morsan Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg er stor tilhenger av placebo-effekten. Jeg tror bare ikke at så mange, og så mange som er så dypt skeptisk (for mange blir "tvunget" med til f.eks. Joralf), skal ha så god og varig effekt av placebo. Men at det finnes kjemi mellom mennekser og at noen er mer karismatiske enn andre er jo en velkjent sak. Så at folk kan føle at han har en helt spesiell utstråling betviler jeg ikke. For å ta en historie som absolutt ikke gjelder helberedelse: For mange år siden var jeg på et møte i Utenriksdepartementet, med mange personer tilstede, derunder Hans Wilhelm Longva. Han ble vel mest kjent for det norske folk da han var ambassadør i Kuwait under krigen der for 20 år siden. Han var ikke møteleder eller på noen som helst "hovedperson" på møtet, men med én gang jeg kom inn i rommet, merket jeg en helt spesiell utstråling fra han. Og i løpet av møtet følte jeg det enda sterkere. Han hadde en helt unik evne til å få meg (og sikkert alle andre som var tilstede) til å føle seg velkommen og spesiell, og ikke i det minste _lagt merke til_ i en såpass stor gruppe som satt rundt møtebordet. Jeg hadde ikke tenkt noe spesielt fra eller til vedrørende han fra før, men det var iallfall helt spesielt å være i samme møterom som han. Jeg tenkte at han måtte være den perfekte diplomat! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Men at det finnes kjemi mellom mennekser og at noen er mer karismatiske enn andre er jo en velkjent sak. Så at folk kan føle at han har en helt spesiell utstråling betviler jeg ikke. For å ta en historie som absolutt ikke gjelder helberedelse: For mange år siden var jeg på et møte i Utenriksdepartementet, med mange personer tilstede, derunder Hans Wilhelm Longva. Han ble vel mest kjent for det norske folk da han var ambassadør i Kuwait under krigen der for 20 år siden. Han var ikke møteleder eller på noen som helst "hovedperson" på møtet, men med én gang jeg kom inn i rommet, merket jeg en helt spesiell utstråling fra han. Og i løpet av møtet følte jeg det enda sterkere. Han hadde en helt unik evne til å få meg (og sikkert alle andre som var tilstede) til å føle seg velkommen og spesiell, og ikke i det minste _lagt merke til_ i en såpass stor gruppe som satt rundt møtebordet. Jeg hadde ikke tenkt noe spesielt fra eller til vedrørende han fra før, men det var iallfall helt spesielt å være i samme møterom som han. Jeg tenkte at han måtte være den perfekte diplomat! :-) Ja, menneskelig "kjemioverføring" er spennende og kan være utrolig sterkt. Men, det som skjer med Joralf, og andre healere, er noe helt annet. Et eksempel er noen jeg kjenner godt som har kreft i skjoldbruskkjertelen. Vedkommende satt på en kafe i en liten by i Norge etter å ha vært på kontroll. Joralf var tilfeldigvis i samme kafe. Min bekjent og ektefellen snakket litt om at Joralf satt der, og lurte på om de skulle ta kontakt. De valgte å la ham være i fred, siden han tydelig var "på privaten". Etter en stund gikk selskapet hans, men han ble sittende. Han stirret på min bekjent (som han aldri hadde sett før). Og hun ble helt utrolig varm på halsen (der skjoldbruskkjertelen sitter). Det var så varmt at det nesten brant og var vondt. Det varte noen minutter, så var alt helt som normalt, og Joralf nikket til min bekjent og gikk. Akkurat hva som skjedde er det ingen som vet. Det vi vet er at etter hendelsen ble min bekjent mindre bekymret for sykdommen, og på senere kontroller har vist at all kreft er borte. Tilfeldigheter - absolutt mulig. Men en slik varme har min bekjent aldri følt hverken før eller siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Ja, menneskelig "kjemioverføring" er spennende og kan være utrolig sterkt. Men, det som skjer med Joralf, og andre healere, er noe helt annet. Et eksempel er noen jeg kjenner godt som har kreft i skjoldbruskkjertelen. Vedkommende satt på en kafe i en liten by i Norge etter å ha vært på kontroll. Joralf var tilfeldigvis i samme kafe. Min bekjent og ektefellen snakket litt om at Joralf satt der, og lurte på om de skulle ta kontakt. De valgte å la ham være