Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nick nå i kveld

Det er 60 spesialplasser i ungdomsskolen i hele Oslo og ingen på barneskolen og jeg er redd at hvis du lager for mye bråk nå så er det ditt barn som må slutte fordi de anser at den andre gutten trenger privatskolen mer enn din.

Som sagt, jeg har vært med på at et barn måtte slutte og det var den gutten som hadde de mest ressurssterke foreldrene. Og han måtte begynne på nærskolen der han bodde. De to andre fikk lov å fortsette, men ble plassert i hver sin klasse. Han hadde også to søsken som gikk på skolen og han laget ikke mer bråk enn de andre, men de tre sammen laget et voldsomt spetakkel sammen.

Du må ta i betraktning at denne skolen har andre regler enn den offentlige skolen og at de bestemmer hva som skal skje og at du har ingenting du skal si. Jeg ser forresten at skolen har ny rektor.

Det er ikke vanskelig å skjønne hvilken skole det dreier seg om nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Det er 60 spesialplasser i ungdomsskolen i hele Oslo og ingen på barneskolen og jeg er redd at hvis du lager for mye bråk nå så er det ditt barn som må slutte fordi de anser at den andre gutten trenger privatskolen mer enn din.

Som sagt, jeg har vært med på at et barn måtte slutte og det var den gutten som hadde de mest ressurssterke foreldrene. Og han måtte begynne på nærskolen der han bodde. De to andre fikk lov å fortsette, men ble plassert i hver sin klasse. Han hadde også to søsken som gikk på skolen og han laget ikke mer bråk enn de andre, men de tre sammen laget et voldsomt spetakkel sammen.

Du må ta i betraktning at denne skolen har andre regler enn den offentlige skolen og at de bestemmer hva som skal skje og at du har ingenting du skal si. Jeg ser forresten at skolen har ny rektor.

Hei!

Vi går til anmeldelse, min mann skriver nå mail til skolen for han er sint, jeg tror vi vinner en evt. sak hvis det går så langt,

skolen er redd for media, de er redd for en anmeldelse, de vil ikke få sitt rykte ødelagt, så vi har en sterk sak.

Samt at vi har mange foreldre nå som ønsker å støtte oss, noen kanskje for å få gutten fjernet. Noe vi jo er glade for.

de fjernet en annen liten gutt i år, han ble borte pga av lignende forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi går til anmeldelse, min mann skriver nå mail til skolen for han er sint, jeg tror vi vinner en evt. sak hvis det går så langt,

skolen er redd for media, de er redd for en anmeldelse, de vil ikke få sitt rykte ødelagt, så vi har en sterk sak.

Samt at vi har mange foreldre nå som ønsker å støtte oss, noen kanskje for å få gutten fjernet. Noe vi jo er glade for.

de fjernet en annen liten gutt i år, han ble borte pga av lignende forhold.

''de fjernet en annen liten gutt i år, han ble borte pga av lignende forhold.''

Var det noen som gikk til media der, eller hvordan fikk de fjernet denne og hvorfor skal det være så vanskelig å fjerne gutten som plager din sønn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja ja jeg er jo ikke lærer, og det er jeg glad for.

:)

Men jeg liker rolige barn som lytter uten å avbryte eller barn som sier interessante ting, det liker jeg.

Jeg traff feks en gutt som kunne navnet på alle dinosaurer vi hadde, jeg hadde glemt dem, men han var rene dinosaureksperten og jeg fikk frisket opp mye fakta om dem på kort tid. Sånt kan av og til være en fordel, barn kan være like interessert i noe som man ikke blir igjen før man blir doktor eller professor i noe.

''Jeg traff feks en gutt som kunne navnet på alle dinosaurer vi hadde, jeg hadde glemt dem, men han var rene dinosaureksperten og jeg fikk frisket opp mye fakta om dem på kort tid''

Jo, men hvis dinosaurereksperten var voldelig, hadde det jo hjulpet lite om du likte interessene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg må jo få lov å forklare saken!

Men jeg nevner jo ikke diagnosen mer så da trenger ikke du heller gjøre det.

Synes heller ikke det har noe med saken å gjøre. Hva om gutten din ikke var fullt så intelligent? Hadde det føltes bedre at han ble plaget da? Eller om de var like intelligente? Skjønner ikke helt hva du vil med å stadig trekke fram at din sønn er så smart, velformulert osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det har noe med saken å gjøre. Hva om gutten din ikke var fullt så intelligent? Hadde det føltes bedre at han ble plaget da? Eller om de var like intelligente? Skjønner ikke helt hva du vil med å stadig trekke fram at din sønn er så smart, velformulert osv.

Det der er oppklart i tråden, og det er neppe hensiktsmessig å terpe mer på det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi går til anmeldelse, min mann skriver nå mail til skolen for han er sint, jeg tror vi vinner en evt. sak hvis det går så langt,

skolen er redd for media, de er redd for en anmeldelse, de vil ikke få sitt rykte ødelagt, så vi har en sterk sak.

