Gå til innhold

Toleransen mot homofili øker :)

Anbefalte innlegg

Gjest togli

... og jeg er stolt over at Norge er et av de landene der toleransen er størst:) http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10086538

Det er ikke mer enn to tiår siden homofili ble uglesett også her i landet.... Det er godt å vite at vi bor i et fritt land der folk selv kan få lov til å velge partner :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365264-toleransen-mot-homofili-%C3%B8ker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Ja, det er noe vi skal være stolt over.

Det sagt:

http://wap.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17647633

Noen henger litt etter! ;-)

Med vennlig hilsen

Åååå giiiiid, tenk, hun fikk ikke synge på en misjonsfestival! Krise. Ring politi, brann og sykebil.

For slike bagateller som dette er jo ingen ting å nevne, og gjør noen det er de som kritiserer budskapet nazister og jødehatere i følge deg, ikke sant: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=587371

Annonse

Gjest Nord og ned.

Ja, BRA!

På samme måte som nordlendingene ble godkjente til slutt, etter å ha vært i samme bås på 60-tallet.

Den nye gruppen samfunnet hakker på er utlendingene. Om noen tiår er de også godkjente.

Hetsen mot søringer i nord pågår med full styrke den dag i dag, og er i intenistet en langt sterkere kraft enn den motsatt veg noen gang har vært.

Gjest Nord og ned.

De som er uføretrygda tror jeg... :(

Har aldri sett antydning til hets mot uføretrygdene noe sted, hverken på forum eller IRL. Alle vettuge folk skjønner at også egen helse plutselig kan endres brått.

Hva jeg derimot har sett mange eksempel på er kritikk mot "uføretrygdede" og andre parasitter som grovt utnytter landets velferdssystemer, og den får vi virkeleig håpe øker i både styrke og intensitet helt til politikken legges om.

De som er uføretrygda tror jeg... :(

I første runde vil det nok fortsette med folkegruppe-minoriteter (rom-folket, muslimer, jøder, somaliere, osv.), men også uføretrygdede i større grad enn i dag,

I fremtiden, når Kina og de andre BRICS-landenes økonomi vokser, vil det bli folk fra disse landene som de fokuserer på.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Har aldri sett antydning til hets mot uføretrygdene noe sted, hverken på forum eller IRL. Alle vettuge folk skjønner at også egen helse plutselig kan endres brått.

Hva jeg derimot har sett mange eksempel på er kritikk mot "uføretrygdede" og andre parasitter som grovt utnytter landets velferdssystemer, og den får vi virkeleig håpe øker i både styrke og intensitet helt til politikken legges om.

Problemet er at det ofte er vanskelig for de som ikke er "synlig" uføre... De vil gjerne få negative blikk på seg, og det er synd...

Gjest togli

I første runde vil det nok fortsette med folkegruppe-minoriteter (rom-folket, muslimer, jøder, somaliere, osv.), men også uføretrygdede i større grad enn i dag,

I fremtiden, når Kina og de andre BRICS-landenes økonomi vokser, vil det bli folk fra disse landene som de fokuserer på.

Med vennlig hilsen

Den som lever får se.. noen må vi kritisere uansett ;)

Annonse

Gjest Nord og ned.

Problemet er at det ofte er vanskelig for de som ikke er "synlig" uføre... De vil gjerne få negative blikk på seg, og det er synd...

Dette er ikke bare et vanskelig, men ett umulig område. Vi kan ikke avvikle velferdspordningene av hensyn til de som treger dem, men vi kan heller ikke stoppe alle dem som misbruker systemet.

Ikke før kassa er tom, og det blir den en dag. I mellomtiden er det liten grunn til å hetse alle dem som setter fokus på problemet.

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

Som om nordemenn plutselig skulle få mye i mot arbeidsomme kinesere og russere ut av løse lufta..

Begynn heller og konsentrer deg om de _virkelige_ mobbeofrene i Norge i 2011 du, i stedet for å konstuere altrenative verdener.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4070789.ece

Gjest togli

Dette er ikke bare et vanskelig, men ett umulig område. Vi kan ikke avvikle velferdspordningene av hensyn til de som treger dem, men vi kan heller ikke stoppe alle dem som misbruker systemet.

Ikke før kassa er tom, og det blir den en dag. I mellomtiden er det liten grunn til å hetse alle dem som setter fokus på problemet.

Det er et problem det må fokuseres på, ja... for utnyttinger av velferdssystemet kan vi ikke ha.... Jeg har allikevel inntrykk av at uføretrygd ikke er det enkleste å få nå, med mindre du har en synlig funksjonshemning.... Det triste er at man uføretrygder folk som er fullt arbeidsføre, men som man ikke finner jobb til fordi arbeidsgiver ikke vil ha en døv, blind, rullestolbruker etc....

Gjest Nord og ned.

Det er et problem det må fokuseres på, ja... for utnyttinger av velferdssystemet kan vi ikke ha.... Jeg har allikevel inntrykk av at uføretrygd ikke er det enkleste å få nå, med mindre du har en synlig funksjonshemning.... Det triste er at man uføretrygder folk som er fullt arbeidsføre, men som man ikke finner jobb til fordi arbeidsgiver ikke vil ha en døv, blind, rullestolbruker etc....

Som NHD så treffende sa for en tid siden: Alle med tilstrekkelig vilje og tålmodighet får uføretrygd.

Vanskligst og mest slitsomt er det antagelig for dem som faktisk_er_syke.

Det er en sannhet knapt ett eneste menneske i dagens Norge ikke ved selvsyn har konstatert.

Gjest togli

Som NHD så treffende sa for en tid siden: Alle med tilstrekkelig vilje og tålmodighet får uføretrygd.

Vanskligst og mest slitsomt er det antagelig for dem som faktisk_er_syke.

Det er en sannhet knapt ett eneste menneske i dagens Norge ikke ved selvsyn har konstatert.

Slike ting går ut over de virkelig syke, ja..og det er leit... sånn er det med det meste... Man har idioter og latsabber i alle menneskegrupper, og når de får det som de vil, så går det dessverre ut over de som er uskyldige - fordi vi andre ikke evner å se helheten. Jeg håper jeg aldri blir uføretrygda.. Ville sikkert vært livredd for at noen skulle tro jeg var "lat" e.l...

Gjest Nord og ned.

Slike ting går ut over de virkelig syke, ja..og det er leit... sånn er det med det meste... Man har idioter og latsabber i alle menneskegrupper, og når de får det som de vil, så går det dessverre ut over de som er uskyldige - fordi vi andre ikke evner å se helheten. Jeg håper jeg aldri blir uføretrygda.. Ville sikkert vært livredd for at noen skulle tro jeg var "lat" e.l...

Ja, jeg er også livredd for det, men utelukkende pga. sykdommen som ligger til grunn.

Er så heldig å være utstyrt med den egenskapen at jeg totalt driter i hva folk syns og mener om ting de ikke har noe med.

Gjest togli

Ja, jeg er også livredd for det, men utelukkende pga. sykdommen som ligger til grunn.

Er så heldig å være utstyrt med den egenskapen at jeg totalt driter i hva folk syns og mener om ting de ikke har noe med.

Ja, sladder er en uting... og vi et sjelden "alt" om et menneske, så da er det igrunnen best å holde kjeft ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...