Gjest vil bli slankere Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 kunne tenkt meg å gå ned 10 kg, men det er først magen jeg ønsker å bli kvitt. Så lurer jeg på hvilke øvelser som er mest effektive? Kostholdsendring og litt kondisjonstrening må vel og til. Jeg har både pilatesball og rockering, det skulle vel gjøre susen? Eller bør jeg gjøre en del andre mageøvelser i tillegg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365552-tips-til-magetrening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forhåndsvisning Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Knebøy 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365552-tips-til-magetrening/#findComment-3177823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Det er ikke mulig å punktforbrenne fett. Forslaget til personen under er meget godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365552-tips-til-magetrening/#findComment-3177847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Det er ikke mulig å punktforbrenne fett. Forslaget til personen under er meget godt. Nei, som jeg sa 'Så lurer jeg på hvilke øvelser som er mest effektive? Kostholdsendring og litt kondisjonstrening må vel og til. ' Men i tillegg er det vel greit å styrke kjernemuskulaturen, en rettere holdning vil uansett få magen til å virke slankere. Slik jeg er nå har jeg en svai i korsryggen, dette gjør at jeg skyter fram magen så den ser større ut enn den er. Styrker jeg kjernemuskulaturen og magemuskulaturen vil jeg kunne stå rettere, magen vil derfor fremstå som slankere, og etterhvert vil den vel bli det når jeg får kvittet meg med litt fett. Det er uansett ikke dumt å trene muskler, økt muskelmasse betyr økt forbrenning da muskler forbrenner fett - også i hvile! Rockering er nok ikke så dumt uansett, når jeg får dreisen på det kan jeg holde på i flere minutter, skikkelig heseblesende, så absolutt både kondisjonstrening og trening av kjernemuskulaturen i ett! Men altså, tar gjerne imot flere tips. Knebøy er sikkert ikke så dumt, jeg har en øvelse der jeg går ned i knestående, men så kniper rumpa på veien opp igjen, dette gjør jeg også med armene for å trene hele kroppen, holder armene i brystnivå, bøyde, ut fra kroppen men bøyd på vei ned i knestående, så sakte opp igjen, fører hendene mot hverandre (som ved det styrkeappratet hvor du fører to vektgreier mot hverandre, tar litt i så jeg trener muskulaturen i armene pluss i overkroppen), og kniper rumpa samtidig, så ned igjen og opp gijen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365552-tips-til-magetrening/#findComment-3177852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Nei, som jeg sa 'Så lurer jeg på hvilke øvelser som er mest effektive? Kostholdsendring og litt kondisjonstrening må vel og til. ' Men i tillegg er det vel greit å styrke kjernemuskulaturen, en rettere holdning vil uansett få magen til å virke slankere. Slik jeg er nå har jeg en svai i korsryggen, dette gjør at jeg skyter fram magen så den ser større ut enn den er. Styrker jeg kjernemuskulaturen og magemuskulaturen vil jeg kunne stå rettere, magen vil derfor fremstå som slankere, og etterhvert vil den vel bli det når jeg får kvittet meg med litt fett. Det er uansett ikke dumt å trene muskler, økt muskelmasse betyr økt forbrenning da muskler forbrenner fett - også i hvile! Rockering er nok ikke så dumt uansett, når jeg får dreisen på det kan jeg holde på i flere minutter, skikkelig heseblesende, så absolutt både kondisjonstrening og trening av kjernemuskulaturen i ett! Men altså, tar gjerne imot flere tips. Knebøy er sikkert ikke så dumt, jeg har en øvelse der jeg går ned i knestående, men så kniper rumpa på veien opp igjen, dette gjør jeg også med armene for å trene hele kroppen, holder armene i brystnivå, bøyde, ut fra kroppen men bøyd på vei ned i knestående, så sakte opp igjen, fører hendene mot hverandre (som ved det styrkeappratet hvor du fører to vektgreier mot hverandre, tar litt i så jeg trener muskulaturen i armene pluss i overkroppen), og kniper rumpa samtidig, så ned igjen og opp gijen. En kombinasjon av styrke og utholdenhet og kosthold er nok tingen. Jogging/sykling er naturligvis slagere. Det viktige er å slite seg dønn ut. Om det kan gjøres med rockeringtrening så fungerer det nok greit, men jeg har ikke peiling på den typen trening. Ville nok gått for de mer tradisjonelle treningsformene selv, dog. Basisøvelser, som knebøy, markløft og andre øvelser som tar på store muskler og koster i blod, svette og tårer, er utvilsomt de viktigste øvelsene. Jallaøvelsene i ymse tullballmaskiner som skal isolere små muskler, er bortkasta tid. Og ja - det nytter å stramme seg opp, og det nytter å trene etter hvordan kropp man har. Har man f.eks. en stor rumpe av typen som vanskelig lar seg trene ned, vil mer muskuløse ben gjøre symmetrien mer behagelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365552-tips-til-magetrening/#findComment-3177857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Nei, som jeg sa 'Så lurer jeg på hvilke øvelser som er mest effektive? Kostholdsendring og litt kondisjonstrening må vel og til. ' Men i tillegg er det vel greit å styrke kjernemuskulaturen, en rettere holdning vil uansett få magen til å virke slankere. Slik jeg er nå har jeg en svai i korsryggen, dette gjør at jeg skyter fram magen så den ser større ut enn den er. Styrker jeg kjernemuskulaturen og magemuskulaturen vil jeg kunne stå rettere, magen vil derfor fremstå som slankere, og etterhvert vil den vel bli det når jeg får kvittet meg med litt fett. Det er uansett ikke dumt å trene muskler, økt muskelmasse betyr økt forbrenning da muskler forbrenner fett - også i hvile! Rockering er nok ikke så dumt uansett, når jeg får dreisen på det kan jeg holde på i flere minutter, skikkelig heseblesende, så absolutt både kondisjonstrening og trening av kjernemuskulaturen i ett! Men altså, tar gjerne imot flere tips. Knebøy er sikkert ikke så dumt, jeg har en øvelse der jeg går ned i knestående, men så kniper rumpa på veien opp igjen, dette gjør jeg også med armene for å trene hele kroppen, holder armene i brystnivå, bøyde, ut fra kroppen men bøyd på vei ned i knestående, så sakte opp igjen, fører hendene mot hverandre (som ved det styrkeappratet hvor du fører to vektgreier mot hverandre, tar litt i så jeg trener muskulaturen i armene pluss i overkroppen), og kniper rumpa samtidig, så ned igjen og opp gijen. Og nå har jeg nettopp sneket meg unna dagens planlagte joggetur, så jeg får dårlig samvittighet av å skrive i denne typen tråder. Dørstokken er utvilsomt det vanskeligste med treninga. Den er tung. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365552-tips-til-magetrening/#findComment-3177858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.