Samt at vi har mange foreldre nå som ønsker å støtte oss, noen kanskje for å få gutten fjernet. Noe vi jo er glade for.

de fjernet en annen liten gutt i år, han ble borte pga av lignende forhold.

Jeg synes at skolen trenger en anmeldelse, men likevel får jeg vondt langt inne i sjela når jeg tenker på de ungene som ikke får lov å fortsette. Skolen tar ikke ansvaret sitt alvorlig nok, det er ikke riktig at noen skoler skal være eliteskoler for de mest skoleflinke elevene. Det er mange som sender ungene sine dit fordi ungene har en eller annen diagnose og regner med at ungene vil få bedre hjelp der enn i den offentlige skolen, ingen gidder å betale 1000 kr mnd for å la ungene gå på en skole hvor de ikke aner hva de skal gjøre med diagnosebarn.

Men min mistrivdes der, han kastet opp hver dag om morgenen og hadde diare på skolen hver dag og det var et mareritt samtidig som jeg ikke kunne ta ham ut fordi han lærte helt andre ting der enn barna lærer på den offentlige skolen. Jeg er oppriktig glad for at han sluttet etter sjuende klasse og kom inn på en annen skole som passet bedre på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å skjønne hvilken skole det dreier seg om nei.

Det tror jeg på, men jeg har vel vært ganske åpen her tidligere om skolen også selv om jeg ikke har utdypet det så veldig. Men min hadde helt andre kvaliteter, han reparerte boret på sløyden som hadde stått der ubrukelig i fem år og ikke engang firma klarte å reparere, han lærte å tre symaskinen og hjalp alle de andre elevene med det og han fikk lov å være assistentlærer for de ungene som skulle gå på svømmeundervisning fordi han var så flink til å svømme og fordi han var så hjelpsom. Så unger er forskjellige og jeg har hørt om andre unger som har blitt mobbet ut av skolen fordi de har ikke engang inspeksjon i friminuttene fordi det ikke finnes mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''de fjernet en annen liten gutt i år, han ble borte pga av lignende forhold.''

Var det noen som gikk til media der, eller hvordan fikk de fjernet denne og hvorfor skal det være så vanskelig å fjerne gutten som plager din sønn da?

Det var ingen som gikk til media da han i klassen til minstemann ble sparket ut, han ble sparket ut fordi han hadde ADHD og laget bråk i klasserommet og læreren ikke klarte å holde orden i klassen. Jeg tror ikke noen av foreldrene hadde klaget engang fordi alle likte foreldrene og de gjorde alt de kunne for å få et godt klassemiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey.

Ja jeg var nettopp på konferansetime og den var som vanlig så oppløftende at det jo ble litt rart å høre lærer si, "Ja og bedre kan det vel ikke bli i dette faget heller". Osv...

Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.

Til politiet i dag sa jeg bare at min sønn er det beste i klassen i alle fag, men betjenten virket ikke forundret for hun sa "han er en vel-formulert ung mann", det er riktig observert i grammatikk er han også uslåelig. Han fant da raskt 2 feil i den skrevne anmeldelsen som jeg overså i min gjennomlesning, slik merker man at han er ikke en som overser detaljer.

''Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.''

Ingen har rett til å plage å slå. Enten det er klassens dyktigste eller svakeste elev. Ingen fortjener heller å bli plaget å slått. Også helt uavhengig av faglig dyktighet eller popularitet.

Hvor skoleflinke eller ikke de impliserte partene regnes som er komplett likegyldig. Dette handler ene og alene om at ingen barn skal utsettes for vold, heller ikke på skolen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Huff det var virkelig en tragedie altså. Bra at du fikk handlet slik du gjorde.

''Huff det var virkelig en tragedie altså. Bra at du fikk handlet slik du gjorde.

''

Den hendelsen gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Og preget meg lenge i forhold til når jeg og ungene badet. Jeg har blitt enda mer påpasselig når de bader, fordi jeg har sett og opplevd hva som kan skje i et lite basseng der det faktisk var 10-15 personer til stede, uten at noen så at jenta druknet.

Heldigvis har den skrekken og angsten jeg hadde i tiden etterpå sluppet tak, sånn at jeg igjen kan kose meg med bading og svømming med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey.

Ja jeg var nettopp på konferansetime og den var som vanlig så oppløftende at det jo ble litt rart å høre lærer si, "Ja og bedre kan det vel ikke bli i dette faget heller". Osv...

Da blir det litt merkelig, men jeg klarer ikke å forklare følelsene rundt dette at klassens dyktigste elev blir plaget av klassens dårligste elev, jeg syns jo det er merkelig.

Til politiet i dag sa jeg bare at min sønn er det beste i klassen i alle fag, men betjenten virket ikke forundret for hun sa "han er en vel-formulert ung mann", det er riktig observert i grammatikk er han også uslåelig. Han fant da raskt 2 feil i den skrevne anmeldelsen som jeg overså i min gjennomlesning, slik merker man at han er ikke en som overser detaljer.

I sin ytterste konsekvens betyr det du skriver her at det ikke er så farlig om en skoleflink elev plager og slår en skolesvak elev. Men derimot svært ille om det går motsatt vei ved at skoleflinke blir plaget av skolesvake.

