Gå til innhold

Jobbfester og pensjonister

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

En bedrift med ca 50 ansatte, har 3 fester hvert år - sommerfest, høstfest og julebord. Anser dere det som vanlig at alle pensjonistene, altså tidligere ansatte som har pensjonert seg, blir bedt på alle festene? Er dette vanlig i de fleste bedrifter?

For ordens skyld er jeg ikke imot det altså, men bare synes det virker litt rart, men kanskje dette er helt vanlig prosedyre :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365422-jobbfester-og-pensjonister/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

I min forrige jobb (hvor jeg var i en årrekke) pleide vi å invitere tidligere ansatte på firmafester året etter at de hadde sluttet. For eksempel til julebord året etterpå, eller sommerfest. Når det var gått ett år etter at de hadde sluttet, fikk de ikke invitasjon mer.

Vi hadde ingen pensjonister :-)

Her jeg jobber nå, vet jeg ikke helt. Var med på julebordet like før jeg begynte, og da var det med noen gamle der, som nok var pensjonister, men akkurat hvordan de gjør dette, er litt usikkert. Vi skal ha sommerfest snart, og da tror jeg det bare er for de som jobber her nå,.

Annonse

Der jeg jobba før hadde pensjonistene eget julebord (stort firma med over 1000 ansatte). De pensjonistene som fremdeles jobbet litt som vikarer kunne velge mellom pensjonist-julebordet og det "vanlige" julebordet.

Der jeg jobber nå er det ingen pensjonister (de færreste holder ut så lenge i den jobben...), men jeg synes det høres litt rart ut å invitere dem på alle disse festene. Jeg kunne kanskje tenkt at de kunne være med på den første festen etter at de slutta, og da fått blomster e.l. Men fortsette å invitere dem "så lenge de lever"? Nei.

I min forrige jobb ble pensjonistene invitert på julelunsjen, men ikke julebord, sommerfest etc.

I min nåværende jobb kan jeg faktisk aldri huske å ha sett noen pensjonist på fest, men vet ikke om det er fordi de ikke blir invitert eller fordi de ikke kommer eller ikke synes blant hordene med unge medarbeidere...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...