Gå til innhold

Badekar på hotell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest skeptikerne

Men om en person på DOL jobber på hotell A og desinfiserer badekaret, så sier det vel intet om badekaret på hotel B blir desinfisert. Noe, du for øvrig kan være rimelig sikker på ikke alltid skjer.

Med vennlig hilsen

Men har de ikke visse krav fra helsemyndighetene da?

Men har de ikke visse krav fra helsemyndighetene da?

Nå aner jeg jo ikke om du snakker om hotell i Norge eller utlandet, og det er sikkert krav til rengjøring, uten at jeg tror noen sjekker det så nøye.

F. eks. kan vann skvulpe inn i overløpsrøret og tilbake igjen.

Det sagt, jeg tror antall mennesker som har blitt syke pga. et dårlig rengjort badekar ligger meget nær null.

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg tror i grunnen ikke et badekar desinfiseres mellom hver gjest, nei. Men et badekar vaskes og ikke minst tørker før man fyller det opp med rent vann fra springen. Boblebad o.l. er fylt med lunkent vann hele tiden; supre forhold for bakterier å formere seg i. Jeg vil tro risikoen for å bli syk av å bade i et normalt rengjort badekar er forsvinnende liten.

Gjest Shira :o)

''Bader dere i badekar på hotell?''

Ja, og jeg nyyyyter det! :o)

Jeg har dårlig imunforsvar og plukker opp basiller når noen nyser i nabokommunen. Jeg bader i badekar både innlands og utlands og har ikke blitt syk.

Jeg drikker ikke badevannet heller da ;o)

Ikke har jeg fått underlivssopp eller noe heller.

Gjest Aldri klager

Jeg er stuepike på ett hotell i Norge. Vi sprayer på ett middel og skyller med kokende vann etter hver gjest. Og tørker av med en ren klut. 2 ganger pr år bruker vi klor på dusjhodene og lar vannet renne i 10 minutt med kokende vann i dusjene. Så jeg føler at det er rent

Annonse

Jøjje meg - jeg begynner å lure på om jeg er helt bevisstløs i forhold til smittefare. At jeg skal bli syk av å bade i badekaret på et hotellrom eller få lus eller lopper om jeg ikke har med egen lakenpose på hotellet er ting som ikke engang har falt meg inn...

Har du noen gang hørt om noen som har blitt syk av å bade i et hotellbadekar!?

Gjest Elextra

Jeg har en ekkel mistanke om at badekaret her hjemme er skitnere enn badekaret på et hotell... På tide å vaske litt, ja.

''Jeg har en ekkel mistanke om at badekaret her hjemme er skitnere enn badekaret på et hotell... ''

Hehe, det har du sikkert rett i! Men det er jo noe annet med andres skitt, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...