Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

For det første løser det vår sønns problem med frykt.

For det andre får ikke det andre barnet bevege seg å nærheten av mitt barn da dette nå står i en kontrakt. (en kontrakt som er meget bra og konkret og tar min sønn på alvor)

For det tredje, markerer det ovenfor barnet og foreldre at nå er det nok. At de står i fare for å miste skoleplass hvis ikke noe endres.

Det er en privatskole de har egne regler.

Så jo vi syns dette er både riktig og er glad for at vi ikke har barna i en offentlig skole. Nå ser vi at privatskoler er en fordel da de har egne regler.

Til slutt vil jeg si at barnet nok ville fått det bedre på en mindre spesialskole, kanskje til og med kunne barnet fått venner og muligheter for å lære å bli trygg i en mindre setting.

Jeg vet ikke bare noen tanker.

Men jeg er ikke lærer.

''Det er en privatskole de har egne regler.

''

Nei, privatskoler i Norge reguleres av privatskoleloven, og når det gjelder utvisning er de underlagt nøyaktig samme regelverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Ja nei skolen er kjent for å håndtere barn veldig bra.

Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

Likevel er de vist flinke på å takle slikt, de tar tak i ting tidlig, tror det er noe der har jeg hørt, og for vår del ser vi jo at vårt barn og andre barn blir beskyttet mot det de trenger beskyttelse mot, uprovoserte angrep, dette tror jeg offentlig skole har noe å lære av.

Jeg er imponert over hvordan skolen tar tak i saken og gjør alt de kan for at vår sønn skal ha det bra, de vil ikke miste han.

Vår sønn får en støtte jeg minner han på at han må være takknemlig for.

jeg er sikker på at skolen gjør det de kan for det andre barnet også, men de kan ikke la et barn spre frykt slik det viser seg at det har vært.

???

Dette rimer da svært dårlig med det du har fortalt tidligere. Har ikke skolen latt dette pågå i 6 år uten å foreta seg noen ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

Hei!

For det første løser det vår sønns problem med frykt.

For det andre får ikke det andre barnet bevege seg å nærheten av mitt barn da dette nå står i en kontrakt. (en kontrakt som er meget bra og konkret og tar min sønn på alvor)

For det tredje, markerer det ovenfor barnet og foreldre at nå er det nok. At de står i fare for å miste skoleplass hvis ikke noe endres.

Det er en privatskole de har egne regler.

Så jo vi syns dette er både riktig og er glad for at vi ikke har barna i en offentlig skole. Nå ser vi at privatskoler er en fordel da de har egne regler.

Til slutt vil jeg si at barnet nok ville fått det bedre på en mindre spesialskole, kanskje til og med kunne barnet fått venner og muligheter for å lære å bli trygg i en mindre setting.

Jeg vet ikke bare noen tanker.

Men jeg er ikke lærer.

''Så jo vi syns dette er både riktig og er glad for at vi ikke har barna i en offentlig skole. Nå ser vi at privatskoler er en fordel da de har egne regler.''

Jeg kan ikke si at jeg er enig med deg der. I seks år har denne skolen vist sin hjelpeløshet og latt din sønn og andre bli plaget på den ene siden, og unnlatt å gi tilstrekkelig hjelp til denne gutten på den andre siden, totalt hjelpeløse, og likevel synes du det har fordel fremfor den offentlige skolen. Det forstår jeg ikke. Jeg synes denne skolens håndtering er bent ut sjokkerende, og ville ikke selv jobbet et sted med en slik grunnleggende mangel på kompetanse. Hvis "egne regler" betyr å se for seg et skolemiljø hvor ikke mobbing eksisterer, og en ikke tar tak i ting, eller tar "tak" i det ved å utvise elever i stedet for å være kompetente pedagoger og gjøre jobben sin, Så er ikke disse reglene mye å skryte av. Som pedagog mener jeg slik utvising første og fremst viser skolens hjelpeløshet, ikke at de tar tak i ting. Det løser faktisk ingen ting, og selv om det er en privatskole kan de ikke lage seg helt egne regler når det gjelder slike ting. Det er heller ikke slik at gutten kommer tilbake etter noen dager og har lært å oppføre seg. Dette er mye mer komplisert enn som så.

