Gå til innhold

Fjerne FBprofil ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje du følger feil personer? Det er diskusjonene som gjør at jeg er hektet. Dessuten opplever jeg stadig at nyheter kommer først på Twitter, så de er gjerne gjennomdiskutert før de når nettavisene.

Hvordan finner jeg de riktige personene? jeg er egentlig glad jeg ikke er hektet, er hektet nok som det er på internett!

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderen
Skrevet

Hvordan finner jeg de riktige personene? jeg er egentlig glad jeg ikke er hektet, er hektet nok som det er på internett!

Jeg følger personer som følger hverandre, for da ser jeg diskusjoner mellom dem, og kan kaste meg uti. Dessuten ser jeg hvem som anbefales med #ffnor. Ingen garanti for at de er bra, men man kan i det minste regne med at de er aktive.

Hvor mange følger du? Du bør følge minst 300 for at det skal bli en del aktivitet.

Forresten så følger jeg ikke kjendiser eller venner jeg har fra før. Har erfart at begge grupper er lite flinke til kommunukasjon, de bare twitrer ut i det blå uten å svare andre.

Gjest Jacoba
Skrevet

Man unngår en del bråk, siden en del personer tar det veldig personlig og blir dritsure om de fjernes.

Men å stenge dem ute fra å se veggen er jo også en rimelig synlig måte å la dem forstå at de er på limited profile. Samtidig som en beholder sitt antall venner.

Nå høres dette fryktelig big deal ut, men det er nok det for mange.

Gjest Hulderen
Skrevet

Men å stenge dem ute fra å se veggen er jo også en rimelig synlig måte å la dem forstå at de er på limited profile. Samtidig som en beholder sitt antall venner.

Nå høres dette fryktelig big deal ut, men det er nok det for mange.

Jeg har blitt skremt over hvor alvorlig enkelte tar FB-vennskap. Da kan det være greit å kjenne til sånne muligheter.

Om man ikke hindrer permanent at de skal se veggen, bare enkeltmeldinger, så synes det ikke.

Gjest Jacoba
Skrevet

Så hvis jeg skriver noe på en persons vegg, eller de skriver på min rett før jeg "dør" hva skjer da?

Da vil innlegget fremdeles være der, men navnet ditt vil bli svart og uklikkbart. Fint ord. :-)

Gjest Jacoba
Skrevet

Jeg har blitt skremt over hvor alvorlig enkelte tar FB-vennskap. Da kan det være greit å kjenne til sånne muligheter.

Om man ikke hindrer permanent at de skal se veggen, bare enkeltmeldinger, så synes det ikke.

''Om man ikke hindrer permanent at de skal se veggen, bare enkeltmeldinger, så synes det ikke.''

Ikke sant. Det er denne metoden jeg bruker. Om man har tatt seg tid til å putte folk i grupper er det bare å velge at denne gruppen ikke skal se det jeg legger ut nå.

Problemet oppstår hvis man har et vennepar på lista eller et samboerpar, whatever, hvor man helst vil skjule noe for den ene, men ikke den andre. Jaja.

Gjest Hulderen
Skrevet

''Om man ikke hindrer permanent at de skal se veggen, bare enkeltmeldinger, så synes det ikke.''

Ikke sant. Det er denne metoden jeg bruker. Om man har tatt seg tid til å putte folk i grupper er det bare å velge at denne gruppen ikke skal se det jeg legger ut nå.

Problemet oppstår hvis man har et vennepar på lista eller et samboerpar, whatever, hvor man helst vil skjule noe for den ene, men ikke den andre. Jaja.

''Problemet oppstår hvis man har et vennepar på lista eller et samboerpar, whatever, hvor man helst vil skjule noe for den ene, men ikke den andre. Jaja. ''

Livet skal ikke være lett ;-)

Gjest Modern77
Skrevet

Hva er poenget med å slette profilen hvis du vet at du vil gjenopprette den? Hvis du ønsker å være skjult for enkelte, så kan du blokkere dem på chatten og definere at de ikke får se innlegg på veggen din.

Bare i tilfelle man angrer da...

Litt kjipt å slette seg - miste alle vennene, men så finner du ut at du vil på fb likevel...

Ifa-pastillen
Skrevet

Kan du ikke bare deaktivere profilen din da? Og aktivere igjen når du føler for at du vil kikke innom igjen.

Er jo ikke noe poeng i å SLETTE profilen, hvis du egentlig ønsker muligheten til å stikke innom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...