Gå til innhold

Skulle politiet hoppet i sjøen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flimmer1365381250

Hadde jeg ankommet et slikt ulykkessted helt alene, er jeg ikke helt sikker på om jeg hadde turt å hoppe uti. Men om vi var flere på stedet hadde jeg gjort det! Du holder ut i vannet lenge nok til å forsøke å få opp en bildør og dra ut en eller to livløse kropper.

Men så er jeg ikke politi, bare bartender.

Vet ikke hvor reflektert jeg hadde vært i hans situasjon.

Her jeg sitter ved kjøkkenbordet trygg for min datter, svarer jeg nei...tror jeg.

Men med flere tilstede, tau rundt livet som sikkerhet så kanskje jeg mener de burde gjort det.

Jeg var ikke der, og kan ikke sette meg inn i hva som var mest riktig. Man har plikt til å hjelpe, men man er nødt til å tenke sikkerhet. Politiet også.

Hadde det vært snakk om datteren min dette, er jeg heller usikker på om svaret hadde vært det samme. Da hadde jeg nok vært fra meg av sorg og fortvilelse og sett at alle som var der hadde hoppet etter.

En forferdelig tragedie er det uansett:-(

Nei, det kan man ikke forvente. Og folk er forskjellige, noen hadde hoppet uten å tenke på konsekvensene, mens andre forstår at det ikke er det lureste. Alle reagerer forskjellig, men jeg er ganske sikker på at hvis det var mitt barn som var i bilen så hadde jeg hoppet uten å tenke. Og det er jeg antagelig ikke den eneste som tenker så jeg skjønner at faren kan si det om politiet i fortvilelsen.

Annonse

Gjest en som kjenner den faren

Nei, det skulle de ikke gjort. Denne mannen virker like toskete som faren til en av de som stjal snøscootere, kjørte i fylla og frøs ihjel i sommerskjorter.

Når det gjelder den saken har polititet gjort så mye tvilsomt at det er god grunn til å ta det opp.

''Kan vi forvente at politiet risikerer eget liv for å berge andres?''

På generelt grunnlag, så bør man forvente at folk som har dette som jobb aksepterer en viss risiko som en del av jobben.

Man må anta at politifolkene er normalt friske og "sterke" personer, som kunne hoppet i sjøen og forsøkt å åpne døren hvis de kunne nå den.

Med vennlig hilsen

Annonse

Dark-Angel 82

''Kan vi forvente at politiet risikerer eget liv for å berge andres?''

På generelt grunnlag, så bør man forvente at folk som har dette som jobb aksepterer en viss risiko som en del av jobben.

Man må anta at politifolkene er normalt friske og "sterke" personer, som kunne hoppet i sjøen og forsøkt å åpne døren hvis de kunne nå den.

Med vennlig hilsen

Enig!

Det kommer vel an på situasjonen.

Det var null-temperatur i lufta (det snødde/sluddet den dagen), og antakeligvis rimelig kaldt i vannet. Nå husker ikke jeg hvor lenge det er forsvarlig å være i vannet når det er så kaldt, det er ikke snakk om mange minutter.

Politimesteren sa "- Bilen sto på snuten i vannet, med bakparten opp. Det var en viss risiko for at den kunne tippe over. Det andre var den lave temperaturen i vannet. Det var snø i luften. Man holder ikke lenge ut i en sånn temperatur."

Det høres ut som vurderingen fra politiets side var forsvarlig. De skal jo hjelpe når de kan, men man kan ikke forvente at de skal sette sitt eget liv på spill for å redde andre.

ShitDiddelyDo

Det kommer vel an på situasjonen.

Det var null-temperatur i lufta (det snødde/sluddet den dagen), og antakeligvis rimelig kaldt i vannet. Nå husker ikke jeg hvor lenge det er forsvarlig å være i vannet når det er så kaldt, det er ikke snakk om mange minutter.

Politimesteren sa "- Bilen sto på snuten i vannet, med bakparten opp. Det var en viss risiko for at den kunne tippe over. Det andre var den lave temperaturen i vannet. Det var snø i luften. Man holder ikke lenge ut i en sånn temperatur."

Det høres ut som vurderingen fra politiets side var forsvarlig. De skal jo hjelpe når de kan, men man kan ikke forvente at de skal sette sitt eget liv på spill for å redde andre.

Enig med deg.

Hadde inngripen kunne skje på en forsvarlig måte, hadde naturligvis politiet, brannvesen, tilfeldige forbipasserende eller hva det måtte være, grepet inn.

Jeg skjønner at faren er fortvilet, men så kort tid etter den fatale hendelsen burde muligens pressen være forsiktige med å gjengi hans tanker.

Enig med deg.

Hadde inngripen kunne skje på en forsvarlig måte, hadde naturligvis politiet, brannvesen, tilfeldige forbipasserende eller hva det måtte være, grepet inn.

Jeg skjønner at faren er fortvilet, men så kort tid etter den fatale hendelsen burde muligens pressen være forsiktige med å gjengi hans tanker.

''Jeg skjønner at faren er fortvilet, men så kort tid etter den fatale hendelsen burde muligens pressen være forsiktige med å gjengi hans tanker.''

Enig, men nå har han vel gått til anmeldelse, og dermed er det jo mer enn bare tanker...

ShitDiddelyDo

''Jeg skjønner at faren er fortvilet, men så kort tid etter den fatale hendelsen burde muligens pressen være forsiktige med å gjengi hans tanker.''

Enig, men nå har han vel gått til anmeldelse, og dermed er det jo mer enn bare tanker...

Ja, det er kanskje sant. Tror nok ikke han kommer så langt med den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...