Gjest uhuu Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Dere som har vært operert for åreknuter: Hvor lenge etter operasjonen hadde dere blåmerker nedover bena? Jeg ble operert i januar og ser fremdeles forslått ut....hadde håpet dette ville se fint ut til sommeren Selve de stygge årene er jo borte og hunden er glatt og fin sånn sett. Men blåmerker etter blåmerker :/ 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Jeg hadde også operasjon i januar (for 2 eller 3 år siden) - men kan ikke huske at jeg var blå så lenge etterpå. Var du nøye med å bruke støttestrømper i 6 uker? Husker ikke hvor lenge blåmerkene varte, men jeg vil tippe noen uker.... Var ikke noe problem da sommeren kom i alle fall. 0 Siter
ekte nick Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Et spørsmål til deg: Hvor fikk du tatt en slik operasjon og hvor mye koster det? Lurer på å ta det samme selv. Var det vondt? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Et spørsmål til deg: Hvor fikk du tatt en slik operasjon og hvor mye koster det? Lurer på å ta det samme selv. Var det vondt? Jeg kan ikke huske at det kostet noe. Betalte jo for bandasjer og kompresser etter operasjonen. Hadde lett narkose, kom hjem samme dag. Var ganske vondt de første 2-3 døgnene, hadde noen vanvittige kramper i beinet den andre natta - besvimte faktisk av smerte. Men det kom seg ganske fort. Var nøye med å bruke støttestrømper i 6 uker ie ttertid. 0 Siter
ekte nick Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Jeg kan ikke huske at det kostet noe. Betalte jo for bandasjer og kompresser etter operasjonen. Hadde lett narkose, kom hjem samme dag. Var ganske vondt de første 2-3 døgnene, hadde noen vanvittige kramper i beinet den andre natta - besvimte faktisk av smerte. Men det kom seg ganske fort. Var nøye med å bruke støttestrømper i 6 uker ie ttertid. Åja så det offentlig utfører dette. Må det være veldig mye da, for å få det på det offentlige, eller er det nok at man bare vil bli kvitt de få man har? Er det lang ventetid? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Åja så det offentlig utfører dette. Må det være veldig mye da, for å få det på det offentlige, eller er det nok at man bare vil bli kvitt de få man har? Er det lang ventetid? Det må vel være mer enn bare estetisk for at det offentlige skal dekke det. Ta det opp med fastlegen din og hør. Tror jeg ventet rundt 3 mnd for å få operasjon. 0 Siter
ekte nick Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Det må vel være mer enn bare estetisk for at det offentlige skal dekke det. Ta det opp med fastlegen din og hør. Tror jeg ventet rundt 3 mnd for å få operasjon. Ja det var det jeg mente. Men kan det være farlig å ha åreknuter da? Da må man kanskje ha ganske mange og kraftige? Jeg har bare noen få, og syns det er lite estetisk. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Ja det var det jeg mente. Men kan det være farlig å ha åreknuter da? Da må man kanskje ha ganske mange og kraftige? Jeg har bare noen få, og syns det er lite estetisk. Ja, det var noe med blodomløpet mitt som ikek var som det skulle - altså at ikek blodet kom frem på riktig måte -og jeg tror at jeg var i risikosonen for å få blodpropp. men jeg må innrømme at jeg husker litt lite av dette akkurat nå. Hadde ingenting vondt i beina pga dette. Det forstod jeg at mange har - også de som ble operert på samme dag som meg, noen hadde hatt voldsomme smerter i beina. Jeg var forresten veldig hoven i høyre bein før jeg tok operasjonen - både i foten og særlig oppe i lysken. Dette bedret seg en god del - men ble ikke helt bra. 0 Siter
Gjest uhuu Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Et spørsmål til deg: Hvor fikk du tatt en slik operasjon og hvor mye koster det? Lurer på å ta det samme selv. Var det vondt? På Lovisenberg. Privat sykehus, men Helse SørØst kjøper offentlige tjenester. Så jeg betalte derfor kun egenandelen, ca 300.- Støttestrømpene fikk jeg gratis der. 0 Siter
Gjest uhuuu Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Jeg hadde også operasjon i januar (for 2 eller 3 år siden) - men kan ikke huske at jeg var blå så lenge etterpå. Var du nøye med å bruke støttestrømper i 6 uker? Husker ikke hvor lenge blåmerkene varte, men jeg vil tippe noen uker.... Var ikke noe problem da sommeren kom i alle fall. Hmmmm...mener jeg var flink og brukte støttestrømpene i en evighet, ja.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.