Gå til innhold

Billig "sydentur" for to/flere voksne i sommer..

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg vurderer å reise til sol, varme, bading og god mat,sammen med en kompis, i begynnelsen av august. Ingen av oss er spesielt rike på penger siden vi er "eneboere" ;) - så turen må være rimelig ;)

Noen som har forslag? Vi har tenkt på f-eks. en eller annen øy i Hellas, eller kanskje Thailand (billig å leve der)... eller et helt annet sted:)

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• Sør

7

• mariaflyfly

2

• Dark-Angel 82

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Asthegreeksay
Skrevet

Thailand er flott, og svært rimelig, men flyturen og reisen er absolutt IKKE det. I hellas kan du både leve og bo svært rimelig og reisen ned koster ikke allverdens om du leter litt på nett og går utenom reisebyråene, og det er flott der. Temperaturene er helt nydelige og der er mye å oppleve.

Gjest togli
Skrevet

Thailand er flott, og svært rimelig, men flyturen og reisen er absolutt IKKE det. I hellas kan du både leve og bo svært rimelig og reisen ned koster ikke allverdens om du leter litt på nett og går utenom reisebyråene, og det er flott der. Temperaturene er helt nydelige og der er mye å oppleve.

Takk for svar:) Et spesielt sted i Hellas du kan anbefale? Har bare vært på Rhodos selv...

Gjest Asthegreeksay
Skrevet

Takk for svar:) Et spesielt sted i Hellas du kan anbefale? Har bare vært på Rhodos selv...

Sjekk litt her: http://www.kretatur.com/135/hvor-passer-det-best-for-barnefamilier-pa-kreta/

http://www.reisetilhellas.com/hellas-dr%C3%B8mmen-for-hele-familien/

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=561624

Vurder også cran canari, tenerife, disse andre to øyene nær rhodos. Det er billig, svært mye å gjøre for ungene(men da ville jeg vurdert star tour eller noe annet, tror små barn/medium barn kan få mer igjen for det). Med noe større barn 12--> er det like greit å dra bare ved å finne billetter selv på nett.

Flotte øyer om man kun ønsker å steke seg, spise godt, ha det varmt og deilig + finne på noe koselig med ungene for en svært ok penge.

Gjest togli
Skrevet

Sjekk litt her: http://www.kretatur.com/135/hvor-passer-det-best-for-barnefamilier-pa-kreta/

http://www.reisetilhellas.com/hellas-dr%C3%B8mmen-for-hele-familien/

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=561624

Vurder også cran canari, tenerife, disse andre to øyene nær rhodos. Det er billig, svært mye å gjøre for ungene(men da ville jeg vurdert star tour eller noe annet, tror små barn/medium barn kan få mer igjen for det). Med noe større barn 12--> er det like greit å dra bare ved å finne billetter selv på nett.

Flotte øyer om man kun ønsker å steke seg, spise godt, ha det varmt og deilig + finne på noe koselig med ungene for en svært ok penge.

Det er jo generelt dyrt å være i Spania nå, men det gjelder kanskje mest på fastlandet? Takk for linker :))

Gjest Asthegreeksay
Skrevet

Det er jo generelt dyrt å være i Spania nå, men det gjelder kanskje mest på fastlandet? Takk for linker :))

Ja fastlandet hadde jeg ikke giddet å vurdere om jeg ønsket å få en rimelig ferietur, det er dyrt stort sett overalt føler jeg nå for tiden. Men de småøyene er helt prima så sjekk ut litt mer der du :)

Gjest togli
Skrevet

Ja fastlandet hadde jeg ikke giddet å vurdere om jeg ønsket å få en rimelig ferietur, det er dyrt stort sett overalt føler jeg nå for tiden. Men de småøyene er helt prima så sjekk ut litt mer der du :)

Det skal jeg gjøre... og det blir tur uten barn, så da står vi litt friere:)

Skrevet

Hvis dere bare skal reise to voksne, så ville jeg tatt en titt på Naxos dersom dere finner billig tur dit... (det er båttur dit via Santorini eller Athen, og den er LITT kjedelig for unger, derfor sier jeg det sånn...)

