Gå til innhold

Betaling for hundepass - hvor mye?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prust

Vi pleier å betale barnevakten vår 200 kr for 2,5 times barnevakt.

Dersom 16 åringen bruker omtrent samme tid pr uke, kan kanskje 200 kr være greit?

Ungene mine (7 og snart 10 år) passer av og til hunder, og da har de fått en tier eller en 20 kroning eller en is - men dette har jo ikke vært noen fast ordning, bare helt tilfeldig, og turene har vel vart fra 15 min til en times tid.

Tror de er storfornøyd med det - men en 16 åring kan jo godt får mer!

Vi pleier å betale barnevakten vår 200 kr for 2,5 times barnevakt.

Dersom 16 åringen bruker omtrent samme tid pr uke, kan kanskje 200 kr være greit?

Ungene mine (7 og snart 10 år) passer av og til hunder, og da har de fått en tier eller en 20 kroning eller en is - men dette har jo ikke vært noen fast ordning, bare helt tilfeldig, og turene har vel vart fra 15 min til en times tid.

Tror de er storfornøyd med det - men en 16 åring kan jo godt får mer!

Jeg foreslo mellom 50 og 70 kroner i timen, og fikk til svar at 70 kroner var det absolutt verdt. Da blir vel alle fornøyde... :) Det blir jo omtrent det samme som barnepasslønnen, det.

Hundehotellet vi har brukt et par ganger tar 250 kr for totimers fjelltur og 125 kr for en times tur. Det er ofte folk som ikke jobber fast på hundehotellet som går turene, og de får betalt ca. 100 kr timen (de bruker kun folk over 18 år). Så 50-70 kr timen for en 16-åring høres rimelig ut for meg.

Men er hundeeier obs på at det er han som har ansvaret når personer under 18 år går tur med hunden? Det er grunnen til at ingen under 18 får gå tur med hunden min.

Gjest Elextra

Hundehotellet vi har brukt et par ganger tar 250 kr for totimers fjelltur og 125 kr for en times tur. Det er ofte folk som ikke jobber fast på hundehotellet som går turene, og de får betalt ca. 100 kr timen (de bruker kun folk over 18 år). Så 50-70 kr timen for en 16-åring høres rimelig ut for meg.

Men er hundeeier obs på at det er han som har ansvaret når personer under 18 år går tur med hunden? Det er grunnen til at ingen under 18 får gå tur med hunden min.

''Men er hundeeier obs på at det er han som har ansvaret når personer under 18 år går tur med hunden? Det er grunnen til at ingen under 18 får gå tur med hunden min''

Jeg er godt over 18 år, men om jeg skulle gå tur med din hund, passet på den så godt jeg kunne, og den likevel kom til å gjøre skade på noe eller noen, håper jeg virkelig ikke jeg ville bli funnet ansvarlig for evt. skade!? Hundeeier må alltid bære ansvaret (forutsatt at hundepasser har tatt de forholdsregler en må kunne forvente) synes jeg, uten egentlig å ha greie på det juridiske.

Høyst hypotetisk problemstilling, jeg vil neppe påta meg å være hundepasser!

Gjest lllllooo

Det må være noe av det mest lett tjente pengene det går ann å tjene.

Vurderer å bli hundelufter på heltid:-)

Dette er grunnen til at jeg aldri har vurdert eller kommer til å vurdere å la andre gå tur med hunden min .

Hvis jeg skulle ta betalt for alle de gangene/timene jeg har gått tur med min hund, (la oss si at det var en annens hund)hadde jeg vært rik idag.

3 turer hver dag i 8 år, det kunne det blitt mye penger ut av.

Synest det er rart at noen i det hele tatt krever betaling for en sånn hyggelig opplevelse som å gå tur med en hund.Gratis trim og fine naturopplevelser.

Man betaler jo for å trene , og så skal man ta betalt for å gå en tur.Håpløst.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...