyanserte svar til Madelinemie litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det er ikke det jeg sier. Det jeg sier er at når folk søker råd. så svarer man på det.

Hvis ikke folk synes det aller viktigste er å få stoppet volden, så synes jeg det er noe rart et sted. I verste tilfelle kan jo volden ende i en tragedie. Så hovefokuset så må være å få stoppet volden. ADHD-gutten må ha et frimerke.

Jeg er veldig enig med deg. Å stoppe volden er det viktigste.

Jeg har, som deg, fulgt trådene fra Madelenemie de siste månedene, og lært veldig mye om hvordan hun tenker og hvilke svakheter hun har i å se sammenhenger og oppfatte sosiale signaler.

Når en henvender seg på forum spør en ut fra eget utgangspunkt, og en vil selvsagt farge det en sier utr fra egen erfaring. Det er viktig å være kritisk og stille spørsmål, og jeg synes denne saken om disse to guttene har blitt belyst fra begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vel, søker du råd i alvorlige saker er det en fordel å ha vært her såpass lenge at du vet hvem som gir råd og hvem som er mest opptatt av å bygge image og nettverk.

''Vel, søker du råd i alvorlige saker er det en fordel å ha vært her såpass lenge at du vet hvem som gir råd og hvem som er mest opptatt av å bygge image og nettverk.

''

Nå synes jeg du er usaklig og ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Vel, søker du råd i alvorlige saker er det en fordel å ha vært her såpass lenge at du vet hvem som gir råd og hvem som er mest opptatt av å bygge image og nettverk.

Hvis det var meg du siktet til så er jeg totalt uinterisert i noe nettverk på dol.

La oss si at en mor til en med Adhd skriver inn her da. Omtrent slik: Jeg er så fortvilet. Jeg har en sønn med ADHD som er svært voldelig av seg. Han har skadet barn. Skolen og vi foreldre, har ikke greid å stoppe og volden bare fortsetter. Jeg er redd for at min sønn skal forårsake en tragedie en dag.

Hva ville du ha svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Hvis det var mor til Adhd-barnet som søkte hjelp her, ville fokuset vært på han.''

Det er jo nettopp den biten som mangler, og nettopp derfor er unyanserte svar til Madelinemie litt skummelt.

Se svar til Tonie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Vel, søker du råd i alvorlige saker er det en fordel å ha vært her såpass lenge at du vet hvem som gir råd og hvem som er mest opptatt av å bygge image og nettverk.

''

Nå synes jeg du er usaklig og ufin.

Jeg synes hun er kjempesaklig, usminket og ikke minst helt ærlig om hvordan det står til her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg er veldig enig med deg. Å stoppe volden er det viktigste.

Jeg har, som deg, fulgt trådene fra Madelenemie de siste månedene, og lært veldig mye om hvordan hun tenker og hvilke svakheter hun har i å se sammenhenger og oppfatte sosiale signaler.

Når en henvender seg på forum spør en ut fra eget utgangspunkt, og en vil selvsagt farge det en sier utr fra egen erfaring. Det er viktig å være kritisk og stille spørsmål, og jeg synes denne saken om disse to guttene har blitt belyst fra begge sider.

Ja, jeg er enig med deg og jeg oppfattet at du har fulgt med like godt som meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det kommer helt sikkert an på hvilken bydel han bor i og jeg tror at barn fra denne skolen stort sett blir regnet for å komme fra ressurssterke familier. Og skolen er jo byens beste...

Det er virkelig slik at jeg lurer på om jeg har kastet 70 000 kr ut av vinduet ved å ha min egen unge der, samtidig med at både minstemann og jeg sitter igjen med noen dårlige erfaringer fra andre foreldre og noen gode fra noen av de ansatte på skolen. Vi fikk blandt annet ikke være med på avslutningen i sjuende klasse fordi det skulle være hjemme i hagen hos en familie og jeg fikk ikke lov å trille i hagen... Jeg har ganske mange slike historier, noen har jeg skrevet om her tidligere og andre har jeg tatt selektiv glemsel på. Vi har blitt utelatt fra fellesskapet i klassen, ingen snakket med meg men satte seg slik at ikke jeg nådde bort til dem. Jeg var ikke bra nok og ungen min kunne heller ikke lese pga dysleksi.

Det er jo rystende historier du kommer med her om hvordan du/dere har blitt utelatt fra felleskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vel, søker du råd i alvorlige saker er det en fordel å ha vært her såpass lenge at du vet hvem som gir råd og hvem som er mest opptatt av å bygge image og nettverk.

''

Nå synes jeg du er usaklig og ufin.

Ja, det har du vel rett i. Men jeg mener det. Det er sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det jeg sier. Det jeg sier er at når folk søker råd. så svarer man på det.

Hvis ikke folk synes det aller viktigste er å få stoppet volden, så synes jeg det er noe rart et sted. I verste tilfelle kan jo volden ende i en tragedie. Så hovefokuset så må være å få stoppet volden. ADHD-gutten må ha et frimerke.

Jeg er ikke uening i at volden som utøves må stanses. I denne tråden stigmatiseres et adhd-barn og jeg kan ikke se at det er okei at voksne gir uttrykk for slike holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, søker du råd i alvorlige saker er det en fordel å ha vært her såpass lenge at du vet hvem som gir råd og hvem som er mest opptatt av å bygge image og nettverk.

Høres ut som en helt vanlig dag i RL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ja, det har du vel rett i. Men jeg mener det. Det er sånn jeg ser det.