i fred, siden han tydelig var "på privaten". Etter en stund gikk selskapet hans, men han ble sittende. Han stirret på min bekjent (som han aldri hadde sett før). Og hun ble helt utrolig varm på halsen (der skjoldbruskkjertelen sitter). Det var så varmt at det nesten brant og var vondt. Det varte noen minutter, så var alt helt som normalt, og Joralf nikket til min bekjent og gikk. Akkurat hva som skjedde er det ingen som vet. Det vi vet er at etter hendelsen ble min bekjent mindre bekymret for sykdommen, og på senere kontroller har vist at all kreft er borte. Tilfeldigheter - absolutt mulig. Men en slik varme har min bekjent aldri følt hverken før eller siden. Men inntil fyren går med på å la seg teste, kan den typen hendelser du her beskriver enkelt forklares. F.eks. var din bekjent obs på nærværet til Snåsamannen, og han kikket kanskje bort på ham mer enn normalt. Siden fyren er landskjent for å helbrede er det ikke så merkelig hvis en mann med kreft tenker på kreften sin når akkurat denne mannen er i nærheten, og da er det heller ikke så rart at han føler denne varmen. Tenk på et spesifikt område av kroppen din, og det begynner snart å klø eller kile eller annet. Det er samme greia, men kanskje til og med enda mer intens all den tid selv ikke-troende syke i desperasjonen kan få et voldsomt håp i møte med det som i det minste er en mulighet. Og så settes dette sammen med utredningene en tid senere. Det er mange som påstår at selv teletorgspåkoner har ymse evner. Jeg tviler ikke på at placeboeffekten kan ha noe å si. En kompis var spådd ingen utvei mht sin kreft, og brukte derfor masse penger på et alternativopphold i utlandet. Han kom tilbake helt frisk. På sykehuset i Norge fattet de ikke hva som hadde skjedd, men kreften var borte. Men det varte bare noen måneder, og så var det slutt. Jeg savner disse uhelbredelige syke det stadig refereres til i forbindelse med Snåsamannen. De står jo aldri fram. I stedet kommer det en og annen ryggplage og annet diffust som for alt vi vet kan være stressrelatert, og at tro kan fikse sånt tviler jeg ikke på. Noen dør av sykdom, mens andre overlever den samme sykdommen. Sånn har det alltid vært. Når en del tusen har snakket med Snåsamannen vil naturligvis noen av disse overleve. Og så skylder de på Snåsamannen. Ikke på statistikk, som det i artikkelen over refereres til, der det uansett var 70 % sjanse for å overleve. Selv Snåsamannen skylder på seg selv, noe jeg synes er litt ... kvalmt. Og Snåsamannen har tjent penger på dette. Han er millionær pga dette. Men jeg tror ikke han er ute etter pengene jeg heller. Kanskje han bare er ute etter helgenstatus. Kanskje han selv tror han har disse evnene. Hva vet jeg. Hvis jeg skryter på meg evner og reiser landet rundt og tar på folk med lidelser, vil en del av disse overleve. Ikke pga meg, men pga statistikk. At mange av disse vil føle varmen, fordi de tror nok til å oppsøke meg i utgangspunktet, samtidig som mange er desperate etter å bli friske, tviler jeg dog ikke på. Han kommer med noen påstander. F.eks. disse kortene han kan se. Det burde, som fyren over skriver, være en enkel sak å sjekke ut. Jeg synes han burde gjøre det. Han har jo ingenting å tape på det all den tid han selv, tilsynelatende, er overbevist over sine evner. Spesielt merkelig blir det all den tid han ser ut til å ha kommet i forsvarsposisjon. Han liker ikke at folk ikke tror på ham, og han vil gjerne bevise det for oss. Men han gjør det ved å skrive en ny bok som kommer til å sørge for at han får 200000 x royalties (altså noen millioner) mer på bok, i stedet for å la seg teste. Jeg er åpen for både det ene og det andre av overtro og overnaturlige hendelser, men denne mannen synes jeg blir mer og mer suspekt. Og nesten alle hadde vært enige med meg dersom han var 40 år yngre, blond og pen, f.eks. som Martha (dog uten blondfargen) eller Gry Jannicke Jarlum eller moren til Ari eller noen av alle de andre som styrer rundt på ymse alternativmesser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Men inntil fyren går med på å la seg teste, kan den typen hendelser du her beskriver