Gå til innhold

Facebook - må alle se alle?

Anbefalte innlegg

Gjest Mitt er mitt og ditt er ditt

Det jeg liker minst med facebook er at man legger ut hele nettverket sitt. Jeg synes det er fint å ha noe for meg selv også.

Kunne tenkt meg en funksjon der "vennenne" bare fikk se felles venner.

Jeg er sikkert ganske sær. Men det ser ikke ut til at en slik funksjon finnes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365516-facebook-m%C3%A5-alle-se-alle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg var på FB kunne jeg velge om vennene skulle sees av alle eller om bare vennene mine kunne se dem, om jeg husker rett.

Men vennene mine blir jo både kollegaer, venner, familie, og andre aktivitetsgrupper. Jeg ønsker ikke at disse gruppene automatisk skal se hverandre.

Annonse

Gjest også kritisk

Jeg fant en knapp på FB der jeg kunne hindre venner i å se hvem andre jeg har som venner. Jeg håper den funker, jeg har ikke spurt noen om det men det vil jeg sannelig gjøre.

Jeg har også et meget ambivalent forhold til Facebook (det er all grunn til å være kritisk), og skjønner godt at du vil skjerme deg mer.

Hvis du er såpass sær, foreslår jeg at du stenger fb-kontoen din. Det er tydeligvis ikke noe for deg!

Ja jeg er nok sær. Men samtidig så synes jeg ikke noe om å legge ut hele privtalivet. Samt blande arbeidsliv og privatliv.

Annonse

... nei kanskje ikke akkurat det nei .... leste nok ikke godt nok.

da mener jeg trådstarter er veldig sær ja, kanskje vurdere å kutte ut FB å sende mailer til sine venner istedenfor ;)

Kan godt se for meg å ha flere grupper jeg snakker med samtidig. Men synes samtidig ikke det er ok at alle "vennenne" ser alt.

Gjest togli

Egentlig ikke dumt. Jeg har en venn på facebook som jeg rett og slett skammer meg over å være venn med. Men jeg får meg rett og slett ikke til å slette ham, så å skjule var jo lurt!

Hvorfor skammer du deg over å være venn med et menneske? Høres merkelig ut med mindre han er en massemorder e.l. ;)

Men tror du alle andre er opptatt av hvem som er dine venner da? Slike ting reflekterer jeg aldri over..... Har tross alt viktigere ting å ta meg til ;)

Aner forøvrig ikke om det går an å fikse dette...

Å ja, det er vi. Jeg snoker masse i vennelistene til mine venner., og vet det er flere som meg ;-)

Gjest MayLynn

Ja jeg er nok sær. Men samtidig så synes jeg ikke noe om å legge ut hele privtalivet. Samt blande arbeidsliv og privatliv.

Men du kan jo lage grupper "venner" og "kollegaer" og når du legger ut noe, status, bilder etc så kan du velge at alle unntatt kollegaene skal se akkurat det innlegget feks..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...