Gå til innhold

Bruker dere helsearbeidere ring på fingeren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jacoba

Vi hadde en diskusjon om dette her inne for noen mnd siden, tror det var bred enighet om at det ikke var uhygienisk å aldri ta av seg ringen.

Jeg leste den undersøkelsen du skriver om, og kom på tråden... Men finner ikke link til noen av dem.

Vi hadde en diskusjon om dette her inne for noen mnd siden, tror det var bred enighet om at det ikke var uhygienisk å aldri ta av seg ringen.

Jeg leste den undersøkelsen du skriver om, og kom på tråden... Men finner ikke link til noen av dem.

http://www.side2.no/helse/article2485477.ece

Annonse

På sykehuset der jeg har vært i praksis, og snart begynner å jobbe, er policyen at vi ikke skal bruke smykker i det hele tatt, og at håret skal være kort eller satt opp.

De fleste etterkommer dette, men ikke alle.

For meg er det en selvfølge å ikke ha på ringer eller andre smykker når jeg er på jobb. Og håret setter jeg opp :)

På sykehuset der jeg har vært i praksis, og snart begynner å jobbe, er policyen at vi ikke skal bruke smykker i det hele tatt, og at håret skal være kort eller satt opp.

De fleste etterkommer dette, men ikke alle.

For meg er det en selvfølge å ikke ha på ringer eller andre smykker når jeg er på jobb. Og håret setter jeg opp :)

Tar du av deg gifteringen før du dra hjemmefra, eller hva gjør du med den?

Tar du av deg gifteringen før du dra hjemmefra, eller hva gjør du med den?

Som regel husker jeg å ta av smykkene hjemme. Om jeg ikke husker det, så legger jeg dem i en liten lomme i veska mi.

Når jeg har flere vakter etterhverandre, så tar jeg sjelden smykkene på mellom vaktene.

Har jeg noen dager fri, så koser jeg meg med å ha på gifteringen igjen ;)

Caloni Makaroni

Hvorfor ikke parfyme? er det pga allergier?

Jepp, blant annet. Vi jobber tett med pasientene, og de skal slippe å bli overøst med parfymelukt fra de ansatte, uansett om de reagerer allergisk eller bare misliker sterke lukter. Strengt tatt har vel ledelsen sagt at en bitteliten spray er OK, men da er det like greit å vente med parfymering til man har fri, tenker jeg.

Jepp, blant annet. Vi jobber tett med pasientene, og de skal slippe å bli overøst med parfymelukt fra de ansatte, uansett om de reagerer allergisk eller bare misliker sterke lukter. Strengt tatt har vel ledelsen sagt at en bitteliten spray er OK, men da er det like greit å vente med parfymering til man har fri, tenker jeg.

Men deodoranter er lov går jeg ut i fra? De kan gi sterk lukt de også.

Som regel husker jeg å ta av smykkene hjemme. Om jeg ikke husker det, så legger jeg dem i en liten lomme i veska mi.

Når jeg har flere vakter etterhverandre, så tar jeg sjelden smykkene på mellom vaktene.

Har jeg noen dager fri, så koser jeg meg med å ha på gifteringen igjen ;)

Det er det som er spennende ved å oppholde seg på sykehus. En aner ikke hvem som er gift og ikke gift.)

Annonse

Caloni Makaroni

Men deodoranter er lov går jeg ut i fra? De kan gi sterk lukt de også.

Ja, vi har ikke noen begrensninger på deoderant, parfymerte såper etc. Men jeg regner med at sjefen ville sagt fra om noen kom overøst med AXE eller liknende også (spraydeoderant kan jo lukte kvelende i like stor grad som sterk parfyme).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...