enkelt forklares. F.eks. var din bekjent obs på nærværet til Snåsamannen, og han kikket kanskje bort på ham mer enn normalt. Siden fyren er landskjent for å helbrede er det ikke så merkelig hvis en mann med kreft tenker på kreften sin når akkurat denne mannen er i nærheten, og da er det heller ikke så rart at han føler denne varmen. Tenk på et spesifikt område av kroppen din, og det begynner snart å klø eller kile eller annet. Det er samme greia, men kanskje til og med enda mer intens all den tid selv ikke-troende syke i desperasjonen kan få et voldsomt håp i møte med det som i det minste er en mulighet. Og så settes dette sammen med utredningene en tid senere. Det er mange som påstår at selv teletorgspåkoner har ymse evner. Jeg tviler ikke på at placeboeffekten kan ha noe å si. En kompis var spådd ingen utvei mht sin kreft, og brukte derfor masse penger på et alternativopphold i utlandet. Han kom tilbake helt frisk. På sykehuset i Norge fattet de ikke hva som hadde skjedd, men kreften var borte. Men det varte bare noen måneder, og så var det slutt. Jeg savner disse uhelbredelige syke det stadig refereres til i forbindelse med Snåsamannen. De står jo aldri fram. I stedet kommer det en og annen ryggplage og annet diffust som for alt vi vet kan være stressrelatert, og at tro kan fikse sånt tviler jeg ikke på. Noen dør av sykdom, mens andre overlever den samme sykdommen. Sånn har det alltid vært. Når en del tusen har snakket med Snåsamannen vil naturligvis noen av disse overleve. Og så skylder de på Snåsamannen. Ikke på statistikk, som det i artikkelen over refereres til, der det uansett var 70 % sjanse for å overleve. Selv Snåsamannen skylder på seg selv, noe jeg synes er litt ... kvalmt. Og Snåsamannen har tjent penger på dette. Han er millionær pga dette. Men jeg tror ikke han er ute etter pengene jeg heller. Kanskje han bare er ute etter helgenstatus. Kanskje han selv tror han har disse evnene. Hva vet jeg. Hvis jeg skryter på meg evner og reiser landet rundt og tar på folk med lidelser, vil en del av disse overleve. Ikke pga meg, men pga statistikk. At mange av disse vil føle varmen, fordi de tror nok til å oppsøke meg i utgangspunktet, samtidig som mange er desperate etter å bli friske, tviler jeg dog ikke på. Han kommer med noen påstander. F.eks. disse kortene han kan se. Det burde, som fyren over skriver, være en enkel sak å sjekke ut. Jeg synes han burde gjøre det. Han har jo ingenting å tape på det all den tid han selv, tilsynelatende, er overbevist over sine evner. Spesielt merkelig blir det all den tid han ser ut til å ha kommet i forsvarsposisjon. Han liker ikke at folk ikke tror på ham, og han vil gjerne bevise det for oss. Men han gjør det ved å skrive en ny bok som kommer til å sørge for at han får 200000 x royalties (altså noen millioner) mer på bok, i stedet for å la seg teste. Jeg er åpen for både det ene og det andre av overtro og overnaturlige hendelser, men denne mannen synes jeg blir mer og mer suspekt. Og nesten alle hadde vært enige med meg dersom han var 40 år yngre, blond og pen, f.eks. som Martha (dog uten blondfargen) eller Gry Jannicke Jarlum eller moren til Ari eller noen av alle de andre som styrer rundt på ymse alternativmesser. Veldig bra innlegg. Takk for at du gadd å skrive dette lange innlegget! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Men inntil fyren går med på å la seg teste, kan den typen hendelser du her beskriver enkelt forklares. F.eks. var din bekjent obs på nærværet til Snåsamannen, og han kikket kanskje bort på ham mer enn normalt. Siden fyren er landskjent for å helbrede er det ikke så merkelig hvis en mann med kreft tenker på kreften sin når akkurat denne mannen er i nærheten, og da er det heller ikke så rart at han føler denne varmen. Tenk på et spesifikt område av kroppen din, og det begynner snart å klø eller kile eller annet. Det er samme greia, men kanskje til og med enda mer intens all den tid selv ikke-troende syke i desperasjonen kan få et voldsomt håp i møte med det som i det minste er en mulighet. Og så settes dette sammen med utredningene en tid senere. Det er mange