Gå til innhold

Bryllup eller ikke? Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest verywell

Kjæresten min skal i høst være forlover når en kompis av ham skal gifte seg. Dette er en barndomskompis som bor langt unna, som som han egentlig har møtt bare et par ganger etter at vi ble kjærester for 5 år siden. Derfor kjenner jeg kompisen bare såvidt, og hans kommende fru enda dårligere. Jeg kan ikke si at vi akkurat "klikket" :) Men jeg er også bedt i bryllupet.

Problemet er at jeg trives ekstremt dårlig i sånne store sosiale settings når jeg ikke kjenner noen. I dette tilfellet må vi reise halve Norge og ta fri fra jobben en halv uke for å feire noen jeg ikke kjenner, heller ingen av de andre gjestene.

Er jeg sær og ufin som vurderer å ikke dra...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365459-bryllup-eller-ikke-hva-hadde-du-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å sende mannen min alene til et bryllup i en slik situasjon.

Eksen min var som deg. Jeg lot han alltid være hjemme om han ville. Men syntes det var utrolig trist at han alltid aldri ville være med, men begrunnelser som deg. Liker ikke sosiale settinger, kommer ikke overens med mine venner, liker ikke å reise, etc.

Tenk over hva det ville bety for din kjære om du ble med, og om du eventuellt alltid kommer til a opte ut når slike settinger kommer. For meg synes jeg det er veldig sårt når min bedre halvdel ikke vil være med.

Heldigvis er jeg sammen med en mann nå som gjerne kommer med. Det også på kjedelige utstillingsåpninger.

Eksen min var som deg. Jeg lot han alltid være hjemme om han ville. Men syntes det var utrolig trist at han alltid aldri ville være med, men begrunnelser som deg. Liker ikke sosiale settinger, kommer ikke overens med mine venner, liker ikke å reise, etc.

Tenk over hva det ville bety for din kjære om du ble med, og om du eventuellt alltid kommer til a opte ut når slike settinger kommer. For meg synes jeg det er veldig sårt når min bedre halvdel ikke vil være med.

Heldigvis er jeg sammen med en mann nå som gjerne kommer med. Det også på kjedelige utstillingsåpninger.

mariaflyfly

Jeg synes det er litt sært, ja. Du får finne ut hvor mye det betyr for deg å glede kjæresten din ved å være med.

Min kjære skal være med meg i bryllup til en annen kant av landet i sommer. Jeg veit at han ikke har så kjempelyst, for han har bare så vidt truffet brudeparet og kjenner ingen andre der. I tillegg er det avholdsbryllup ;) Han blir likevel med fordi han vet det betyr mye for meg å være der den dagen. Vi kombinerer turen med et par dagers fisketur, som er noe av det han kunne tenkt seg å tilbringe sommeren med å gjøre.

Gjest Shira :o)

Hva sier kjæresten din da?

Jeg er mye dårlig og har enkelte ganger ikke kunnet være med, og faktisk så synes sambo at det er litt kjipt. Han vil gjerne ha med meg på diverse, han liker meg jo. ;o)

Du må jo nesten kjenne på det selv, om det er for mye for deg. Det viktigste er at du og kjæresten snakker om det og er ærlige. Det er han som må svare på hvorfor du ikke er der. Så det er vel det som er det viktigste her, hva dere to mener.

Annonse

Det viktigste er hva kjæresten din synes. Hvis det ikke spiller noen rolle for ham (han kan godt være glad i deg allikevel, folk er forskjellige), kan du godt melde avbud siden du ikke har noe forhold til brudeparet. Men hvis han gjerne vil ha følge (f.eks. fordi han har noen av de samme "pliktløp"-følelsene selv), synes jeg du skal være med. Dere kan fort havne i den motsatte situasjonen - tenk over hva du ville han skulle gjort da.

ShitDiddelyDo

Jeg ville dratt, selv om heller ikke jeg synes store forsamlinger der jeg ikke kjenner noen er så kult. Du får se på det som trening. Jeg har vært i et par sånne bryllup selv, til og med uten kjæreste, og det har vært veldig hyggelig.

Men jeg ville muligens avstått hvis det f.eks. ikke var fri bar. ;)

Når det er snakk om et bryllup synes jeg man bør presse seg selv litt lenger enn vanlig, og dra. Det er en veldig stor dag for de som gifter seg, og de vil alltid huske hvem som kom og hvem som ikke gjorde det. Jeg synes også det er litt slapt og dårlig gjort å sende kjæresten avgårde alene.

Annonse

Gjest irriterende kostbar

Ja, jeg syns det. Sånne asosiale typer dom du er noe av det mest irriterende som finnes.

Har en svigerinne som er sånn, som aldri kan komme, som alltid går og legger seg når det er folk på besøk, som plutselig kan finne på noe annet selv om de har bedt oss på middag osv.

Går vel for fanden an å være sosial innimellom og faktisk bli kendt med andre mennesker. Ikek være så kostbar...!

Gjest Elextra

Jeg kunne godt ha funnet på å si nei til en bryllupsinvitasjon til fjerne bekjente som jeg ikke var interessert i å utdype vennskapet med.

Hadde imidlertid mannen min vært forlover, og således en av brudgommens nærmeste, ville jeg nok reist, selv om det var langt.

Det må jo tross alt også være hyggelig for mannen din at du blir med.

Jeg ville ha reist hvis jeg hadde mulighet til å få fri fra jobb. Men så liker jeg jo også å reise og å delta i denne typen sosiale settinger, i tillegg til at jeg liker å være sammen med mannen min.

At kjæresten din skal være forlover veier ganske tungt.

Gjest Hulderen

Jeg hadde dratt. Dette er ikke et "tilfeldig" bryllup, kjæresten din skal til og med være forlover. Det er en stor ære, og da skulle det bare mangle at du ikke stiller opp.

At han ble bedt om å være forlover viser at de har betydd mye for hverandre, og antagelig ønsker brudgommen å ha mer kontakt med dere fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...