Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Den ene fortanna mi oppe har vært litt skjev i mange år, i kanksje 20 år. De siste årene synes jeg den har blitt mer skjev, og jeg har latt merke til at jeg ganske ofte blør litt i tannkjøttet rundt den. Jeg kan også bevege den en liten mm eller noe sånn av og til. I dag blødde jeg rundt den, og når jeg presset litt på den, hørte jeg et lite "klikk" for hver bevegelse.

Uææææh! Jeg vil ikke miste tanna! Har nevnt for tannlegen at jeg synes den blir mer skjev, og han har sagt at jeg kan få en kjeveprtoped til å se på den - men han har ikke sagt noe om at den er løs.

Hva kan dette være da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365216-litt-l%C3%B8s-fortann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Du begynner å dra på årene. Da ramler tenna ut :)

Ikke si det :-(

Nå begynte jeg for søren å blø igjen i tanna :-(

Mitt alltid tilbakevendende mareritt (enten hvis det er varmt på soverommet eller jeg har feber) er at jeg mister tennene!

Nå blir jeg kanskje sanndrømt :-(

Gjest frillen

Ikke si det :-(

Nå begynte jeg for søren å blø igjen i tanna :-(

Mitt alltid tilbakevendende mareritt (enten hvis det er varmt på soverommet eller jeg har feber) er at jeg mister tennene!

Nå blir jeg kanskje sanndrømt :-(

Dette var et langt større problem for mange år siden, da forble man tannlaus. I dag derimot er det bare å kjøpe en ny tann :) Med andre ord ikke noe som burde medføre noe mareritt i det hele tatt. Detter den ut, settes det inn en som er bedre enn en som henger laust og i tillegg blør ;)

Gjest prust

Dette var et langt større problem for mange år siden, da forble man tannlaus. I dag derimot er det bare å kjøpe en ny tann :) Med andre ord ikke noe som burde medføre noe mareritt i det hele tatt. Detter den ut, settes det inn en som er bedre enn en som henger laust og i tillegg blør ;)

Ja, du har vel rett. Men fy så kjipt, å miste tanna når en bare er 40....

Annonse

Gjest frillen

Ja, du har vel rett. Men fy så kjipt, å miste tanna når en bare er 40....

Har du begynt å få lause tenner når du bare er 40? Dette lover ikke godt. Eller med andre dette blir dyrt fremover. Og tenk på alt annet som forfaller i årene som kommer. Gosj! Jeg er 47 og heldigvis har jeg foreløpig ingen lause tenner :) Men jeg ser annet forfall her og der hehe.

Har du begynt å få lause tenner når du bare er 40? Dette lover ikke godt. Eller med andre dette blir dyrt fremover. Og tenk på alt annet som forfaller i årene som kommer. Gosj! Jeg er 47 og heldigvis har jeg foreløpig ingen lause tenner :) Men jeg ser annet forfall her og der hehe.

Nå får man nye tenner ved tap av tenner som skyldes periodontitt, for 7500 pr tann. I motsetning til 20 000, som er full pris.

Nå får man nye tenner ved tap av tenner som skyldes periodontitt, for 7500 pr tann. I motsetning til 20 000, som er full pris.

Men det er bare for dem som har fått det etterat jeg hadde det. Jeg har ikke mistet noen tenner da, men operasjonen hvor de skar opp alt tannkjøttet og sydde igjen unner jeg ikke min verste fiende

Men det er bare for dem som har fått det etterat jeg hadde det. Jeg har ikke mistet noen tenner da, men operasjonen hvor de skar opp alt tannkjøttet og sydde igjen unner jeg ikke min verste fiende

Nei, loven kom vel etter det. Husker moren min slet med de smertene der. ja.-(

Annonse

Jeg må ha tatt den operasjonen i 2005 og så kom loven rett etterpå. Vondt og kostet flesk. Fetteren min opererte tre ganger og nå har dattera mi begynt også.

Det begynner som regel i ung alder, og er ofte arvelig. Og det er egentlig igenting og flepe med, for det er ille for de som rammes.

Det begynner som regel i ung alder, og er ofte arvelig. Og det er egentlig igenting og flepe med, for det er ille for de som rammes.

Nei, det er ikke det, det er skikkelig vondt. Men tannlegen gjorde i hvert fall en skikkelig jobb med operasjonene og det er fint nå. Men det er nok enda verre for de som skjærer bort det betente tannkjøttet, det ser i hvert fall helt fælt ut etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...