som påstår at selv teletorgspåkoner har ymse evner. Jeg tviler ikke på at placeboeffekten kan ha noe å si. En kompis var spådd ingen utvei mht sin kreft, og brukte derfor masse penger på et alternativopphold i utlandet. Han kom tilbake helt frisk. På sykehuset i Norge fattet de ikke hva som hadde skjedd, men kreften var borte. Men det varte bare noen måneder, og så var det slutt. Jeg savner disse uhelbredelige syke det stadig refereres til i forbindelse med Snåsamannen. De står jo aldri fram. I stedet kommer det en og annen ryggplage og annet diffust som for alt vi vet kan være stressrelatert, og at tro kan fikse sånt tviler jeg ikke på. Noen dør av sykdom, mens andre overlever den samme sykdommen. Sånn har det alltid vært. Når en del tusen har snakket med Snåsamannen vil naturligvis noen av disse overleve. Og så skylder de på Snåsamannen. Ikke på statistikk, som det i artikkelen over refereres til, der det uansett var 70 % sjanse for å overleve. Selv Snåsamannen skylder på seg selv, noe jeg synes er litt ... kvalmt. Og Snåsamannen har tjent penger på dette. Han er millionær pga dette. Men jeg tror ikke han er ute etter pengene jeg heller. Kanskje han bare er ute etter helgenstatus. Kanskje han selv tror han har disse evnene. Hva vet jeg. Hvis jeg skryter på meg evner og reiser landet rundt og tar på folk med lidelser, vil en del av disse overleve. Ikke pga meg, men pga statistikk. At mange av disse vil føle varmen, fordi de tror nok til å oppsøke meg i utgangspunktet, samtidig som mange er desperate etter å bli friske, tviler jeg dog ikke på. Han kommer med noen påstander. F.eks. disse kortene han kan se. Det burde, som fyren over skriver, være en enkel sak å sjekke ut. Jeg synes han burde gjøre det. Han har jo ingenting å tape på det all den tid han selv, tilsynelatende, er overbevist over sine evner. Spesielt merkelig blir det all den tid han ser ut til å ha kommet i forsvarsposisjon. Han liker ikke at folk ikke tror på ham, og han vil gjerne bevise det for oss. Men han gjør det ved å skrive en ny bok som kommer til å sørge for at han får 200000 x royalties (altså noen millioner) mer på bok, i stedet for å la seg teste. Jeg er åpen for både det ene og det andre av overtro og overnaturlige hendelser, men denne mannen synes jeg blir mer og mer suspekt. Og nesten alle hadde vært enige med meg dersom han var 40 år yngre, blond og pen, f.eks. som Martha (dog uten blondfargen) eller Gry Jannicke Jarlum eller moren til Ari eller noen av alle de andre som styrer rundt på ymse alternativmesser. Bra oppsummert. Jeg er enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Men inntil fyren går med på å la seg teste, kan den typen hendelser du her beskriver enkelt forklares. F.eks. var din bekjent obs på nærværet til Snåsamannen, og han kikket kanskje bort på ham mer enn normalt. Siden fyren er landskjent for å helbrede er det ikke så merkelig hvis en mann med kreft tenker på kreften sin når akkurat denne mannen er i nærheten, og da er det heller ikke så rart at han føler denne varmen. Tenk på et spesifikt område av kroppen din, og det begynner snart å klø eller kile eller annet. Det er samme greia, men kanskje til og med enda mer intens all den tid selv ikke-troende syke i desperasjonen kan få et voldsomt håp i møte med det som i det minste er en mulighet. Og så settes dette sammen med utredningene en tid senere. Det er mange som påstår at selv teletorgspåkoner har ymse evner. Jeg tviler ikke på at placeboeffekten kan ha noe å si. En kompis var spådd ingen utvei mht sin kreft, og brukte derfor masse penger på et alternativopphold i utlandet. Han kom tilbake helt frisk. På sykehuset i Norge fattet de ikke hva som hadde skjedd, men kreften var borte. Men det varte bare noen måneder, og så var det slutt. Jeg savner disse uhelbredelige syke det stadig refereres til i forbindelse med Snåsamannen. De står jo aldri fram. I stedet kommer det en og annen ryggplage og annet diffust som for alt vi vet kan være stressrelatert, og at tro kan fikse sånt tviler jeg ikke på. Noen dør av sykdom, mens andre overlever den samme sykdommen. Sånn har det alltid