Mary Poppins Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 En bedrift med ca 50 ansatte, har 3 fester hvert år - sommerfest, høstfest og julebord. Anser dere det som vanlig at alle pensjonistene, altså tidligere ansatte som har pensjonert seg, blir bedt på alle festene? Er dette vanlig i de fleste bedrifter? For ordens skyld er jeg ikke imot det altså, men bare synes det virker litt rart, men kanskje dette er helt vanlig prosedyre 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 I min forrige jobb (hvor jeg var i en årrekke) pleide vi å invitere tidligere ansatte på firmafester året etter at de hadde sluttet. For eksempel til julebord året etterpå, eller sommerfest. Når det var gått ett år etter at de hadde sluttet, fikk de ikke invitasjon mer. Vi hadde ingen pensjonister :-) Her jeg jobber nå, vet jeg ikke helt. Var med på julebordet like før jeg begynte, og da var det med noen gamle der, som nok var pensjonister, men akkurat hvordan de gjør dette, er litt usikkert. Vi skal ha sommerfest snart, og da tror jeg det bare er for de som jobber her nå,. 0 Siter
AAA Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Hos oss blir pensjonistene invitert til sommerfesten, og så til en julelunsj. Og ellers er de velkomne innom til lunsj eller en kopp kaffe når som helst. :-) 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har aldri opplevd at pensjonister har blitt invitert på fester på jobb. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Kom på en ting til. Foreldrene mine er jo pensjonister, og de blir invitert til både julelunsj og sommeravslutning på sine gamle jobber. 0 Siter
....AV Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 I vår bedrift er det ikke vanlig å invitere alle pensjonistene. Vi er en bedrift av den typen du snakker om. Vi inviterer som regel de som nylig har gått av med pensjon, men ikke resten. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Jeg syns det høres veldig merkelig ut. 0 Siter
-ssi Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Der jeg jobba før hadde pensjonistene eget julebord (stort firma med over 1000 ansatte). De pensjonistene som fremdeles jobbet litt som vikarer kunne velge mellom pensjonist-julebordet og det "vanlige" julebordet. Der jeg jobber nå er det ingen pensjonister (de færreste holder ut så lenge i den jobben...), men jeg synes det høres litt rart ut å invitere dem på alle disse festene. Jeg kunne kanskje tenkt at de kunne være med på den første festen etter at de slutta, og da fått blomster e.l. Men fortsette å invitere dem "så lenge de lever"? Nei. 0 Siter
morsan Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 I min forrige jobb ble pensjonistene invitert på julelunsjen, men ikke julebord, sommerfest etc. I min nåværende jobb kan jeg faktisk aldri huske å ha sett noen pensjonist på fest, men vet ikke om det er fordi de ikke blir invitert eller fordi de ikke kommer eller ikke synes blant hordene med unge medarbeidere...;-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Hos oss blir pensjonistene invitert til julelunsj og sommerlunsj, begge deler er altså tilstelninger på dagtid. Julebord og sommerfest er bare for de som er ansatte der nå. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Jeg synes det er dust. Man kan ha en årlig fest der man inviterer alle f.eks, men ikke på ALLE fester. 0 Siter
fresja Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Hos oss pleier ikke pensjonistene bli invitert med på fester. Men det blen opprettet en pensjonistklibb for en tid siden (tror de fikk noe økonomisk støtte fra bedriften), og jeg leste nettopp at de skulle reise på en eller annen tur. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.