Gå til innhold

Gave til par +/- 60 år

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Vi skal, som dere vet, til Frankrike om ikke så lenge til, og skal i løpet av turen besøke den franske familien jeg bodde hos for 20 år siden :-) Vi skal overnatte der to netter.

Siden de har invitert oss til å overnatte, og være der 2-3 dager, synes jeg absolutt at vi bør ha med en gave til dem. Men hva i all verden skal vi ta med?

De er vel 58 og 63 år tror jeg - rike - overklasse folk hvor stilen i huset er "bourgeois" med mange antikviteter og gamle stilfulle møbler. Da jeg bodde der, hadde jeg med sånne typiske norske ting, som ostehøvel, bok om Norge og Troll, norsk klassisk musikk og diverse sånne ting.

Tar veldig gjerne i mot tips fra dere! De to døtrene på 21 og 23 kommer også - de studerer - så dere kan gjerne komme med tips til gaver til dem og!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365315-gave-til-par-60-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Jeg ville gjort det samme igjen- tatt med noe norskt.

Siden du alt har gitt dem souvenirene, så gå for noe mer aktuelt, som viser hva normenn kan. F. eks. Noe norsk kunst, som keramikk, eller brukskunst. Norway Design i Oslo har mye fint om enn kostbart. Eller kjøp dem noe samisk. Hjuls (husker ikke om det staves sånn) har butikk i Oslo og Bergen. De har veldig mye fint.

Styr unna stygge ting du ikke ville hatt selv.

Jeg aner ikke hvordan samiske smykker ser ut, men unge damer er ganske kresne. Mulig noe fra Moods of Norway hadde falt mer i smak. Men kan jo være vanskelig om du ikke vet størrelser.

Hva med å ta med laks? Salma laks og slike ting fra Norge. Du kan sikkert finne noe på en bondegårdsbutikk. Kanskje har vi noe spesiell drikke også? Kråkebærbrennvin eller noe annet norskprodusert. Ekte norsk mat. Tyttebærsyltetøy. Ta med multer og lag multekrem?

Annonse

Gjest Hulderen

Jeg aner ikke hvordan samiske smykker ser ut, men unge damer er ganske kresne. Mulig noe fra Moods of Norway hadde falt mer i smak. Men kan jo være vanskelig om du ikke vet størrelser.

Hva med å ta med laks? Salma laks og slike ting fra Norge. Du kan sikkert finne noe på en bondegårdsbutikk. Kanskje har vi noe spesiell drikke også? Kråkebærbrennvin eller noe annet norskprodusert. Ekte norsk mat. Tyttebærsyltetøy. Ta med multer og lag multekrem?

He he, jeg foreslo samiske smykker til de unge damene nettopp fori jeg har erfart at jenter i den alderen har falt totalt for slike smykker.

Jeg tror du har litt fordommer mot samiske smykker. Ta deg en tur innom Hjuls, du vil nok bli overrasket. De har ikke bare tradisjonelle smykker, de kommer med mye nytt også.

Gjest Elextra

''Men kan jo være vanskelig om du ikke vet størrelser. Hva med å ta med laks? Salma laks og slike ting fra Norge.''

Det spesielle med Salma laks er at den er helt fersk og at det kun tar et visst antall timer fra slakt til kjøledisk, samt at den kan oppbevares noen dager i kjøleskap. Men ikke akkurat egnet gave å frakte med seg til utlandet.

Gjest prust

''Men kan jo være vanskelig om du ikke vet størrelser. Hva med å ta med laks? Salma laks og slike ting fra Norge.''

Det spesielle med Salma laks er at den er helt fersk og at det kun tar et visst antall timer fra slakt til kjøledisk, samt at den kan oppbevares noen dager i kjøleskap. Men ikke akkurat egnet gave å frakte med seg til utlandet.

Da er ikke det noe å ta med seg nei. Det går over tre døgn fra vi reiser hjemmefra til vi kommer til denne familien. Og jeg aner ikke om det er kjøleskap på hotellrommet vi skal ha de tre første døgnene.

Men dersom vi har et glass med moltesylteøy igjen, så kan jeg lage moltekrem :-)

Gjest prust

Hva med selbuvotter eller -vanter til hele gjengen? Få noen eldre damer til å strikke eller kjøp på Husfliden e.l.

Mønstret strikk er jo in akkurat nå, så dette kan falle i smak selv hos de unge damene.

Veldig god idé! Jeg rekker nok ikke å strikke selv - men skal sjekke ut litt om det.

Det er egentlig 3 voksne barn til - 2 av dem bodde hjemme da jeg bodde der - men jeg tror ikke de kommer når vi er der.

Hadde ikke tenkt å kjøpe noe til dem (de er vel 31 og 35 nå - 39 han eldste) - eller bør jeg det?

Gjest Elextra

Veldig god idé! Jeg rekker nok ikke å strikke selv - men skal sjekke ut litt om det.

Det er egentlig 3 voksne barn til - 2 av dem bodde hjemme da jeg bodde der - men jeg tror ikke de kommer når vi er der.

Hadde ikke tenkt å kjøpe noe til dem (de er vel 31 og 35 nå - 39 han eldste) - eller bør jeg det?

''Hadde ikke tenkt å kjøpe noe til dem (de er vel 31 og 35 nå - 39 han eldste) - eller bør jeg det?

''

Det aner ikke jeg :P

Annonse

Hva med selbuvotter eller -vanter til hele gjengen? Få noen eldre damer til å strikke eller kjøp på Husfliden e.l.

Mønstret strikk er jo in akkurat nå, så dette kan falle i smak selv hos de unge damene.

''Få noen eldre damer til å strikke''

Eh, skjerp deg, Elextra... ;-)

He he, jeg foreslo samiske smykker til de unge damene nettopp fori jeg har erfart at jenter i den alderen har falt totalt for slike smykker.

Jeg tror du har litt fordommer mot samiske smykker. Ta deg en tur innom Hjuls, du vil nok bli overrasket. De har ikke bare tradisjonelle smykker, de kommer med mye nytt også.

De har nettbutikk. Jeg synes de var ganske spesielle. Og ganske dyre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...