DOL er et nettforum. Det er en form for felleskap, en form for vennskap eller bekjentskap her - på ulike nivåer ut fra hva den enkelte ønsker og hvor mye en engasjerer seg.

Image og nettverk mener jeg blir feil å si.

Jeg har lært utrolig mye om ulike mennesketyper, om ulike måter å leve på, å løse hverdagsproblemer og store problemer på, om livssyn og samliv, om sykdommer og livsfaser.

At en bruker tid til å prøve å forstå et annet menneske om hvordan hun tenker og hvorfor hun tenker slik eller slik - det er jo det vennskap og bekjentskap går ut på, enten det er her på DOL eller det er i vikreligheten. Og når noen ber om råd, gir man et råd tilbake BÅDE ut fra ens egen erfaring, men også ut fra den kunnskapen en har om den som spør. Noen ganger har en kun ett innlegg å bygge det på, andre ganger har en mange innlegg fra samme forfatter, noen ganger har en mange år med innlegg fra samme person.

Hvorfor du nedverdiger dette til å bli kun imagebygging og nettverksbygging for å ha en kul/populær/ profil, forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Ja, det har du vel rett i. Men jeg mener det. Det er sånn jeg ser det.

Etter min mening blir det uinteresant å være på dol, hvis man skal ta hensyn til folk man mailer med, liker eller ikke liker.

Jeg har en naiv tro på at det er lov og si sin mening, uten å bli sure på hverandre.

Den eneste som gjør meg sliten og lei innimellom er ren og skjær ondsinnethet. Ja og så den gnaginga til den du vet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var meg du siktet til så er jeg totalt uinterisert i noe nettverk på dol.

La oss si at en mor til en med Adhd skriver inn her da. Omtrent slik: Jeg er så fortvilet. Jeg har en sønn med ADHD som er svært voldelig av seg. Han har skadet barn. Skolen og vi foreldre, har ikke greid å stoppe og volden bare fortsetter. Jeg er redd for at min sønn skal forårsake en tragedie en dag.

Hva ville du ha svart?

Da ville jeg prøvd å se saken fra begge sider, og prøvd å gi konstruktive råd, ikke nødvendigvis de rådene innskriveren vil høre. Jeg ville prøvd å støtte henne uten å rakke ned på den andre.

Jeg har ikke lest hele tråden, så vet vet ikke om du er en av de som har gitt M uforbeholden støtte. Hvis du har det mener jeg det ikke er det klokeste å gjøre med et menneske som ikke selv evner å se en sak fra andres ståsted.

Det var absolutt ikke deg jeg siktet til. Vi kan være uenige om mye, men jeg ser på deg som en ganske sterk person med egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

ok, jeg tenkte vel mest på hvis dere visste på forhånd om elever som ble mobbet og utsatt for vold. Da må en vel nærmest fotfølge enkelte elever.

Da bør jo mobber fotfølges...vi ser ikke lett på slike ting, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg er ikke uening i at volden som utøves må stanses. I denne tråden stigmatiseres et adhd-barn og jeg kan ikke se at det er okei at voksne gir uttrykk for slike holdninger.

'' I denne tråden stigmatiseres et adhd-barn''

Det er jeg enig i og jeg hadde nok latt meg provosere jeg også, hadde det vært en annen som har skrevet den og det har ingenting med å bygge nettverk på dol og gjøre. Det har med den forståelsen Madelenemie har gitt meg med sin beskrivelse av alt hun sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uening i at volden som utøves må stanses. I denne tråden stigmatiseres et adhd-barn og jeg kan ikke se at det er okei at voksne gir uttrykk for slike holdninger.

Der sa du det jeg ikke klarte å sette ord på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt sikkert an på hvilken bydel han bor i og jeg tror at barn fra denne skolen stort sett blir regnet for å komme fra ressurssterke familier. Og skolen er jo byens beste...

Det er virkelig slik at jeg lurer på om jeg har kastet 70 000 kr ut av vinduet ved å ha min egen unge der, samtidig med at både minstemann og jeg sitter igjen med noen dårlige erfaringer fra andre foreldre og noen gode fra noen av de ansatte på skolen. Vi fikk blandt annet ikke være med på avslutningen i sjuende klasse fordi det skulle være hjemme i hagen hos en familie og jeg fikk ikke lov å trille i hagen... Jeg har ganske mange slike historier, noen har jeg skrevet om her tidligere og andre har jeg tatt selektiv glemsel på. Vi har blitt utelatt fra fellesskapet i klassen, ingen snakket med meg men satte seg slik at ikke jeg nådde bort til dem. Jeg var ikke bra nok og ungen min kunne heller ikke lese pga dysleksi.

''Vi fikk blandt annet ikke være med på avslutningen i sjuende klasse fordi det skulle være hjemme i hagen hos en familie og jeg fikk ikke lov å trille i hagen... ''

Eh, hva?? Fikk ikke lov? Du mener altså at det ikke var så at du ikke kunne komme, men at de var redd for plenen eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

'' I denne tråden stigmatiseres et adhd-barn''

Det er jeg enig i og jeg hadde nok latt meg provosere jeg også, hadde det vært en annen som har skrevet den og det har ingenting med å bygge nettverk på dol og gjøre. Det har med den forståelsen Madelenemie har gitt meg med sin beskrivelse av alt hun sliter med.

''

Det er jeg enig i og jeg hadde nok latt meg provosere jeg også, hadde det vært en annen som har skrevet den og det har ingenting med å bygge nettverk på dol og gjøre. Det har med den forståelsen Madelenemie har gitt meg med sin beskrivelse av alt hun sliter med.

''

Veldig enig i dette du skriver her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...