Misforstå meg ikke. Jeg mener det er en selvfølge at gutten din skal være trygg. Men som pedagog og spesialpedagog setter jeg store spørsmålstegn ved denne skolens såkalte måte å ta tak i dette på. Jeg er ikke imponert. Og det skal heller ikke være slik at de gir etter for foreldre, som ikke er pedagoger, sine ønsker og forslag på å ta tak i saken på ved for eksempel forslag om utvising. De er pedagoger og skal se lengre enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så jo vi syns dette er både riktig og er glad for at vi ikke har barna i en offentlig skole. Nå ser vi at privatskoler er en fordel da de har egne regler.''

Jeg kan ikke si at jeg er enig med deg der. I seks år har denne skolen vist sin hjelpeløshet og latt din sønn og andre bli plaget på den ene siden, og unnlatt å gi tilstrekkelig hjelp til denne gutten på den andre siden, totalt hjelpeløse, og likevel synes du det har fordel fremfor den offentlige skolen. Det forstår jeg ikke. Jeg synes denne skolens håndtering er bent ut sjokkerende, og ville ikke selv jobbet et sted med en slik grunnleggende mangel på kompetanse. Hvis "egne regler" betyr å se for seg et skolemiljø hvor ikke mobbing eksisterer, og en ikke tar tak i ting, eller tar "tak" i det ved å utvise elever i stedet for å være kompetente pedagoger og gjøre jobben sin, Så er ikke disse reglene mye å skryte av. Som pedagog mener jeg slik utvising første og fremst viser skolens hjelpeløshet, ikke at de tar tak i ting. Det løser faktisk ingen ting, og selv om det er en privatskole kan de ikke lage seg helt egne regler når det gjelder slike ting. Det er heller ikke slik at gutten kommer tilbake etter noen dager og har lært å oppføre seg. Dette er mye mer komplisert enn som så.

Misforstå meg ikke. Jeg mener det er en selvfølge at gutten din skal være trygg. Men som pedagog og spesialpedagog setter jeg store spørsmålstegn ved denne skolens såkalte måte å ta tak i dette på. Jeg er ikke imponert. Og det skal heller ikke være slik at de gir etter for foreldre, som ikke er pedagoger, sine ønsker og forslag på å ta tak i saken på ved for eksempel forslag om utvising. De er pedagoger og skal se lengre enn som så.

Dette synes jeg var et svært godt og nyansert innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja nei skolen er kjent for å håndtere barn veldig bra.

Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

Likevel er de vist flinke på å takle slikt, de tar tak i ting tidlig, tror det er noe der har jeg hørt, og for vår del ser vi jo at vårt barn og andre barn blir beskyttet mot det de trenger beskyttelse mot, uprovoserte angrep, dette tror jeg offentlig skole har noe å lære av.

Jeg er imponert over hvordan skolen tar tak i saken og gjør alt de kan for at vår sønn skal ha det bra, de vil ikke miste han.

Vår sønn får en støtte jeg minner han på at han må være takknemlig for.

jeg er sikker på at skolen gjør det de kan for det andre barnet også, men de kan ikke la et barn spre frykt slik det viser seg at det har vært.

''Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

''

Hvis det du skriver her stemmer, så må da det du har skrevet tidligere være ren løgn? Du har skrevet at din sønn har blitt jevnlig utsatt for vold i over 5 år fra en medelev, og at gjentatte henvendelser til skolen angående dette ikke har hatt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

Hei!

Ja nei skolen er kjent for å håndtere barn veldig bra.

Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

Likevel er de vist flinke på å takle slikt, de tar tak i ting tidlig, tror det er noe der har jeg hørt, og for vår del ser vi jo at vårt barn og andre barn blir beskyttet mot det de trenger beskyttelse mot, uprovoserte angrep, dette tror jeg offentlig skole har noe å lære av.

Jeg er imponert over hvordan skolen tar tak i saken og gjør alt de kan for at vår sønn skal ha det bra, de vil ikke miste han.

Vår sønn får en støtte jeg minner han på at han må være takknemlig for.

jeg er sikker på at skolen gjør det de kan for det andre barnet også, men de kan ikke la et barn spre frykt slik det viser seg at det har vært.

??

Dette motsier alt det du har skrevet de siste dagene.

''Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

Likevel er de vist flinke på å takle slikt, de tar tak i ting tidlig, tror det er noe der har jeg hørt, og for vår del ser vi jo at vårt barn og andre barn blir beskyttet mot det de trenger beskyttelse mot, uprovoserte angrep, dette tror jeg offentlig skole har noe å lære av.

''

Hdde dette stemt hadde ikke disse siste dagenes innlegg vært nødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

''Det er en privatskole de har egne regler.

