Gå til innhold

Alle overfallsvoldtekter begått av ikke-vestlige

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• Persille1365381127

11

• Mrs. Wallace

4

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

''og er bare et bevis på at du umulig kan være helt åndsfrisk.''

Slikt skriver du alltid når du står uten argumenter. Som vanlig.

Vanskelig å vite hva en skal skrive til en person som er så ubegavet og ubelest at han hverken har hørt om kulturelt betinget atferd, eller rent av om kultur i det hele tatt.

Man bør selvsagt le, men bør vel kanskje gråte.

hidi, the scorpion

Selvsagt er det ille. Det er en skandale, men det er også vanskelig å gjøre noe med, dessverre. Ikke umulig, men vanskelig.

Med vennlig hilsen

Særdeles vanskelig, men vi kvinner må ta våre forhåndsregler også!

Pepperspray, hårspray eller ulende alarmer! Slagvåpen i vesken, og jeg blåser en lang marsj i om det er ulovlig...

Håper at menn får mindre ønsker om å voldta kvinner da!

Vanskelig å vite hva en skal skrive til en person som er så ubegavet og ubelest at han hverken har hørt om kulturelt betinget atferd, eller rent av om kultur i det hele tatt.

Man bør selvsagt le, men bør vel kanskje gråte.

Det du forfekter gikk ut på dato sammen med kommunismen.

Mrs. Wallace

Det stemmer ikke.

Gi meg tall, da - på at innvandrere er overrepresentert innefor andre typer voldtekt også, som f.eks nachspielvoldtekter og voldtekter av partner eller tidligere partner.

For faktum er at de aller fleste voldtekter som skjer, utføres i tilfeller hvor angriper og offer kjenner hverandre. Jeg prøver virkelig ikke å bagatellisere overfallsvoldtekter, for det er et alvorlig problem. Men de utgjør altså fremdeles et mindretall av det totale antall voldtekter.

Hva skal vi gjøre med alle disse friske, norske smørbukkene som straffepuler damene sine i fylla?

Mrs. Wallace

Jo, og det slutter ikke stemme fordi du vil fornekte virkeligheten.

Gi meg tall, da - på at innvandrere er overrepresentert innefor andre typer voldtekt også, som f.eks nachspielvoldtekter og voldtekter av partner eller tidligere partner.

For faktum er at de aller fleste voldtekter som skjer, utføres i tilfeller hvor angriper og offer kjenner hverandre. Jeg prøver virkelig ikke å bagatellisere overfallsvoldtekter, for det er et alvorlig problem. Men de utgjør altså fremdeles et mindretall av det totale antall voldtekter.

Hva skal vi gjøre med alle disse friske, norske smørbukkene som straffepuler damene sine i fylla?

Annonse

Gjest Nord og ned.

Det du forfekter gikk ut på dato sammen med kommunismen.

Nei, kultur, kulturelle mømster,og kulturelt betinget atferde lever i aller beste velgående, og kommer til å gjøre det så lenge det finens mer enn to menneske på jorden som påvirker hevrandre.

Dvs, på den jorden som finnes i virkligheten, og ikke den virtuelle og alternative kloden som du stadig beviser at du befinner deg i.

Gjest Nord og ned.

Tallene som ble presentert i dag, viser at invandrere er krafig overrepresentert innenfor alle typer voldtekt, tydligvis også den innenfor parforhold.

Ville spekulasjoner har du som privatperson selvsagt lov å ha, men det hører ikke hjemme i offentligheten.

Nei, kultur, kulturelle mømster,og kulturelt betinget atferde lever i aller beste velgående, og kommer til å gjøre det så lenge det finens mer enn to menneske på jorden som påvirker hevrandre.

Dvs, på den jorden som finnes i virkligheten, og ikke den virtuelle og alternative kloden som du stadig beviser at du befinner deg i.

Som sagt, å tro du kan behandle folk likt på grunn av påstått lik kultur (i praksis lik hudfarge), er å benekte at mennesker er individer.

Det er kommunisme av verste sort.

