Gå til innhold

Facebook - må alle se alle?

Anbefalte innlegg

Gjest Mitt er mitt og ditt er ditt

Jeg fant en knapp på FB der jeg kunne hindre venner i å se hvem andre jeg har som venner. Jeg håper den funker, jeg har ikke spurt noen om det men det vil jeg sannelig gjøre.

Jeg har også et meget ambivalent forhold til Facebook (det er all grunn til å være kritisk), og skjønner godt at du vil skjerme deg mer.

Det er nok sunt at noen er kritisk :)

Fortsetter under...

Gjest togli

Det er vel litt av kritikken mot facebook. Dårlig personvern. Så jeg har tid til å tenke på det.

Det er nok rett og slett slik at FB ikke passer for alle.... og FB er jo et veldig "åpent" sted som kanskje passer best for mennesker som ikke er veldig private av seg.... Selv skriver jeg kun ting jeg kunne sagt til hvem som helst, nettopp fordi jeg ikke ønsker å dele hele mitt "privatliv" med alle. At folk ser alle de 600-og-noe-vennene mine, bryr jeg meg ikke om ;)

Gjest togli

Det kan jeg ikke legge ut her, men det er noe han har gjort, ja...

Ok, skjønner... jeg har også en venn på vennelista mi som har gjort noe ille... men det er ikke min jobb å dømme ham.. Rettsvesenet har allerede gjort det, og han vet godt hva jeg tenker om saken, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha ham som venn fortsatt:)

Ok, skjønner... jeg har også en venn på vennelista mi som har gjort noe ille... men det er ikke min jobb å dømme ham.. Rettsvesenet har allerede gjort det, og han vet godt hva jeg tenker om saken, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha ham som venn fortsatt:)

Men det har litt å si om det er Pål Enger eller Petter Hansen;)

Annonse

Gjest Modern77

Ah...så bra :)

Kan du forklare hvordan man stiller den inn?

Klikk på brukerkonto, velg personverninnstillinger,

Øverst står det "kontakt på facebook" ... og "vis innstillinger", klikk på "vis innstillinger" (øverst),

et lite stykke ned på siden står det "Se vennelisten din",

til høyre står det kanskje "alle",

klikk på den og velg hvem som kan se, alle, venner, venners venner,

eller klikk på tilpass, du kan da klikke på "gjør dette synlig for" kun venner, enkelte personer (her kan du klikke på hvem på vennelista som får se listen), eller kun meg.

nederst kan du også velge "skjul dette for" og velge hvem på lista som ikke får se vennelista di.

Gjest Modern77

Men tror du alle andre er opptatt av hvem som er dine venner da? Slike ting reflekterer jeg aldri over..... Har tross alt viktigere ting å ta meg til ;)

Aner forøvrig ikke om det går an å fikse dette...

Faktisk vet jeg om flere som går gjennom vennelistene til folk,

litt for å finne folk de kjenner, litt artig å se om man har felles kjente :-)

Gjest togli

Faktisk vet jeg om flere som går gjennom vennelistene til folk,

litt for å finne folk de kjenner, litt artig å se om man har felles kjente :-)

Ok, jeg har mange døve venner på lista mi, så det er ikke uvanlig at vi kan ha 200 feles kjente osv ;) Sikkert derfor jeg ikke gidder å saumfare andres vennelister :P

Gjest Mitt er mitt og ditt er ditt

Det er nok rett og slett slik at FB ikke passer for alle.... og FB er jo et veldig "åpent" sted som kanskje passer best for mennesker som ikke er veldig private av seg.... Selv skriver jeg kun ting jeg kunne sagt til hvem som helst, nettopp fordi jeg ikke ønsker å dele hele mitt "privatliv" med alle. At folk ser alle de 600-og-noe-vennene mine, bryr jeg meg ikke om ;)

''Det er nok rett og slett slik at FB ikke passer for alle.... og FB er jo et veldig "åpent" sted som kanskje passer best for mennesker som ikke er veldig private av seg''

Men samtidig så blir man nesten litt tvunget inn der for å ha kontakt med venner eller en gruppe. Og da kunne det være fint å bestemme selv hvor mye man vil vise.

Annonse

Gjest togli

''Det er nok rett og slett slik at FB ikke passer for alle.... og FB er jo et veldig "åpent" sted som kanskje passer best for mennesker som ikke er veldig private av seg''

Men samtidig så blir man nesten litt tvunget inn der for å ha kontakt med venner eller en gruppe. Og da kunne det være fint å bestemme selv hvor mye man vil vise.

Ja, det er sant.... evt bestemme seg for å kun ha bestemte venner/familie på vennelista si..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...