Gå til innhold

Noen som har prøvd billigtannlege i Oslo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan også forsøke Tannlegehøyskolen, som gjør mye for en billig penge.

Med vennlig hilsen

Jeg ringte dit en gang men de var ikke interessert i å hjelpe meg. For at de skal hjelpe så må det stå virkelig ille til. Studentene skal lære noe, og de lærer ikke så mye av et par hull fikk jeg høre. Så hvis en har vampyrtenner, 60 hull eller et sjeldent tannsyndrom så er sjansen større for å bli tatt inn i varmen der.

650+89 = 739 ( undersøkelse, røntgen og bedøvelse.).

Rotfylling koster alt fra 1950-3600

Du bør ikke takke ja til opplæring i egenomsorg og forebyggende behandling, det koster 300.

Det står et sted at resepten ( du må sikkert ha smertestillende etterpå) koster 50kroner.

Du kan jo dra til Ungarn, det er mye billigere. Du kan kombinere det med en langhelg. Norwegian flyr til for 350NK en vei.

http://eurodent.no/pris-budapest

Annonse

Jeg ringte dit en gang men de var ikke interessert i å hjelpe meg. For at de skal hjelpe så må det stå virkelig ille til. Studentene skal lære noe, og de lærer ikke så mye av et par hull fikk jeg høre. Så hvis en har vampyrtenner, 60 hull eller et sjeldent tannsyndrom så er sjansen større for å bli tatt inn i varmen der.

Jeg ble tatt inn i varmen på tannlegehøyskolen med bare et par hull, men jeg angrer pr idag.. De mente jeg måtte rotfylle en tann, og de brukte evigheter på den, med små filer de satt og snurret og snurret på for hånd.. Etter to år fikk jeg skikkelig tannverk i den rotfylte tannen og gikk da til en annen tannlege siden jeg hadde flyttet.

Han konstanterte meget raskt at det ikke var noe annet å gjøre enn å trekke tannen pga elendig arbeid. "heldigvis" nektet jeg å høre på den tannlegen, men gikk til en tredje, og han var helt uenig i at den skulle trekkes, for det gikk å fikse den. Når han åpnet opp så fikk både han og jeg en overraskelse, for det viste seg at tannen bare var halvveis rotfylt. De hadde fylt ene kanalen,men de to andre hadde de ikke rørt.. Derimot hadde de laget en ny kanal, de hadde rett og slett borret tvers igjennom tannen og satt en fylling rett i kjevebenet, så det ble ganske mange turer til tannlegen for å berge både tannen og kjevebenet etterhvert.

Heldigvis for min del så slapp jeg å betale for det, for tannlegen ba om journalen fra høyskolen, og der stod det at det var en instruktør som hadde gjort det, ikke en student, så det ble klaget til tannlegenemda, og de dømte skolen til å betale alt.. Måtte borre opp og rense den 14 ganger + rekonstruksjon av kjeven og hel krone + x antall antibiotikakurer. Skolen forsøkte å be om tilgivelse og tilbydde meg gratis tannsjekk i et år, men aldri om jeg setter mine bein der igjen.

Gjest alvende

Merkelig. Jeg ble tatt inn i varmen, og alt jeg hadde var et bittelite hull jeg ikke trengte å fylle. Ikke hatt problemer med tenner tidligere.

Gjest prust

Jeg ble tatt inn i varmen på tannlegehøyskolen med bare et par hull, men jeg angrer pr idag.. De mente jeg måtte rotfylle en tann, og de brukte evigheter på den, med små filer de satt og snurret og snurret på for hånd.. Etter to år fikk jeg skikkelig tannverk i den rotfylte tannen og gikk da til en annen tannlege siden jeg hadde flyttet.

Han konstanterte meget raskt at det ikke var noe annet å gjøre enn å trekke tannen pga elendig arbeid. "heldigvis" nektet jeg å høre på den tannlegen, men gikk til en tredje, og han var helt uenig i at den skulle trekkes, for det gikk å fikse den. Når han åpnet opp så fikk både han og jeg en overraskelse, for det viste seg at tannen bare var halvveis rotfylt. De hadde fylt ene kanalen,men de to andre hadde de ikke rørt.. Derimot hadde de laget en ny kanal, de hadde rett og slett borret tvers igjennom tannen og satt en fylling rett i kjevebenet, så det ble ganske mange turer til tannlegen for å berge både tannen og kjevebenet etterhvert.

