Gå til innhold

Bryllupsinvitasjon her også...

Anbefalte innlegg

Gjest dilemma.....trenger råd

Vi er bedt i bryllup i august til et par ganske langt herfra. Vi må overnatte 2 netter og har ordnet barnevakt til de 3 ungene våre. Siden vi sjelden har tid alene bare oss to så har vi sett frem til dette - å få en tur for oss selv uten barn. Det har vi ikke hatt siden før vi fikk barn (de er tette og den minste er bare 1 år).

Så får mannen min et spørsmål om vi kan ta med et par på turen som ikke har bil. De er 18-20 år. Vi har ikke noe kontakt med dem. De har ikke lappen så det er derfor de spør. Disse ungdommene har vært borti narkotika - har ikke noen jobb - lever på sosialen - og som typer er de totalt forskjellige fra oss.

Noen som forstår at vi har lite lyst til dette? Hva skal vi si/ gjøre? Den koselige turen for oss selv som vi endelig skulle få blir jo ødelagt? Må vi si ja?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365472-bryllupsinvitasjon-her-ogs%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Hva mener dere med ganske langt? Er det snakk om en hel dagsreise hver vei? Eller snakker vi om en kjøretur på noen timer?

Hvis det er veldig langt synes jeg dere kan si nei, og begrunne med feks at dere skal innom her og der på turen.

Jeg selv synes det er ubehagelig å ha andre mennesker så tett innpå meg i flere timer i bilen, og man greier ikke helt slappe av sammen med fremmede.

At de lever på sosialen og har vært borti narkotika har vel ingenting med saken å gjøre?

Gjest dilemma.....trenger råd

Hva mener dere med ganske langt? Er det snakk om en hel dagsreise hver vei? Eller snakker vi om en kjøretur på noen timer?

Hvis det er veldig langt synes jeg dere kan si nei, og begrunne med feks at dere skal innom her og der på turen.

Jeg selv synes det er ubehagelig å ha andre mennesker så tett innpå meg i flere timer i bilen, og man greier ikke helt slappe av sammen med fremmede.

At de lever på sosialen og har vært borti narkotika har vel ingenting med saken å gjøre?

Ja det er en hel lang dagsreise med bil hver vei.

Vet ikke om det har så mye med saken å gjøre at de lever på sosialen... Annet enn at de kanskje spør nettopp fordi de har dårlig råd? Og at vi kanskje derfor bør si ja for å hjelpe?

Narkotika - indikerer at dette er typer vi ikke akkurat dør etter å bli bedre kjent med? Det er jo ikke bare det med narkotikaen (tror - eller håper - ikke det er mye de har vært borti det) men selve stilen, typene. De klikker ikke akkurat med oss - så det er ikke drømmeselskapet på en slik lang biltur. (Og det syns sikkert ikke de om oss heller...)

Men - de har masse slekt som skal i det bryllupet (tror jeg da) lurer på hvorfor de spør oss og ikke ordner noe med noen som er "nærmere".

Annonse

Ja det er en hel lang dagsreise med bil hver vei.

Vet ikke om det har så mye med saken å gjøre at de lever på sosialen... Annet enn at de kanskje spør nettopp fordi de har dårlig råd? Og at vi kanskje derfor bør si ja for å hjelpe?

Narkotika - indikerer at dette er typer vi ikke akkurat dør etter å bli bedre kjent med? Det er jo ikke bare det med narkotikaen (tror - eller håper - ikke det er mye de har vært borti det) men selve stilen, typene. De klikker ikke akkurat med oss - så det er ikke drømmeselskapet på en slik lang biltur. (Og det syns sikkert ikke de om oss heller...)

Men - de har masse slekt som skal i det bryllupet (tror jeg da) lurer på hvorfor de spør oss og ikke ordner noe med noen som er "nærmere".

''Men - de har masse slekt som skal i det bryllupet (tror jeg da) lurer på hvorfor de spør oss og ikke ordner noe med noen som er "nærmere".''

Kanskje fordi familien vet at det vil bli et helvete å ha dem med i bilen?

Jeg hadde sagt som flere andre foreslår - at dere skal ta det som en ferietur og besøke andre også på veien og at det ikke passer.

Enig

''De er 18-20 år. Vi har ikke noe kontakt med dem. De har ikke lappen så det er derfor de spør. Disse ungdommene har vært borti narkotika - har ikke noen jobb - lever på sosialen - og som typer er de totalt forskjellige fra oss.''

Akkurat det der er ikke grunn nok til å si nei synes jeg, men jeg hadde sagt at du og din kjære vil forsøke å ta dette som en liten ferietur, og ta noen dager ekstra, så å låse seg til å ha med passasjerer passer dårlig for dere denne gangen :)

Det går sikkert buss, tog, båt eller fly til dette stedet dere skal til, så de klarer sikkert å ordne seg på andre måter.

Lykke til med bryllupsfeiring og kvalitetstid sammen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...