vært. Når en del tusen har snakket med Snåsamannen vil naturligvis noen av disse overleve. Og så skylder de på Snåsamannen. Ikke på statistikk, som det i artikkelen over refereres til, der det uansett var 70 % sjanse for å overleve. Selv Snåsamannen skylder på seg selv, noe jeg synes er litt ... kvalmt. Og Snåsamannen har tjent penger på dette. Han er millionær pga dette. Men jeg tror ikke han er ute etter pengene jeg heller. Kanskje han bare er ute etter helgenstatus. Kanskje han selv tror han har disse evnene. Hva vet jeg. Hvis jeg skryter på meg evner og reiser landet rundt og tar på folk med lidelser, vil en del av disse overleve. Ikke pga meg, men pga statistikk. At mange av disse vil føle varmen, fordi de tror nok til å oppsøke meg i utgangspunktet, samtidig som mange er desperate etter å bli friske, tviler jeg dog ikke på. Han kommer med noen påstander. F.eks. disse kortene han kan se. Det burde, som fyren over skriver, være en enkel sak å sjekke ut. Jeg synes han burde gjøre det. Han har jo ingenting å tape på det all den tid han selv, tilsynelatende, er overbevist over sine evner. Spesielt merkelig blir det all den tid han ser ut til å ha kommet i forsvarsposisjon. Han liker ikke at folk ikke tror på ham, og han vil gjerne bevise det for oss. Men han gjør det ved å skrive en ny bok som kommer til å sørge for at han får 200000 x royalties (altså noen millioner) mer på bok, i stedet for å la seg teste. Jeg er åpen for både det ene og det andre av overtro og overnaturlige hendelser, men denne mannen synes jeg blir mer og mer suspekt. Og nesten alle hadde vært enige med meg dersom han var 40 år yngre, blond og pen, f.eks. som Martha (dog uten blondfargen) eller Gry Jannicke Jarlum eller moren til Ari eller noen av alle de andre som styrer rundt på ymse alternativmesser. Joralf tjente fint lite på evnene sine. Men ja, han har tjent godt på bøkene. Ellers så tror jeg det er like greit - som vi også har gjort før - å enes om at vi er uenige. Min mening er at det er mye mellom himmel og jord som er faktiske, men som ikke kan vises. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Joralf tjente fint lite på evnene sine. Men ja, han har tjent godt på bøkene. Ellers så tror jeg det er like greit - som vi også har gjort før - å enes om at vi er uenige. Min mening er at det er mye mellom himmel og jord som er faktiske, men som ikke kan vises. ''Min mening er at det er mye mellom himmel og jord som er faktiske, men som ikke kan vises.'' Altså, dette er et utsagn som enten ikke betyr noe, eller så skal det tolkes slik at alle er enige. Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn vi vet om. Det er derfor vi har tusenvis av forskere som forsøker å finne ut av hva det er for noe. Derimot er det intet som tyder på at dette "noe" innlemmer "Joralfs overnaturlige evner", så at "vi ikke vet alt", er faktisk ingen som helst støtte for Joralf, eller noe som helst annet før det er undersøkt. Videre, hadde Joralf hatt spesielle evner (og selv om ingen forstod hvordan det virket), så ville det jo ikke vært noe som helst problem å gjøre tester so viste at han hadde evner. Det gjøres ikke, fordi da vil han bli avslørt.(Utallige tester er forsøkt med andre, og ingen har "spesielle evner".) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zilja Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 ''Min mening er at det er mye mellom himmel og jord som er faktiske, men som ikke kan vises.'' Altså, dette er et utsagn som enten ikke betyr noe, eller så skal det tolkes slik at alle er enige. Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn vi vet om. Det er derfor vi har tusenvis av forskere som forsøker å finne ut av hva det er for noe. Derimot er det intet som tyder på at dette "noe" innlemmer "Joralfs overnaturlige evner", så at "vi ikke vet alt", er faktisk ingen som helst støtte for Joralf, eller noe som helst annet før det er undersøkt. Videre, hadde Joralf hatt spesielle evner (og selv om ingen forstod hvordan det virket), så ville det jo ikke vært noe som helst problem å gjøre tester so viste at han hadde evner. Det gjøres ikke, fordi da vil han bli avslørt.