Gå til innhold

Anbefal en walkie talkie!

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Hei,

Den siste store undersøkelsen av strålingsfare jeg så viste at de som IKKE brukte mobiltelefon hadde større sjanse for å få kreft enn de med moderat bruk, for eksempel.

Mikrobølgeovner har 1000W inne, så selv om kun 0,3% lekker ut gjennom dørsprekken, så er det fremdeles mer enn en mobiltelefon. I tillegg er det på frekvensen som varmer vann (øyne, nyrer, osv.) så hvis det lekker mye så er det farlig.

Heldigvis er det slik at hver gang man dobler distansen fra mikrobølgeovnen så reduseres strålingen med 75%. Så hvis du starter på 20 cm, så er strålingen redusert til 25% ved 40 cm, og til ca 10% ved 60 cm. Så selv om det ikke er noe som tyder på at det er farlig, så behøver man jo ikke stå og glo rett foran ovnen. Mikrobølgene forsvinner så snart man trykker på stopp, dog.

Ingen mobiltelefoner stråler på denne frekvensen. Én av de 12 Wifi-kanalene du kan stille routeren din inn på er på denne frekvensen, men det er så lite energi (1 / 10000 av en mikrobølgeovn) at det ikke er noen fare.

Det folk veldig ofte glemmer er jo at lys er stråling, bare av en enda høyere frekvens, men de er ikke redde for å sitte under en 100W lyspære. Selvsagt.

Med vennlig hilsen

Takk for info. Da kan jeg støtte mannen min i at vi ikke trenger å stå å glo inn i vinduet på mikroen mens den varmer maten.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...