''

Nei, privatskoler i Norge reguleres av privatskoleloven, og når det gjelder utvisning er de underlagt nøyaktig samme regelverk.

Hei!

neid et er de ikke.

de kan utvise i opp til tre dager og overføre til bostedsskolen jeg har lest deres reglement, det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

???

Dette rimer da svært dårlig med det du har fortalt tidligere. Har ikke skolen latt dette pågå i 6 år uten å foreta seg noen ting?

Hei!

Jo, men nå er de helt enige i at de har gjort feil og det kan jo alle gjøre, nå har de endret på mye, derfor er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

neid et er de ikke.

de kan utvise i opp til tre dager og overføre til bostedsskolen jeg har lest deres reglement, det hele.

Hei Madelenemie,

Norsk lov står nok over deres interne reglement. Reglene deres er ikke gyldige hvis de strider mot norsk lov.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Så jo vi syns dette er både riktig og er glad for at vi ikke har barna i en offentlig skole. Nå ser vi at privatskoler er en fordel da de har egne regler.''

Jeg kan ikke si at jeg er enig med deg der. I seks år har denne skolen vist sin hjelpeløshet og latt din sønn og andre bli plaget på den ene siden, og unnlatt å gi tilstrekkelig hjelp til denne gutten på den andre siden, totalt hjelpeløse, og likevel synes du det har fordel fremfor den offentlige skolen. Det forstår jeg ikke. Jeg synes denne skolens håndtering er bent ut sjokkerende, og ville ikke selv jobbet et sted med en slik grunnleggende mangel på kompetanse. Hvis "egne regler" betyr å se for seg et skolemiljø hvor ikke mobbing eksisterer, og en ikke tar tak i ting, eller tar "tak" i det ved å utvise elever i stedet for å være kompetente pedagoger og gjøre jobben sin, Så er ikke disse reglene mye å skryte av. Som pedagog mener jeg slik utvising første og fremst viser skolens hjelpeløshet, ikke at de tar tak i ting. Det løser faktisk ingen ting, og selv om det er en privatskole kan de ikke lage seg helt egne regler når det gjelder slike ting. Det er heller ikke slik at gutten kommer tilbake etter noen dager og har lært å oppføre seg. Dette er mye mer komplisert enn som så.

Misforstå meg ikke. Jeg mener det er en selvfølge at gutten din skal være trygg. Men som pedagog og spesialpedagog setter jeg store spørsmålstegn ved denne skolens såkalte måte å ta tak i dette på. Jeg er ikke imponert. Og det skal heller ikke være slik at de gir etter for foreldre, som ikke er pedagoger, sine ønsker og forslag på å ta tak i saken på ved for eksempel forslag om utvising. De er pedagoger og skal se lengre enn som så.

Hei!

de har jo håndtert dette feil de har innrømmet det og da må man tilgi så lenge de endrer på ting og praksis nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

''

Hvis det du skriver her stemmer, så må da det du har skrevet tidligere være ren løgn? Du har skrevet at din sønn har blitt jevnlig utsatt for vold i over 5 år fra en medelev, og at gjentatte henvendelser til skolen angående dette ikke har hatt effekt.

Hei!

ja det viser seg at det ikke har nådd til ledelsen

det er grunnen. men nå er rutiner lagt om, slik at sånt vil ikke skje i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

??

Dette motsier alt det du har skrevet de siste dagene.

''Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

Likevel er de vist flinke på å takle slikt, de tar tak i ting tidlig, tror det er noe der har jeg hørt, og for vår del ser vi jo at vårt barn og andre barn blir beskyttet mot det de trenger beskyttelse mot, uprovoserte angrep, dette tror jeg offentlig skole har noe å lære av.

''

Hdde dette stemt hadde ikke disse siste dagenes innlegg vært nødvendige.

Hei!

jeg skriver dette fordi de er sett på som det, men vår erfaring pga av en sak har jo endret på vår følelse av det, men når vi nå ser deres vilje og innrømmelser og endringer er det ingen grunn til å tvile på at de er sitt rykte verdig. (eller hvordan jeg bør si det)

Vi har fått forklart ting som gjør ting mer forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei Madelenemie,

Norsk lov står nok over deres interne reglement. Reglene deres er ikke gyldige hvis de strider mot norsk lov.

Med vennlig hilsen

Hei!

ja det vet ikke jeg, jeg er dårlig på juridiske ting

Men som Dorthe har sagt, skolen utviser på helt andre grunnlag og fortere enn andre skoler.

Så en forskjell er det og jeg leste her om kvelden hele reglementet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

??

