Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig som lukter vondt

Anbefalte innlegg

Gjest ut på dato i dag

Har en kyllingkjøttdeig som har ligget en stund i kjøleskapet mitt på 4 grader. Den går ut på dato i dag. Den lukter vondt. Det har jeg også merket før med kyllingkjøttdeig som går ut på dato. Bør jeg kaste den? Hvorfor lukter den så vondt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365186-kyllingkj%C3%B8ttdeig-som-lukter-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg pleier ikke å være så nøye i forhold til utløpsdato, for som regel er matvarene helt fine både dagen etter og 2-3 dager etter utløpsdato.

MEN dersom kjøttdeigen lukter vondt, ville jeg ha kastet den. Den skal ikek lukte vondt.

Hvorfor den lukter vondt, har vel med hvordan den har vært lagret (kanskje den har blitt liggende i romtemperatur i butikken eller på lager, eller hjemme hos deg, og dermed har den blitt dårligere fortere enn normalt?

Gjest Elextra

Generelt skeptisk til kjøtt som lukter vondt, men vakuumpakket kylling lukter ALLTID vondt, også når den er ok.

Ville ikke vært skeptisk til å bruke kyllingfileter som var uåpnet og et par dager over holdbarhetsdato, forutsatt at de hadde vært nedkjølt hele tiden.

Annonse

Gjest togli

Jeg pleier ikke å være så nøye i forhold til utløpsdato, for som regel er matvarene helt fine både dagen etter og 2-3 dager etter utløpsdato.

MEN dersom kjøttdeigen lukter vondt, ville jeg ha kastet den. Den skal ikek lukte vondt.

Hvorfor den lukter vondt, har vel med hvordan den har vært lagret (kanskje den har blitt liggende i romtemperatur i butikken eller på lager, eller hjemme hos deg, og dermed har den blitt dårligere fortere enn normalt?

Kyllingkjøttdeig stinker død og fordervelse uansett dato ;)

Den er nok helt fin. La kjøttdeigen ligge åpnet på benken en liten stund før du lukter på den. All kjøttdeig lukter vondt med en gang den åpnes.

Jeg vil nå ikke si at _all_ kjøttdeig lukter vondt når man først åpner den.

Jeg åpnet et andebryst en gang som hadde vært vakumpakket. Det luktet så ille at jeg måtte kaste den, og søppelposen etterpå. Kanskje lukten ville gi seg etter en stund men da var jeg uansett ikke så lysten på mat ;).

Gjest prust

Prøvd kyllingkjøttdeig til taco? Ungene mine vil ikke ha noe annet (selv om to av dem egentlig ikke liker kylling;)) - mye bedre enn vanlig kjøttdeig, for ikke å snakke om sunnere :)

Nei, vi bruker vanlig karbonadekjøttdeig (heter det det tro?) eller kjøttdeig. Får prøve det en gang, siden du anbefaler det .-)

I dag hadde vi en merkelig tacokveld - pappaen i huset har ligget utslått i hele kveld pga kraftig betennelse i armen (voldsom hevelse, verk og pennicilinkur), minstejenta sovnet i sofaen før tacoen var klar - og jeg og de to siste spiste taco i 21 tida. Jeg var imidlertid ikke særlig sulten - så det ble litt rart måltid.

Gjest dfghjk

Nei, vi bruker vanlig karbonadekjøttdeig (heter det det tro?) eller kjøttdeig. Får prøve det en gang, siden du anbefaler det .-)

I dag hadde vi en merkelig tacokveld - pappaen i huset har ligget utslått i hele kveld pga kraftig betennelse i armen (voldsom hevelse, verk og pennicilinkur), minstejenta sovnet i sofaen før tacoen var klar - og jeg og de to siste spiste taco i 21 tida. Jeg var imidlertid ikke særlig sulten - så det ble litt rart måltid.

det holder med karbonadedeig ;-)

Annonse

Gjest togli

Godt det bare er fredagen, så bare MÅ det bli bra imorgen ;)

Prøv kyllingkjøttdeig med tacopulver, ja - nydelig:)

Gjest Shira :o)

Siden mannen din har problemer med diverse mat, så prøv ut kyllingkjøttdeig, den er mildere.

Det er veldig godt, vi bruker det mye vi, i pitabrød (krydrer med kyllingkrydder), taco, nachos.

En kompis av guttungen skal ha Shira sin nachos når han er her, kun sånn jeg lager. samme gutten liker ikke kylling altså, huff nei, det er ikke noe det. He he, i nachosen han liker så godt er det nettopp kyllingkjøttdeig. ;o) (og løk, han liker ikke det heller, he he)

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1306576469' post='4588380]

Siden mannen din har problemer med diverse mat, så prøv ut kyllingkjøttdeig, den er mildere.

Det er veldig godt, vi bruker det mye vi, i pitabrød (krydrer med kyllingkrydder), taco, nachos.

En kompis av guttungen skal ha Shira sin nachos når han er her, kun sånn jeg lager. samme gutten liker ikke kylling altså, huff nei, det er ikke noe det. He he, i nachosen han liker så godt er det nettopp kyllingkjøttdeig. ;o) (og løk, han liker ikke det heller, he he)

Takk for tips :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...