Gå til innhold

Forbrukslån med Mastercard, er det lurt?

Anbefalte innlegg

Gjest forbrukslån

En venninne av meg har lånt 15000 på Mastercard, fordi hun ikke hadde nok penger til å betale baksmellen på 8000.

Nå er ikke jeg sånn kjempegod i matematikk, men hvor mye vil hun skylde til slutt? Ville dere ha tatt opp lån der?

Hvilke andre typer lån kan en ta opp hvis en sliter økonomisk og går på dagpenger?

Fortsetter under...

Gjest påsana

''En venninne av meg har lånt 15000 på Mastercard, fordi hun ikke hadde nok penger til å betale baksmellen på 8000.''

Låne 15.000 fordi man skylder 8.000?

''Nå er ikke jeg sånn kjempegod i matematikk, men hvor mye vil hun skylde til slutt? Ville dere ha tatt opp lån der?''

Hun skylder selvsagt 15.000 når hun har lånt 15.000. Deretter vil det påløpe renter og gebyrer hver mnd. Hvor mye de 15.000 kommer til å koste henne å ha lånt, avhenger av hvor raskt hun klarer å nedbetale det. Jeg kunne lånt der, men kun om jeg visste at det var penger i vente slik at jeg raskt kunne nedbetale gjelden.

''Hvilke andre typer lån kan en ta opp hvis en sliter økonomisk og går på dagpenger?''

Det er vel ikke så mange som låner ut penger når man mottar dagpenger. Det regnes ikke som sikker inntekt.

Betaling av restskatten er jo viktig, og har ingen sterke motforestillinger mot at hun bruker sitt mastsercard til å finansiere denne dersom hun ikke ellers klarer å få betalt i tide. Jeg synes imidlertid det er lite klokt å låne 7000,- mer enn hun trenger på et tidsspunkt hvor økonomien ikke er under kontroll.

Ved såpass små beløp blir rentekostnadene på årsbasis uansett ikke særlig høye, selv om renten er høy i prosent sammenlignet med andre typer lån.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...