Gå til innhold

Astma

Anbefalte innlegg

Gjest Carceri
Skrevet

Lurer på om jeg har astma, blir man trøtt og sliten av det?

Røyker som en svamp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Mimikk
Skrevet

Meg bekjent får man ikke astma av å røyke. Astma er predispionert fra fødselen av.

Gjest Carceri
Skrevet

Meg bekjent får man ikke astma av å røyke. Astma er predispionert fra fødselen av.

Ok. Er så tungpustet, og har tatt otrivin i mange år, sikkert over ti år. Så kom otrivin menthol, etter jeg har brukt den virker ikke den vanlige lenger. De sier på apotektet at det ikke skal brukes mer enn ti dager, lurer på om jeg har ødlagt noe inni meg. Er alltid tett, selv om jeg sprøyter det inn flere ganger for dagen.

Skrevet

Ok. Er så tungpustet, og har tatt otrivin i mange år, sikkert over ti år. Så kom otrivin menthol, etter jeg har brukt den virker ikke den vanlige lenger. De sier på apotektet at det ikke skal brukes mer enn ti dager, lurer på om jeg har ødlagt noe inni meg. Er alltid tett, selv om jeg sprøyter det inn flere ganger for dagen.

Sånn har jeg det også.. Bruker nesespray hver dag, helst med menthol.. Er tungpustet i tillegg, føler jeg ikke får fylt lungene med luft... Bruker ventolin hver dag, men synes ikke det hjelper noe særlig....

Gjest Carceri
Skrevet

Sånn har jeg det også.. Bruker nesespray hver dag, helst med menthol.. Er tungpustet i tillegg, føler jeg ikke får fylt lungene med luft... Bruker ventolin hver dag, men synes ikke det hjelper noe særlig....

''ventolin''

Er det og nestespray?

Kunne tenkt meg å prøvd astmamedisin. Er forferdelig å være så tungpustet, har du sjekket lungene?

Skrevet

En svamp røyker vel ikke noe særlig.

Røyker som en skorstein, drikker som en svamp.

Det er andre symptomer som er tydeligere ved astma enn trøtthet. Først og fremst luftveisproblemer.

Gjest Carceri
Skrevet

En svamp røyker vel ikke noe særlig.

Røyker som en skorstein, drikker som en svamp.

Det er andre symptomer som er tydeligere ved astma enn trøtthet. Først og fremst luftveisproblemer.

Beklager feil ordforråd :)

Men puster jo tungt, er jo luftveier det. Men kan være pga muskelknuter i mellom ribb bena bak der og.

Skrevet

''ventolin''

Er det og nestespray?

Kunne tenkt meg å prøvd astmamedisin. Er forferdelig å være så tungpustet, har du sjekket lungene?

Ventolin er astmaspray..Har fått time hos hjerte og lunge spesialist men det er ikke før i august... Skal ta en pusteprøve hos legen 16 juni, så da får vi se da =)

Gjest Carceri
Skrevet

Ventolin er astmaspray..Har fått time hos hjerte og lunge spesialist men det er ikke før i august... Skal ta en pusteprøve hos legen 16 juni, så da får vi se da =)

Ok og lykke til ;)

Skrevet

Ok og lykke til ;)

Takk for det =) Kanskje du burde få ordnet en undersøkelse du også?

Gjest Carceri
Skrevet

Takk for det =) Kanskje du burde få ordnet en undersøkelse du også?

Ja får prøve å få det til :)

Skrevet

Beklager feil ordforråd :)

Men puster jo tungt, er jo luftveier det. Men kan være pga muskelknuter i mellom ribb bena bak der og.

Det er mye som likner på astma. Har du kroniske luftveisplager, bør du bli undersøkt av en som har peiling.

Gjest Carceri
Skrevet

Det er mye som likner på astma. Har du kroniske luftveisplager, bør du bli undersøkt av en som har peiling.

Er mye vondt i ryggen, der er jo lungene. Får ta det opp med vesenet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...