Gjest skeptikerene Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Bader dere i badekar på hotell? De ser jo ofte rene ut men er det trygt med tanke på sykdomsfremkallende bakterier og virus? Er det noen som jobber på hotell som kan si om dere bare vasker badekarene eller om dere også desinfiserer de? 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Jeg ser ikke noen forskjell på å bade i et rengjort badekar på et hotell og å bade i felles boblebad på det samme hotellet. 0 Siter
Sør Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Men om en person på DOL jobber på hotell A og desinfiserer badekaret, så sier det vel intet om badekaret på hotel B blir desinfisert. Noe, du for øvrig kan være rimelig sikker på ikke alltid skjer. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest skeptikerne Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Men om en person på DOL jobber på hotell A og desinfiserer badekaret, så sier det vel intet om badekaret på hotel B blir desinfisert. Noe, du for øvrig kan være rimelig sikker på ikke alltid skjer. Med vennlig hilsen Men har de ikke visse krav fra helsemyndighetene da? 0 Siter
Gjest skeptikerne Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Jeg ser ikke noen forskjell på å bade i et rengjort badekar på et hotell og å bade i felles boblebad på det samme hotellet. I et boblebad så er vannet kloret. Men er badekarene vasket med klor? 0 Siter
Sør Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Men har de ikke visse krav fra helsemyndighetene da? Nå aner jeg jo ikke om du snakker om hotell i Norge eller utlandet, og det er sikkert krav til rengjøring, uten at jeg tror noen sjekker det så nøye. F. eks. kan vann skvulpe inn i overløpsrøret og tilbake igjen. Det sagt, jeg tror antall mennesker som har blitt syke pga. et dårlig rengjort badekar ligger meget nær null. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Jeg spør alltid om å få badekar når jeg er på hotell. Dessverre er det mange hotell som ikke lenger har rom med badekar. Er ikke redd for bakterier, så jeg bader med glede de gangene jeg får rom med badekar :-) Har aldri blitt syk! 0 Siter
Mirabell Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 I et boblebad så er vannet kloret. Men er badekarene vasket med klor? Et badekar vaskes og ikke minst tørker før man fyller det opp med rent vann fra springen. Boblebad o.l. er fylt med lunkent vann hele tiden; supre forhold for bakterier å formere seg i. 0 Siter
Mirabell Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Jeg tror i grunnen ikke et badekar desinfiseres mellom hver gjest, nei. Men et badekar vaskes og ikke minst tørker før man fyller det opp med rent vann fra springen. Boblebad o.l. er fylt med lunkent vann hele tiden; supre forhold for bakterier å formere seg i. Jeg vil tro risikoen for å bli syk av å bade i et normalt rengjort badekar er forsvinnende liten. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 ''Bader dere i badekar på hotell?'' Ja, og jeg nyyyyter det! ) Jeg har dårlig imunforsvar og plukker opp basiller når noen nyser i nabokommunen. Jeg bader i badekar både innlands og utlands og har ikke blitt syk. Jeg drikker ikke badevannet heller da ;o) Ikke har jeg fått underlivssopp eller noe heller. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Har sjelden tid til å nyte karbad når jeg bor på hotell, men har ingen betenkeligheter med det. Tviler sterkt på at de fleste hotell desinfiserer badekarene mellom hver gjest. 0 Siter
Gjest Aldri klager Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Jeg er stuepike på ett hotell i Norge. Vi sprayer på ett middel og skyller med kokende vann etter hver gjest. Og tørker av med en ren klut. 2 ganger pr år bruker vi klor på dusjhodene og lar vannet renne i 10 minutt med kokende vann i dusjene. Så jeg føler at det er rent 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Selvfølgelig. Samme faen hvor møkkete badekaret er (og det er det jo aldri), så er det 150 ganger så hygenisk som å oppsøke et hvilket som helst offentlig bad. Badekarene er nok verre hjemme hos folk flest enn på hotel. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Klart jeg bader. Men jeg dusjer meg etterpå. 0 Siter
-ssi Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har en ekkel mistanke om at badekaret her hjemme er skitnere enn badekaret på et hotell... På tide å vaske litt, ja. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Nei, det gjør jeg ikke.Det er sikkert (kanskje) helt greit, og jeg bader jo i basseng, men det føles bare så ekkelt å skulle bade i et hotellbadekar. Uææææhhh! 0 Siter
willow Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Jeg jobbet som stuepike for sju år siden. Da vasket vi badene med vanlig såpe, men ikke noe mer desinfiserende enn som så. De ble vasket daglig (evt hver tredje dag, om det var noen som hadde et lengre opphold). 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Jøjje meg - jeg begynner å lure på om jeg er helt bevisstløs i forhold til smittefare. At jeg skal bli syk av å bade i badekaret på et hotellrom eller få lus eller lopper om jeg ikke har med egen lakenpose på hotellet er ting som ikke engang har falt meg inn... Har du noen gang hørt om noen som har blitt syk av å bade i et hotellbadekar!? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har en ekkel mistanke om at badekaret her hjemme er skitnere enn badekaret på et hotell... På tide å vaske litt, ja. ''Jeg har en ekkel mistanke om at badekaret her hjemme er skitnere enn badekaret på et hotell... '' Hehe, det har du sikkert rett i! Men det er jo noe annet med andres skitt, da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.