Gjest Svarttrost

I følge rapporten som Oslo-politiet la fram i dag, stemmer ikke dette lenger (bekjentskapsvoldtektene).

I hvert fall ikke i Oslo...

Gjest Nord og ned.

Som sagt, å tro du kan behandle folk likt på grunn av påstått lik kultur (i praksis lik hudfarge), er å benekte at mennesker er individer.

Det er kommunisme av verste sort.

Å benekte, slik du gjør, at det finnes kulturelt betingede handligsmønstere, tilhører ingen ideologi. Det tilhører psykiatrien.

Du må få tro hva du vil. Jeg forholder meg til det vi vet.

Og skal man først sannsynlighetsberegne ting og tang, tror jeg sannsynligheten for at muslimske kvinner anmelder voldtekt i parforhold til nær lik null.

Det har du nok helt rett i. Det hadde nok blitt skikkelig skandale i innvandrermiljøet. Naboen min ble skilt for over 30 år siden og ingen snakker med henne enda og hun er faktisk den eneste jeg hørt om som er skilt. Men hun er helt ødelagt av behandlingen hun har fått av sine egne.

Annonse

Persille1365381127

Nei, men når det brukes som et argument mot innvandring, så betyr det jo nettopp at man har krysset den grensen. Man sier (som jeg skrev i et annet innlegg her) at Ahmed ikke får komme inn i Norge fordi Ali (som har samme hudfarge) er kriminell.

Og da straffer man Ahmed fordi Ali har gjort, kun basert på hudfarge.

De som har begått voldtekter har også veldig mye annet felles:

1) De er menn.

2) De er sannsynligvis mellom 18 og 35 år.

3) De har et horribelt kvinnesyn.

4) De har trolig begått andre "mindre alvorlige" seksuell kriminalitet (beføling, trakassering, osv.)

Det er en masse andre fellesnevnere enn hudfarge.

(1) og (2) griper man ikke fatt i fordi de rammer nordmenn. Dvs. OTTAR ønsket jo et portforbud for menn.

(3) og (4) er individuelt, og der kan man gjøre noe. Men det krever ressurser og tankegang, og da er det enklere å si "mørkhudede".

Med vennlig hilsen

Jo, men sånn er det jo med hvite nordmenn også. En liten prosent er de verste, alle vi andre er stort sett greie.

De fleste menn er ikke voldtektsmenn.

De fleste trygdemottakerne er i sin rett.

Men poenget mitt er at vi (som i alle, ikke bare du og speer) kan ikke la være å diskutere dette bare fordi de andre innvandrerne føler seg truffet. Vi MÅ diskutere det nettopp for å belyse problemet.

Og det aller beste ville jo vært om innvandrermennene nå sto frem sammen, deltok i debatten og bidro til å løse dette problemet - fremfor å bygge seg en skyttergrav.

Innvandrermenn som er lovlydige og greie menn burde også være med å gå natteravn. Innvandrermenn burde melde seg i debatten, og vise at de ikke aksepterer dette noe mer enn oss andre - og at de ikke finner seg i at noen få ødelegger for alle andre. Det kan hende at disse dårlige (i mange av et bedre ord) innvandrerne som ikke kan oppføre seg i større grad hører på bra innvandrere - fordi de nyter større respekt enn oss andre.

Jeg er alenemor og mottar en del stønader i forbindelse med det. Og jeg reagerer negativt når noen sier at alenemødre håver inn penger og snylter på staten. Men jeg VET også at noen faktisk gjør det, og jeg er den første til å "angripe" disse, for det kan jeg faktisk ikke finne meg i. Jeg kan ikke akseptere at noen i "min gruppe" bruker vår situasjon for å karre til seg ordninger de fint kunne klart seg uten.

Jeg har nevnt det for deg før også, jeg skjønner ikke at innvandrermenn aksepterer å bli degradert til kåte hunder. De burde kjempe for seg selv, for sin gruppe samfunnsborgere - og for sønnene og døtrene sine. De kan ikke akseptere denne utviklingen ved å gjemme seg bak rase, kulturelle utfordringer og annet! Vi må kjempe sammen.

