Gå til innhold

Handler du en gang i uka?

Anbefalte innlegg

Gjest stolt og økonomisk :D

Vi pleier å handle en gang i uka, hver fredag, og da for helga og neste uke frem til fredagen igjen :-)

I dag klarte jeg å handle for under 700, 686 tror jeg det ble :D

Dette kjøpte jeg. NÅ er jeg småbarnsmor da, så jeg måtte kjøpe litt babymat osv,

så det hadde blitt billigere uten det da. Men droppet bleier i dag pga vi hadde nok, ellers hadde det blitt litt dyrere, men da hadde vi kjøpt på Coop, med medlemskort får du Coop sine bleier for 19.90 eller noe sånt :D Og jo, de er faktisk kjempegode, liker dem bedre enn Pampers.

Men i dag altså handlet jeg på Rema, og dette fikk jeg for pengene.

7 stk babymatglass (fire av dem nedsatt til 5 kr - men god dato)

1 pk grøt fra Hipp (28 kr)

2 x 4 pk fruktmos til baby

3 stk brød

3 stk melk

2 stk ferskpresset juice fra Rema (18.90 pr stk)

5 stk epler

1 kg bananer

1 pose gulrøtter (er vel 1 kg d??) - poteter hadde vi, så d kjøpte jeg ikke.

1 agurk

1 mango

Div. pølsepålegg: Kokt skinke (15 kr), krydret skinke (15 kr), grillskinke (15 kr), fårepølse (32 kr)

1 pose Freia klassikere (lørdagsgodt)

1 pk Curamed halsdrops med råmelk og honning (pga forkjølelse)

2 store bokser leverpostei

1 pk margarin

Grillribbe på tilbud til 15 kr (0.775 g) - pga dato

1 x 1.5 liter Coca Cola (lørdagskos)

3 pk smokker til babyen 54 kr tror jeg de kostet (kunne droppet det, men smokker bør byttes etter en stund...)

Som dere ser kjøpte jeg ikke så mye middag eller basisvarer, dette da

jeg har både ris, pasta, tomatpure, hermetisk tomat, kjøtt og fisk av ulike slag

osv på lager, så det slapp jeg å kjøpe nå heldigvis :D

Hmmm da husker jeg ikke mer, kan være jeg har glemt et par ting,

men uansett syns jeg at jeg fikk mye for pengene. Hele fire fulle bæreposer ble det, og jeg slapp å betale for de :D Det kaller jeg service.

Hva syns dere? Har jeg gjort en god deal som man sier? Hva har du handlet i helgen??

Hadde selvsagt spart mer om jeg droppet godteriet og colaen, og smokkene..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365179-handler-du-en-gang-i-uka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler to ganger i uka, mandag og torsdag. Har ikke så store valgmuligheter når det gjelder butikk her jeg bor, så jeg utnytter Jokers Gla'mandag (5% rabatt på alle varer) for det den er verd. Så mandag handler jeg basisvarer av den typen som sjelden/aldri er på tilbud (melk, smør, oppvaskmiddel osv) og torsdag handler jeg det jeg trenger av tilbudsvarer.

Gjest Shira :o)

'' Hva har du handlet i helgen?? ''

Taco og brus til over 20 unger. Godteriposer til bølingen.

Siden sambo har spist ute i ett par dager nå (han er bortreist) skal jeg også kjøpe en pizza fra en eller annen sjappe og rødvin. Det har jeg fortjent i kveld! Skal også slenge beina på bordet, men bordet har jeg i hus fra før så det trenger jeg ikke kjøpe, ikke rødvin heller, det har jeg. ;o)

Jeg har ikke matbudsjett så jeg skal rusle ut av denne tråden nå, jeg ville bare syte litt over alt jeg måtte handle, ikke pengene sånn sett, bursdag har jo barna en gang i året, men styret. Det blir moro da, det blir det. :o)

Du har sikkert gjort en god deal. :o) Jeg beundrer dere som er flinke til handling en gang i uka og menyer. :o)

Gjest trådstarter

Glemte at jeg kjøpte en 8 pk med toalettpapir også :D

Jeg kjøpte forresten ikke billigste brødet da, kneip og loff koster vel bare 5-6 kr på reama, men vi må nesten ha i oss litt fiber da, så kjøpte hjemmebakt brød (kalles d) til 22 kr og fjellbrød til 16 var det vel...

Gjest trådstarter

[quote name=Shira :o)' timestamp='1306485748' post='4587694]

'' Hva har du handlet i helgen?? ''

Taco og brus til over 20 unger. Godteriposer til bølingen.

Siden sambo har spist ute i ett par dager nå (han er bortreist) skal jeg også kjøpe en pizza fra en eller annen sjappe og rødvin. Det har jeg fortjent i kveld! Skal også slenge beina på bordet, men bordet har jeg i hus fra før så det trenger jeg ikke kjøpe, ikke rødvin heller, det har jeg. ;o)

Jeg har ikke matbudsjett så jeg skal rusle ut av denne tråden nå, jeg ville bare syte litt over alt jeg måtte handle, ikke pengene sånn sett, bursdag har jo barna en gang i året, men styret. Det blir moro da, det blir det. :o)

Du har sikkert gjort en god deal. :o) Jeg beundrer dere som er flinke til handling en gang i uka og menyer. :o)

Handler ikke på budsjett alltid vi heller, men akkurat denne måneden har jeg det litt trangt pga div ting, så da må vi nesten prøve å holde oss under tusenlappen i ukeshandel :-)

Ellers kan vi godt unne oss en pizza fra pizzabakern til fredagskosen ;-)

Annonse

Gjest annlovinda

Denne helga skal jeg ikke handle masse - handlet mye forrige helg.

Denne helga skal jeg handle:toalettpapir, tørkepapir, melk, kiwis go'helg produkt (kotelettfilet), karbonadedeig og smårettskinke.

Jeg handler stort sett stort en gang i uka, men så blir det fort to turer til i løpet av uka.

Ja, vi handler stort sett en gang i uka. Ikke nødvendigvis av økonomiske hensyn, selv om det nok blir billigere å handle etter en plan, men først og fremst av tidshensyn.

Vi handler fredag eller lørdag etter en forhåndsplanlagt (eller noen ganger på-sparket-planlagt) middagsmeny for hele uken. Det hender vi må innom butikken en gang eller to i løpet av uken for å fylle på med melk el., men ikke alltid.

Din ukehandel var jo veldig rimelig, da. Vi kommer aldri så lavt, er vel stort sett fornøyd om vi er under 2500.

Gjest Shira :o)

Handler ikke på budsjett alltid vi heller, men akkurat denne måneden har jeg det litt trangt pga div ting, så da må vi nesten prøve å holde oss under tusenlappen i ukeshandel :-)

Ellers kan vi godt unne oss en pizza fra pizzabakern til fredagskosen ;-)

Burde vel hatt budsjett jeg også denne måneden, for denne bursdagen skraper lommeboka mi ;o)

Så nå har jeg stekt kilosvis med kjøttdeig, dermed blir det nok ferdigpizza på meg i dag. Jeg kunne forsåvidt spist med ungene, men jeg tåler ikke taco og jeg må fungerer utenfor huset noen timer etter bursdagen er ferdig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...