Gå til innhold

Kampen for døveskolene...videosnutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest togli

Fin og informativ film! Jeg må innrømme at jeg ikke har fått med meg dette med nedleggelse av døveskoler.

Gratulerer med seieren i Bergen! Håper dere får gjennomslag for å beholde flere skoler.

Takk:)

Den 7.juni er D-dagen for Skådalen døveskole i Oslo og Nedre Gausen skole i Holmestrand, så det blir spennende å se....

I Bergen har de noen fantastiske ildsjeler (foreldre til døve barn) som har stått på sikkert 24 timer i døgnet for å få dette til, så de fortjente virkelig denne seieren som gjør at de føler seg trygge på at barna deres vil få en sunn oppvekst i et normalt språkmiljø :)

Gjest togli

Takk! Det var informativt for oss som ikke vet så mye! Jeg vil spre linken videre.

Et spørsmål: Hva betyr en tvillingskole?

Flott at du sprer videre:))

Tvillingskolemodellen består i at det er en stor skole med to avdelinger, en for hørende elever og en for døve. De har to administrasjoner og drives stort sett hver for seg, men kan samkjøre f.eks. valgfag, turdager etc... Fordelen med en slik modell er at begge parter kan lære av hverandre.

Det eneste vi krever er at døveskoledelen skal driftes av staten, da vi har sett at kommunene ikke følger opp ansvaret. Når staten driver kan også døve elever fra nabokommunene gå på døveskolen der. Jeg tror nok dette er den beste skolemodellen for døve i årene framover.

Gjest prust

Takk:)

Den 7.juni er D-dagen for Skådalen døveskole i Oslo og Nedre Gausen skole i Holmestrand, så det blir spennende å se....

I Bergen har de noen fantastiske ildsjeler (foreldre til døve barn) som har stått på sikkert 24 timer i døgnet for å få dette til, så de fortjente virkelig denne seieren som gjør at de føler seg trygge på at barna deres vil få en sunn oppvekst i et normalt språkmiljø :)

Oi - er det virkelig snakk om å legge ned Nedre Gausen og Skådalen? Det er jo disse skolene jeg hørte mye om i min oppvekst...

Det var på Skådalen mamma og pappa traff hverandre ;-) Husker vi var på besøk der flere ganger da jeg var liten - og enten min søster eller jeg kalte den for "Gymsalskolen" (tror ikke vi klarte å si Skådalen) ;-)

Annonse

Gjest togli

Oi - er det virkelig snakk om å legge ned Nedre Gausen og Skådalen? Det er jo disse skolene jeg hørte mye om i min oppvekst...

Det var på Skådalen mamma og pappa traff hverandre ;-) Husker vi var på besøk der flere ganger da jeg var liten - og enten min søster eller jeg kalte den for "Gymsalskolen" (tror ikke vi klarte å si Skådalen) ;-)

Ja, Skådalen er en av skolene som skal legges ned :(

Artig at foreldrene dine møttes der :))

Skådalen var min første arbeidsplass faktisk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...