Jo, men sånn er det jo med hvite nordmenn også. En liten prosent er de verste, alle vi andre er stort sett greie.

Men poenget mitt er at vi (som i alle, ikke bare du og speer) kan ikke la være å diskutere dette bare fordi de andre innvandrerne føler seg truffet. Vi MÅ diskutere det nettopp for å belyse problemet.

Og det aller beste ville jo vært om innvandrermennene nå sto frem sammen, deltok i debatten og bidro til å løse dette problemet - fremfor å bygge seg en skyttergrav.

Innvandrermenn som er lovlydige og greie menn burde også være med å gå natteravn. Innvandrermenn burde melde seg i debatten, og vise at de ikke aksepterer dette noe mer enn oss andre - og at de ikke finner seg i at noen få ødelegger for alle andre. Det kan hende at disse dårlige (i mange av et bedre ord) innvandrerne som ikke kan oppføre seg i større grad hører på bra innvandrere - fordi de nyter større respekt enn oss andre.

Jeg er alenemor og mottar en del stønader i forbindelse med det. Og jeg reagerer negativt når noen sier at alenemødre håver inn penger og snylter på staten. Men jeg VET også at noen faktisk gjør det, og jeg er den første til å "angripe" disse, for det kan jeg faktisk ikke finne meg i. Jeg kan ikke akseptere at noen i "min gruppe" bruker vår situasjon for å karre til seg ordninger de fint kunne klart seg uten.

Jeg har nevnt det for deg før også, jeg skjønner ikke at innvandrermenn aksepterer å bli degradert til kåte hunder. De burde kjempe for seg selv, for sin gruppe samfunnsborgere - og for sønnene og døtrene sine. De kan ikke akseptere denne utviklingen ved å gjemme seg bak rase, kulturelle utfordringer og annet! Vi må kjempe sammen.

Hei,

Men det gjør dem jo skyldige på grunn av hudfarge.

Hvorfor må innvandrermenn gå natteravn mer enn det andre menn (og kvinner) må gjøre det? Da sier man jo at "du har en spesiell plikt til å hvitvaske deg". (Samme logikk gjelder også for trygdemottakere. Vi ber ikke dem åpne økonomien for alle, slik at man kan bekrefte at de ikke jukser.)

Og vedr. "kåte hunder" - jeg er enig med deg, men igjen blir ansvaret satt feil sted. Ansvaret må være å ikke komme med falske anklager, og ikke et ansvar for å hvitvaske seg for påstander som fremsettes.

For alle andre i samfunnet ville dette vært en selvfølge. Man skal ikke måtte kjempe for å bevise sin uskyld, når hele grupper blir anklaget.

Med vennlig hilsen

For øvrig, du skriver godt og fornuftig! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest pointless

Tallene som ble presentert i dag, viser at invandrere er krafig overrepresentert innenfor alle typer voldtekt, tydligvis også den innenfor parforhold.

Ville spekulasjoner har du som privatperson selvsagt lov å ha, men det hører ikke hjemme i offentligheten.

''Tallene som ble presentert i dag, viser at invandrere er krafig overrepresentert innenfor alle typer voldtekt, tydligvis også den innenfor parforhold.''

Ja, i tillegg er ikke-vestlige innvandrere overrepresentert i barnevernssaker. Er visst kult for en muslimsk mann å slå, herse med, og kue, både kone og barn..

Slik ukultur må bort!

Gjest Nord og ned.

''Tallene som ble presentert i dag, viser at invandrere er krafig overrepresentert innenfor alle typer voldtekt, tydligvis også den innenfor parforhold.''

Ja, i tillegg er ikke-vestlige innvandrere overrepresentert i barnevernssaker. Er visst kult for en muslimsk mann å slå, herse med, og kue, både kone og barn..

Slik ukultur må bort!

Liten tvil om den saken desverre. Det er nå mange år siden at fremmedkultrelle kvinner utgjorde rundt 65% av klientene på krisesenterne rundt omkring.

Det har neppe blitt noe bedre med åra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...