At de skoleflinke er mer verdt som mennesker og dermed også har større krav på beskyttelse mot vold og mobbing enn skolesvake elever.

Det er kanskje ikke det du mener, men det er slik det høres ut.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Huff det var virkelig en tragedie altså. Bra at du fikk handlet slik du gjorde.

''

Den hendelsen gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Og preget meg lenge i forhold til når jeg og ungene badet. Jeg har blitt enda mer påpasselig når de bader, fordi jeg har sett og opplevd hva som kan skje i et lite basseng der det faktisk var 10-15 personer til stede, uten at noen så at jenta druknet.

Heldigvis har den skrekken og angsten jeg hadde i tiden etterpå sluppet tak, sånn at jeg igjen kan kose meg med bading og svømming med ungene.

Hm..noe å tenke på i disse tider når det nærmer seg sommer og barna vil dra å bade alene uten voksne. Når tror du at du hadde turt det? Mitt barn er snart ferdig med barneskolen og svømmedyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest det var det da

Det der er oppklart i tråden, og det er neppe hensiktsmessig å terpe mer på det.

Med vennlig hilsen

Du terper selv aldri på ting i tråder som er oppklart andre steder i de samme trådene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''de fjernet en annen liten gutt i år, han ble borte pga av lignende forhold.''

Var det noen som gikk til media der, eller hvordan fikk de fjernet denne og hvorfor skal det være så vanskelig å fjerne gutten som plager din sønn da?

Hei!

Det kan hende han blir utvist nå, det kommer sanksjoner nå.

Jeg er glad, men sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det kan hende han blir utvist nå, det kommer sanksjoner nå.

Jeg er glad, men sliten.

''Det kan hende han blir utvist nå, det kommer sanksjoner nå.

''

Elever i barneskolen kan maksimalt utvises for en dag, så det hjelper dere ingenting å mase om at gutten skal _utvises_. Se http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-084-003.html#3-10

Jeg er overrasket over hvordan dere fokuserer på gutten med adhd i stedet for å se at det er skolen som ikke gjør jobben sin.

Siden skolen har gjort en så dårlig jobb i forhold til gutten som har adhd, lærevansker og i tillegg er uten venner, så håper jeg at kommunen finner en bedre skole til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Okey,

Men bør jeg ikke skrive noe om min sønns høye IQ, denne har vi dokumentert, og kanskje er dette grunnen til at han blir plaget?

Jeg vet jo ikke? jeg skjønner ikke dette, men siden min sønn er smart og vel-formulert og gjennomtenkt så tenkte jeg det er et poeng.

Jeg skal prøve å ikke skrive det...

Kanskje virker det usaklig når jeg skriver, jeg skriver først også ser jeg hvordan det går, så spør jeg heller:)

''Men bør jeg ikke skrive noe om min sønns høye IQ, denne har vi dokumentert, og kanskje er dette grunnen til at han blir plaget?''

Jeg må dessverre trekke tilbake det jeg sa om at brevet ikke trenger gjennomsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det kan hende han blir utvist nå, det kommer sanksjoner nå.

''

Elever i barneskolen kan maksimalt utvises for en dag, så det hjelper dere ingenting å mase om at gutten skal _utvises_. Se http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-084-003.html#3-10

Jeg er overrasket over hvordan dere fokuserer på gutten med adhd i stedet for å se at det er skolen som ikke gjør jobben sin.

Siden skolen har gjort en så dårlig jobb i forhold til gutten som har adhd, lærevansker og i tillegg er uten venner, så håper jeg at kommunen finner en bedre skole til ham.

Jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Det kan hende han blir utvist nå, det kommer sanksjoner nå.

''

Elever i barneskolen kan maksimalt utvises for en dag, så det hjelper dere ingenting å mase om at gutten skal _utvises_. Se http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-084-003.html#3-10

Jeg er overrasket over hvordan dere fokuserer på gutten med adhd i stedet for å se at det er skolen som ikke gjør jobben sin.

Siden skolen har gjort en så dårlig jobb i forhold til gutten som har adhd, lærevansker og i tillegg er uten venner, så håper jeg at kommunen finner en bedre skole til ham.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Det kan hende han blir utvist nå, det kommer sanksjoner nå.

''

Elever i barneskolen kan maksimalt utvises for en dag, så det hjelper dere ingenting å mase om at gutten skal _utvises_. Se http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-084-003.html#3-10

Jeg er overrasket over hvordan dere fokuserer på gutten med adhd i stedet for å se at det er skolen som ikke gjør jobben sin.

Siden skolen har gjort en så dårlig jobb i forhold til gutten som har adhd, lærevansker og i tillegg er uten venner, så håper jeg at kommunen finner en bedre skole til ham.

Hei!

Nei han kan utvises for flere dager.

Vi fokuserer på det som er problemet for vår sønn, andre må ta seg av denne gutten, men nå blir det jo sikkert det siden politiet kommer inni i bildet og de er flinke på slikt sa de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...