Dette motsier alt det du har skrevet de siste dagene.

''Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

Likevel er de vist flinke på å takle slikt, de tar tak i ting tidlig, tror det er noe der har jeg hørt, og for vår del ser vi jo at vårt barn og andre barn blir beskyttet mot det de trenger beskyttelse mot, uprovoserte angrep, dette tror jeg offentlig skole har noe å lære av.

''

Hdde dette stemt hadde ikke disse siste dagenes innlegg vært nødvendige.

Hei!

Håper jeg fikk frem at deres forklaringer de siste dagene og innrømmelser så stiller saken i et helt annet lys. Man må kunne tilgi når noen innrømmer at de har hatt for dårlige rutiner og det har de på enkelte områder, men det er en av de alle beste skoler både miljømessig og faglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

''

Hvis det du skriver her stemmer, så må da det du har skrevet tidligere være ren løgn? Du har skrevet at din sønn har blitt jevnlig utsatt for vold i over 5 år fra en medelev, og at gjentatte henvendelser til skolen angående dette ikke har hatt effekt.

Hei!

Forresten vil jeg si deg at jeg liker ikke løgn, jeg kan ikke lyve og du bør ikke skrive slikt til meg og jeg vet ikke hvorfor du gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Anmeldelse er grei nok den så lenge det er skolen som blir anmeldt og ikke barnet. Men nå kan man ikke anmelde noen under 14 år, det vet jeg av erfaring, men forebyggende politi kommer inn i bildet og de er faktisk både hjelpsomme og greie.

Skolen gjør overhodet ikke jobben sin og hvis det kommer fram at de utviser barn for ever så spørs det hva som blir gjort. Skolen har utrolig dårlig økonomi da og har vært på nippen til å stenge flere ganger og jeg ser på hjemmesiden deres at de nå tigger penger av foreldrene ved siden av betalingen hver mnd.

Hei!

Akkurat som du skriver:

men forebyggende politi kommer inn i bildet og de er faktisk både hjelpsomme og greie.

Ja det var det inntrykket jeg fikk også, så der er vi enige i vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja det vet ikke jeg, jeg er dårlig på juridiske ting

Men som Dorthe har sagt, skolen utviser på helt andre grunnlag og fortere enn andre skoler.

Så en forskjell er det og jeg leste her om kvelden hele reglementet deres.

Hei,

Jo, men det kan ha vært fordi foreldrene til den utviste enten aksepterte det, eller ikke visste om lovverket.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Forresten vil jeg si deg at jeg liker ikke løgn, jeg kan ikke lyve og du bør ikke skrive slikt til meg og jeg vet ikke hvorfor du gjør det?

''Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.''

Din sønn har blitt mobbet og utsatt for vold i 5-6 år på skolen som du beskriver ovenfor som en eksemplarisk skole osv. Det er jo noe som ikke henger på greip/ikke stemmer i forhold til det du sier. Enten har ikke sønnen din vært utsatt for vold/mobbing på denne eksemplariske skolen. Eller så er ikke skolen eksemplarisk og uten bråk og vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, men det kan ha vært fordi foreldrene til den utviste enten aksepterte det, eller ikke visste om lovverket.

Med vennlig hilsen

Jeg tror nok at de foreldrene jeg kjente visste om reglene, de hadde andre barn på skolen og mora var spesialpedagog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja nei skolen er kjent for å håndtere barn veldig bra.

Det er en eksemplarisk skole da den ikke har bråk og vold og mobbing, men selvfølgelig fins det urolige barn her også.

Likevel er de vist flinke på å takle slikt, de tar tak i ting tidlig, tror det er noe der har jeg hørt, og for vår del ser vi jo at vårt barn og andre barn blir beskyttet mot det de trenger beskyttelse mot, uprovoserte angrep, dette tror jeg offentlig skole har noe å lære av.

Jeg er imponert over hvordan skolen tar tak i saken og gjør alt de kan for at vår sønn skal ha det bra, de vil ikke miste han.

Vår sønn får en støtte jeg minner han på at han må være takknemlig for.

jeg er sikker på at skolen gjør det de kan for det andre barnet også, men de kan ikke la et barn spre frykt slik det viser seg at det har vært.

Min har også blitt mobbet på den skolen, jeg kjenner andre unger der som har blitt mobbet, men skolen vil bare ikke innrømme det og derfor takler de dette dårlig. De overser det rett og slett og nå har du satt ord på tingene ved å gå lenger enn rektor, sosiallærer og bup som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...