Gå til innhold

Hvorfor blir hun?

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

Det finns en veldig god bok om dette: "Kvinner som ødsler sin kjærlighet" av Robin Norwood. Lån den på biblioteket hvis du ikke finner den i bokhandelen. Jeg liker best den engelske tittelen på denne boka: "Women who love too much. When you keep hoping and wishing that he will change".

Takk

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

''Muligens, men jeg har i hvertfall kjent til et par jenter/kvinner som har synes å være av den oppfatning at de, med deres sterke kjærlighet, skal være i stand til å endre denne mannen eller få frem det beste i ham.''

Ok, jeg skal selvfølgelig ikke avvise din opplevelse :) Men på gruppenivå er ikke dette en vanlig oppfatning blant kvinnene. De færreste av de føler seg mektige nok til å endre noe som helst.

''Ok, jeg skal selvfølgelig ikke avvise din opplevelse :) Men på gruppenivå er ikke dette en vanlig oppfatning blant kvinnene. ''

Hehe, jeg skjønner at mine personlige opplevelser har lite å si i denne sammenheng, og jeg syens stadig det er litt tåpelig når _andre_ påpeker at egne opplevelser ikke stemmer med statistikken (underforstått: statistikken må være feil) :P

Gjest prust
Skrevet

Ja, slik er det for barna også.

Jeg husker jeg pleide å stoppe i gangen hjemme når jeg kom inn fra vennebesøk eller lignende og lytte, for å se hva som ventet meg. Her om dagen tok jeg meg selv i å gjøre det i mitt eget hus av gammel vane.

''Jeg husker jeg pleide å stoppe i gangen hjemme når jeg kom inn fra vennebesøk eller lignende og lytte, for å se hva som ventet meg. ''

Uff - sånn skal ikke barn ha det...

nitty-gritty
Skrevet

''Ok, jeg skal selvfølgelig ikke avvise din opplevelse :) Men på gruppenivå er ikke dette en vanlig oppfatning blant kvinnene. ''

Hehe, jeg skjønner at mine personlige opplevelser har lite å si i denne sammenheng, og jeg syens stadig det er litt tåpelig når _andre_ påpeker at egne opplevelser ikke stemmer med statistikken (underforstått: statistikken må være feil) :P

Hehe, ja, men jeg oppfattet ikke din uttalelse slik. Det er jo store variasjoner innenfor sosial vitenskap.

Gjest been there done that
Skrevet

Takk, har spart på linken. Tror jeg skal vente litt med å vise den til henne, får gå litt forsiktig frem.

Er glad for at du ikke er i det forholdet mer.

Nei, man må nok velge rett tidspunkt. Det er veldig vondt å se at noen man er glad i er i destruktive forhold.

Kanskje du kan si ganske ofte. Du fortjener bedre.

Samtidig er det sikkert vanskelig hvordan man skal forholde seg, for å ikke støte bort den personen som nå tydeligvis har tillit til deg.

Gjest been there done that
Skrevet

''Det er ikke en vanlig oppfatning. Myten om kvinnen som tror hun kan forandre mannen er... vel, en myte.''

Muligens, men jeg har i hvertfall kjent til et par jenter/kvinner som har synes å være av den oppfatning at de, med deres sterke kjærlighet, skal være i stand til å endre denne mannen eller få frem det beste i ham.

''Der i mot er disse kvinnene ofte særdeles empatiske, noe som gjør det lettere for mishandlende menn å spille på deres medfølelse og omtanke for andre.''

Det har du nok rett i.

''

Jeg har også inntrykk av at noen tror de er de eneste som kan redd han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...