Heldigvis for min del så slapp jeg å betale for det, for tannlegen ba om journalen fra høyskolen, og der stod det at det var en instruktør som hadde gjort det, ikke en student, så det ble klaget til tannlegenemda, og de dømte skolen til å betale alt.. Måtte borre opp og rense den 14 ganger + rekonstruksjon av kjeven og hel krone + x antall antibiotikakurer. Skolen forsøkte å be om tilgivelse og tilbydde meg gratis tannsjekk i et år, men aldri om jeg setter mine bein der igjen.

Grøss! Det var litt av en behandling du fikk der!

Og alt det styret i ettertid :-(((

Merkelig. Jeg ble tatt inn i varmen, og alt jeg hadde var et bittelite hull jeg ikke trengte å fylle. Ikke hatt problemer med tenner tidligere.

Når var dette? kanskje det bare var en ekstra sur dame jeg pratet med. Jeg fikk høre at det var viktig at studentene lærte noe, og det var derfor ikke nok med normale tenner.

Annonse

Og hvor mange timer brukte de på det? Sist jeg var med noen satt vi der fra 9-17 og han som var inne fikk nesten kjeven ut av ledd og jeg holdt på å daue på venterommet.

Ikke noe for folk med tannlegeskrekk å gå på tannlegehøyskolen altså.

Gjest alvende

Og hvor mange timer brukte de på det? Sist jeg var med noen satt vi der fra 9-17 og han som var inne fikk nesten kjeven ut av ledd og jeg holdt på å daue på venterommet.

Brukte 2x3 timer. Har mer tannlegeregningskrekk enn tannlegeskrekk. Så jeg vil heller være sliten i kjeften noen dager enn å spise gratis løvetannsuppe fra hagen i noen måneder etterpå.

Gjest alvende

Når var dette? kanskje det bare var en ekstra sur dame jeg pratet med. Jeg fikk høre at det var viktig at studentene lærte noe, og det var derfor ikke nok med normale tenner.

Det var i 2006. Var hos en skurk av en tannlege før det, og han påsto at jeg hadde fullt av hull. Han fylte to og sa jeg skulle komme tilbake om et par uker og fylle alle på den andre siden, og så måtte jeg komme igjen om 9 mnd for å se an alle de andre hullene. Det hadde jeg ikke råd til, derfor kontaktet jeg Tannlegehøyskolen for time. Jeg tror ikke jeg nevnte noe om alle "hullene" jeg hadde. Det viste seg altså der at jeg ikke hadde mer enn et bittelite hull. Senere fant en venninne ut at denne skurketannlegen ikke hadde autorisajonen i orden. Forbanna idiot!

Ikke noe for folk med tannlegeskrekk å gå på tannlegehøyskolen altså.

hvordan andre tåler det og hvilken behandling de får vet jeg jo ikke.. men det hjalp ikke på min tannlegeskrekk ihvertfall :P

nå betaler jeg i dyre dommer til en annen tannlege, men han har jeg ihvertfall blitt trygg på, og han tar seg tid til å roe meg ned når jeg får panikk istedenfor å bare fortsette.

Gjest au, au, au, au

650+89 = 739 ( undersøkelse, røntgen og bedøvelse.).

Rotfylling koster alt fra 1950-3600

Du bør ikke takke ja til opplæring i egenomsorg og forebyggende behandling, det koster 300.

Det står et sted at resepten ( du må sikkert ha smertestillende etterpå) koster 50kroner.

Du kan jo dra til Ungarn, det er mye billigere. Du kan kombinere det med en langhelg. Norwegian flyr til for 350NK en vei.

http://eurodent.no/pris-budapest

Tror rotfylling foregår i flere operasjoner så da kan det kanskje være vanskelig å dra til Ungarn.

En annen ting med billigtannlegen er at han har åpent til 2000 hver kveld. Kan ta det etter arbeidstid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...