Gå til innhold

Venninne i voldelig forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost

Ei venninne av meg har fortalt meg at hun lever i et voldelig forhold. Det har vart svært lenge og hun innser selv at hun må ta et valg.

Jeg ser henne ikke ofte, men vi er veldig åpne med hverandre, og knyttet til hverandre.

Jeg har fortalt henne at jeg er der for henne uansett hva det gjelder, og at hun kan sove hos meg om hun trenger et sted å være.

Kan jeg gjøre mer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365162-venninne-i-voldelig-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svarttrost

Har hun kontakt med krisesenter?

Hun bør lage en "pakke" med pass, bankkort, og alt mulig annet hun trenger hvis hun må flykte.

Du kan støtte henne med å fortelle henne at hun ikke fortjener noe slikt. Ingen fortjener det.

Med vennlig hilsen

Jeg har fortalt henne akkurat det, at ingen skal måtte ha det slik.

Hun har visstnok vært i kontakt med krisesenteret tidligere, så hun er kjent med dem.

''Jeg har fortalt henne at jeg er der for henne uansett hva det gjelder, og at hun kan sove hos meg om hun trenger et sted å være.

Kan jeg gjøre mer?''

Nei, du har gjort nok så langt - du har strukket ut en hånd og vist henne at om hun trenger deg så er du der for henne. Nå er det opp til henne å ta steget ut av forholdet. Hun er sikkert glad for å ha en venninne som deg! :o)

Jeg har fortalt henne akkurat det, at ingen skal måtte ha det slik.

Hun har visstnok vært i kontakt med krisesenteret tidligere, så hun er kjent med dem.

Det neste er jo å vise at du bryr deg om henne. Sende SMS, osv. og overtal henne at hun må komme seg vekk.

Men det er greit å flytte ut når han er på jobb eller vekke.

Med vennlig hilsen

Gjest Svarttrost

''Jeg har fortalt henne at jeg er der for henne uansett hva det gjelder, og at hun kan sove hos meg om hun trenger et sted å være.

Kan jeg gjøre mer?''

Nei, du har gjort nok så langt - du har strukket ut en hånd og vist henne at om hun trenger deg så er du der for henne. Nå er det opp til henne å ta steget ut av forholdet. Hun er sikkert glad for å ha en venninne som deg! :o)

Og jeg er veldig glad for at hun fortalte det til meg

Annonse

Gjest Svarttrost

Det neste er jo å vise at du bryr deg om henne. Sende SMS, osv. og overtal henne at hun må komme seg vekk.

Men det er greit å flytte ut når han er på jobb eller vekke.

Med vennlig hilsen

Oi, jeg har gjort det også! jeg møtte henne faktisk nylig, hadde ikke sett henne på omtrent ei uke. Hun takket meg for meldingene og sms-ene, sa det betydde mye.

Og det gode er jo at det betyr mye for meg også, å kunne gjøre verden bittelitt bedre for henne.

Men jeg blir jo så sint når jeg tenker på det, rett og slett rasende.

Gjest prust

Oi, jeg har gjort det også! jeg møtte henne faktisk nylig, hadde ikke sett henne på omtrent ei uke. Hun takket meg for meldingene og sms-ene, sa det betydde mye.

Og det gode er jo at det betyr mye for meg også, å kunne gjøre verden bittelitt bedre for henne.

Men jeg blir jo så sint når jeg tenker på det, rett og slett rasende.

Fint at du støtter henne det du kan. Vær klar over at sms'er kan være litt farlige - hvis mannen hennes er av typen at han sjekker meldingene hennes. Det er bedre med telefoner og besøk - eller avtale å treffe hverandre på kafé eller ute i skogen eller liknende.

Gjest Svarttrost

Fint at du støtter henne det du kan. Vær klar over at sms'er kan være litt farlige - hvis mannen hennes er av typen at han sjekker meldingene hennes. Det er bedre med telefoner og besøk - eller avtale å treffe hverandre på kafé eller ute i skogen eller liknende.

Har tenkt på dette, skal være forsiktig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...