Gjest Ny fastlegepasient Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har ringt legesekretæren for å bestille time hos ny fastlege. Hun ba meg i dag om å få et stikkord på hva saken gjaldt. Jeg kjente at jeg ikke likte det noe særlig. Er det vanlig praksis at legesekretæren må få vite hva konsultasjonen gjelder? 0 Siter
Ugga Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Jeg tror det er mest for at legen skal kunne forberede seg, og for at de skal vite om det er noe som haster etc. Men du MÅ ikke fortelle hva det gjelder, du kan vente til du kommer til legen med å si hva det dreier seg om, det har jeg ihvertfall gjort. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 De fleste leger ønsker å vite hvorfor du kommer, de vil gjerne oppdagere seg om deg og se gjennom journalen din. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Legesekretærene vil helst slippe å spørre om dette, men legene insisiterer. For å kunne vurdere hastegrad, for å forberede seg og for å vite sånn ca. hvor lang tid det tar. Vil du ikke si så er sikkert det også OK, men da kan det hende du må komme tilbake fordi det ikke ble satt av nok tid eller du må vente urimelig lenge fordi ting de vet haster blir prioritert foran ditt problem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.