(Utallige tester er forsøkt med andre, og ingen har "spesielle evner".) Med vennlig hilsen Hvorda kan du si det så bastant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Joralf tjente fint lite på evnene sine. Men ja, han har tjent godt på bøkene. Ellers så tror jeg det er like greit - som vi også har gjort før - å enes om at vi er uenige. Min mening er at det er mye mellom himmel og jord som er faktiske, men som ikke kan vises. '' Min mening er at det er mye mellom himmel og jord som er faktiske, men som ikke kan vises.'' Det tror jeg også. At jeg ikke er åpen for verken Snåsamannen, Kristendommen, Islam eller Buddhismen (eller andre små- eller store trosretninger), vil ikke si at jeg ikke tror det kan finnes ymse krefter i universet ingen av oss kan forstå. Det er så ufattelig mange bløffmakere der ute, så med mindre Joralf gjør vann til vin eller noe i de baner på direkten, eller testes av vitenskapsmenn, tror jeg ikke på ham. Det er han som har noe å bevise, og jeg forstår ikke motivet for ikke å gjøre det med mindre han faktisk er en bløff. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hvorda kan du si det så bastant? Fordi hvis det hadde "funket", så ville man lett kunne sett resultatene i en test. Det kan man ikke. Og hadde det "funket" hadde de også fått 1 million dollar. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 ''Min mening er at det er mye mellom himmel og jord som er faktiske, men som ikke kan vises.'' Altså, dette er et utsagn som enten ikke betyr noe, eller så skal det tolkes slik at alle er enige. Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn vi vet om. Det er derfor vi har tusenvis av forskere som forsøker å finne ut av hva det er for noe. Derimot er det intet som tyder på at dette "noe" innlemmer "Joralfs overnaturlige evner", så at "vi ikke vet alt", er faktisk ingen som helst støtte for Joralf, eller noe som helst annet før det er undersøkt. Videre, hadde Joralf hatt spesielle evner (og selv om ingen forstod hvordan det virket), så ville det jo ikke vært noe som helst problem å gjøre tester so viste at han hadde evner. Det gjøres ikke, fordi da vil han bli avslørt.(Utallige tester er forsøkt med andre, og ingen har "spesielle evner".) Med vennlig hilsen ''Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn vi vet om. Det er derfor vi har tusenvis av forskere som forsøker å finne ut av hva det er for noe.'' Riktig. Og heldigvis finnes forskere som tør rive seg løs av fastsatte paradigmer- for å deretter se verden med nye øyne uten å være totalt forutinntatt. :-) http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/742243/ http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/736611/ osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zilja Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Fordi hvis det hadde "funket", så ville man lett kunne sett resultatene i en test. Det kan man ikke. Og hadde det "funket" hadde de også fått 1 million dollar. Med vennlig hilsen Men ingen kan bevise at det ikke virker. Hva med alle han har helbredet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Men ingen kan bevise at det ikke virker. Hva med alle han har helbredet? ''Men ingen kan bevise at det ikke virker.'' Man kan ikke bevise at kålrabistappe fungerer mot kreft, eller? Jo, man kan "bevise" det fordi antallet som blir bedre er det samme som de som blir bedre gjennom placebo/av seg selv. '' Hva med alle han har helbredet?'' Placebo, og at de uansett blir bedre av de fleste sykdommer. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 ''Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn vi vet om. Det er derfor vi har tusenvis av forskere som forsøker å finne ut av hva det er for noe.'' Riktig. Og heldigvis finnes forskere som tør rive seg løs av fastsatte paradigmer- for å deretter se verden med nye øyne uten å være totalt forutinntatt. :-) http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/742243/ http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/736611/ osv. At man forsker på noe betyr jo ikke at man finner det man undersøker. Så langt er det ingen som har funnet noe "overnaturlig". