Gjest ut på dato i dag Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Har en kyllingkjøttdeig som har ligget en stund i kjøleskapet mitt på 4 grader. Den går ut på dato i dag. Den lukter vondt. Det har jeg også merket før med kyllingkjøttdeig som går ut på dato. Bør jeg kaste den? Hvorfor lukter den så vondt? 0 Siter
Gjest Jomfruland Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Ingen fare. Kjøtt som er vakumpakket lukter alltid vondt når man åpner det. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Jeg pleier ikke å være så nøye i forhold til utløpsdato, for som regel er matvarene helt fine både dagen etter og 2-3 dager etter utløpsdato. MEN dersom kjøttdeigen lukter vondt, ville jeg ha kastet den. Den skal ikek lukte vondt. Hvorfor den lukter vondt, har vel med hvordan den har vært lagret (kanskje den har blitt liggende i romtemperatur i butikken eller på lager, eller hjemme hos deg, og dermed har den blitt dårligere fortere enn normalt? 0 Siter
Gjest Merlen Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Kyllingkjøtt blir veldig fort dårlig i kjøleskap, det er nå min erfaring. Stanken når det er dårlig er ikke til å ta feil av. Nå lagres alt kyllingkjøtt i fryseren... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Generelt skeptisk til kjøtt som lukter vondt, men vakuumpakket kylling lukter ALLTID vondt, også når den er ok. Ville ikke vært skeptisk til å bruke kyllingfileter som var uåpnet og et par dager over holdbarhetsdato, forutsatt at de hadde vært nedkjølt hele tiden. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Den er nok helt fin. La kjøttdeigen ligge åpnet på benken en liten stund før du lukter på den. All kjøttdeig lukter vondt med en gang den åpnes. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Den er nok helt fin. La kjøttdeigen ligge åpnet på benken en liten stund før du lukter på den. All kjøttdeig lukter vondt med en gang den åpnes. *signerer* Kjøttdeig og annet vakumpakket kjøtt lukter pyton når det åpnes... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Jeg pleier ikke å være så nøye i forhold til utløpsdato, for som regel er matvarene helt fine både dagen etter og 2-3 dager etter utløpsdato. MEN dersom kjøttdeigen lukter vondt, ville jeg ha kastet den. Den skal ikek lukte vondt. Hvorfor den lukter vondt, har vel med hvordan den har vært lagret (kanskje den har blitt liggende i romtemperatur i butikken eller på lager, eller hjemme hos deg, og dermed har den blitt dårligere fortere enn normalt? Kyllingkjøttdeig stinker død og fordervelse uansett dato 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Den er nok helt fin. La kjøttdeigen ligge åpnet på benken en liten stund før du lukter på den. All kjøttdeig lukter vondt med en gang den åpnes. Jeg vil nå ikke si at _all_ kjøttdeig lukter vondt når man først åpner den. Jeg åpnet et andebryst en gang som hadde vært vakumpakket. Det luktet så ille at jeg måtte kaste den, og søppelposen etterpå. Kanskje lukten ville gi seg etter en stund men da var jeg uansett ikke så lysten på mat . 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Kyllingkjøttdeig stinker død og fordervelse uansett dato OK. Vi bruker lite kyllingkjøttdeig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 OK. Vi bruker lite kyllingkjøttdeig. Prøvd kyllingkjøttdeig til taco? Ungene mine vil ikke ha noe annet (selv om to av dem egentlig ikke liker kylling;)) - mye bedre enn vanlig kjøttdeig, for ikke å snakke om sunnere 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Prøvd kyllingkjøttdeig til taco? Ungene mine vil ikke ha noe annet (selv om to av dem egentlig ikke liker kylling;)) - mye bedre enn vanlig kjøttdeig, for ikke å snakke om sunnere Nei, vi bruker vanlig karbonadekjøttdeig (heter det det tro?) eller kjøttdeig. Får prøve det en gang, siden du anbefaler det .-) I dag hadde vi en merkelig tacokveld - pappaen i huset har ligget utslått i hele kveld pga kraftig betennelse i armen (voldsom hevelse, verk og pennicilinkur), minstejenta sovnet i sofaen før tacoen var klar - og jeg og de to siste spiste taco i 21 tida. Jeg var imidlertid ikke særlig sulten - så det ble litt rart måltid. 0 Siter
Gjest dfghjk Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Nei, vi bruker vanlig karbonadekjøttdeig (heter det det tro?) eller kjøttdeig. Får prøve det en gang, siden du anbefaler det .-) I dag hadde vi en merkelig tacokveld - pappaen i huset har ligget utslått i hele kveld pga kraftig betennelse i armen (voldsom hevelse, verk og pennicilinkur), minstejenta sovnet i sofaen før tacoen var klar - og jeg og de to siste spiste taco i 21 tida. Jeg var imidlertid ikke særlig sulten - så det ble litt rart måltid. det holder med karbonadedeig ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Nei, vi bruker vanlig karbonadekjøttdeig (heter det det tro?) eller kjøttdeig. Får prøve det en gang, siden du anbefaler det .-) I dag hadde vi en merkelig tacokveld - pappaen i huset har ligget utslått i hele kveld pga kraftig betennelse i armen (voldsom hevelse, verk og pennicilinkur), minstejenta sovnet i sofaen før tacoen var klar - og jeg og de to siste spiste taco i 21 tida. Jeg var imidlertid ikke særlig sulten - så det ble litt rart måltid. Godt det bare er fredagen, så bare MÅ det bli bra imorgen Prøv kyllingkjøttdeig med tacopulver, ja - nydelig:) 0 Siter
tonie Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Den lukter litt småguffent før den går ut på dato også, men hvorfor vet jeg ikke. 0 Siter
Platina Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Kylling pakkes med en type gass i pakken for at holdbarheten skal være bedre. Det er denne gassen som gjør at det alltid lukter ugg når man åpner pakken. Man må derfor lufte den litt og så lukte igjen for å kjenne om det er noe galt med den. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Nei, vi bruker vanlig karbonadekjøttdeig (heter det det tro?) eller kjøttdeig. Får prøve det en gang, siden du anbefaler det .-) I dag hadde vi en merkelig tacokveld - pappaen i huset har ligget utslått i hele kveld pga kraftig betennelse i armen (voldsom hevelse, verk og pennicilinkur), minstejenta sovnet i sofaen før tacoen var klar - og jeg og de to siste spiste taco i 21 tida. Jeg var imidlertid ikke særlig sulten - så det ble litt rart måltid. Siden mannen din har problemer med diverse mat, så prøv ut kyllingkjøttdeig, den er mildere. Det er veldig godt, vi bruker det mye vi, i pitabrød (krydrer med kyllingkrydder), taco, nachos. En kompis av guttungen skal ha Shira sin nachos når han er her, kun sånn jeg lager. samme gutten liker ikke kylling altså, huff nei, det er ikke noe det. He he, i nachosen han liker så godt er det nettopp kyllingkjøttdeig. ;o) (og løk, han liker ikke det heller, he he) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1306576469' post='4588380] Siden mannen din har problemer med diverse mat, så prøv ut kyllingkjøttdeig, den er mildere. Det er veldig godt, vi bruker det mye vi, i pitabrød (krydrer med kyllingkrydder), taco, nachos. En kompis av guttungen skal ha Shira sin nachos når han er her, kun sånn jeg lager. samme gutten liker ikke kylling altså, huff nei, det er ikke noe det. He he, i nachosen han liker så godt er det nettopp kyllingkjøttdeig. ;o) (og løk, han liker ikke det heller, he he) Takk for tips :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.