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 At man forsker på noe betyr jo ikke at man finner det man undersøker. Så langt er det ingen som har funnet noe "overnaturlig". Med vennlig hilsen Så du på linkene? Jo, det er forskere som finner noe andre tenker er "overnaturlig". Eks bevissthet uavhengig av hjerneaktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Så du på linkene? Jo, det er forskere som finner noe andre tenker er "overnaturlig". Eks bevissthet uavhengig av hjerneaktivitet. Da hadde det forårsaket en revolusjon, folk hadde funnet Madeleine og alle de andre savnede personene, og de ville fått utbetalt US$ 1 million. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Da hadde det forårsaket en revolusjon, folk hadde funnet Madeleine og alle de andre savnede personene, og de ville fått utbetalt US$ 1 million. Med vennlig hilsen Så du på linken? Der er forskere som mener det er hold i "overnaturlige" ting som bevissthet uten hjerneaktivitet. Nekter du for at det er forskere og forskningsresultater som viser dette? Det finnes også forskere som mener at bevisshet ikke kan foregå uten hjerneaktivitet. Dette er den andre "leiren" og mest aksepterte for tiden. De kan likevel ikke automatisk tilbakevise forskningsresultater fra de som viser til bevissthet utenom hjerneaktivitet. Tenker da at man bør være ydmyk nok til å ikke selv alltid "vite best". Tiden vil vise hva som er rett/ikke rett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Så du på linken? Der er forskere som mener det er hold i "overnaturlige" ting som bevissthet uten hjerneaktivitet. Nekter du for at det er forskere og forskningsresultater som viser dette? Det finnes også forskere som mener at bevisshet ikke kan foregå uten hjerneaktivitet. Dette er den andre "leiren" og mest aksepterte for tiden. De kan likevel ikke automatisk tilbakevise forskningsresultater fra de som viser til bevissthet utenom hjerneaktivitet. Tenker da at man bør være ydmyk nok til å ikke selv alltid "vite best". Tiden vil vise hva som er rett/ikke rett. At det er forskere som "mener" noe betyr da ikke at det er slik. Og en signifikant del av vitenskapelig metode er nettopp at man skal kunne repetere eksperimentet, og det skal fungere da også. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 At det er forskere som "mener" noe betyr da ikke at det er slik. Og en signifikant del av vitenskapelig metode er nettopp at man skal kunne repetere eksperimentet, og det skal fungere da også. Med vennlig hilsen ''Og en signifikant del av vitenskapelig metode er nettopp at man skal kunne repetere eksperimentet, og det skal fungere da også.'' Riktig. Forsøkene blir gjort av uavhengige forskere som fant samme- altså resultater som antakelig både du og jeg ville tenkt som "overnaturlig". (bevisshet uten hjerneaktivitet) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 ''En del nordmenn er helt utrolig lettlurte.'' Hvis noen fungerer så fungerer det uavhengig av hva vi tror er årsaken. Det har blitt sagt at homøepati også er det stort tull, likevel kan homøepatene ha det som næringsvei. Jeg gikk til en naturmedisiner som fortalte meg at jeg livet mitt kom til å bli fantastisk bra etter noen behandlinger. Jeg følte meg mye bedre etter den behandlingen og diverse sukkerpiller, men hva som var hva aner jeg ikke. Jeg hadde ikke råd til å gå der lengre. Hvis Snåsamannen kommer på Norgesturne så tar jeg gjerne imot hans hjelp. Kanskje helbredelsen for mange består i at de føler seg forstått og hjulpet av en person som ikke jobber i helsevesenet? Kanskje det bare er kraften i å tro på bedring som skaper bedringen. Jeg ser heller ikke borti fra at noen mennesker har evner til å kurere som ikke lar seg bevise fysisk. Skolemedisinerne bør heller spørre seg selv om hvorfor folk oppsøker healere, snåsamen og homøepater. Hva er det det ved vårt helsesystem som ikke dekker slike behov? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365313-the-sn%C3%A5saman/page/4/#findComment-3177480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.