Jeg ville gått for Hellas ihvertfall, istedenfor å bruke ekstra penger og ekstra tid på å fly til Thailand selvom det er billig å være der... Det er billig i Hellas også!

Ellers kan man finne mange perler på Kreta vet jeg, men selv har jeg aldri vært der...

Jeg har vært på Skiathos, Kos, Skopelos, Limnos, Lefkas, Thassos, Lesvos og Samos i tillegg til Naxos - og det jeg har funnet ut er jo egentlig at man finner "sitt sted" nesten uansett hvor man er - særlig hvis man finner et hotell i nærheten av stranda og muligens leier bil et par dager....;) Hellas får sjelden blitt feil for meg!

Nå fikk du meg til å lengte, kjenner jeg.... Har ikke vært der på fem år....

Gjest togli
Skrevet

Hvis dere bare skal reise to voksne, så ville jeg tatt en titt på Naxos dersom dere finner billig tur dit... (det er båttur dit via Santorini eller Athen, og den er LITT kjedelig for unger, derfor sier jeg det sånn...)

Jeg ville gått for Hellas ihvertfall, istedenfor å bruke ekstra penger og ekstra tid på å fly til Thailand selvom det er billig å være der... Det er billig i Hellas også!

Ellers kan man finne mange perler på Kreta vet jeg, men selv har jeg aldri vært der...

Jeg har vært på Skiathos, Kos, Skopelos, Limnos, Lefkas, Thassos, Lesvos og Samos i tillegg til Naxos - og det jeg har funnet ut er jo egentlig at man finner "sitt sted" nesten uansett hvor man er - særlig hvis man finner et hotell i nærheten av stranda og muligens leier bil et par dager....;) Hellas får sjelden blitt feil for meg!

Nå fikk du meg til å lengte, kjenner jeg.... Har ikke vært der på fem år....

Herlig:)) Skal sjekke Naxos :)

Gjest bestill selv
Skrevet

Sjekk flyseselskapets tilbud. Vi har av og til bare tatt de rimeligste billettene. Blant annet ble det et år til Venetzia, hvor vi bodde i en badeby rett utenfor. Jeg sendte e-post til turistkontoret som de så videresendte igjen, og vi kunne fått en kjemperimelig leilighet. Sembo har også bra leiligheter, det hadde vi en gang på Kreta.

Det lønner seg ofte å bestille fly og hotell eller leilighet selv. Sist gang bestilte vi tre uker før.

De fleste plassene det går fly er det vel bra.

I

Skrevet

De fleste reiseselskapene har også sånne siste restplasser, hvis man har anledning til å hoppe på med en dags varsel. Vet et vennepar av meg reiste til Tyrkia i fjor for 1500 pr pers. De hadde seks timers varsel pakket kofferten, og hev seg i bilen. Hadde en flott uke på et tre-stjerneshotell med frokost, og kunne ikke hatt det bedre. Hvis det er mulig for deg ville jeg sjekke prisene fra Sverige. Vi dro fra Landvetter for tre år siden og sparte 6000,- kroner.

Gjest togli
Skrevet

Sjekk flyseselskapets tilbud. Vi har av og til bare tatt de rimeligste billettene. Blant annet ble det et år til Venetzia, hvor vi bodde i en badeby rett utenfor. Jeg sendte e-post til turistkontoret som de så videresendte igjen, og vi kunne fått en kjemperimelig leilighet. Sembo har også bra leiligheter, det hadde vi en gang på Kreta.

Det lønner seg ofte å bestille fly og hotell eller leilighet selv. Sist gang bestilte vi tre uker før.

De fleste plassene det går fly er det vel bra.

I

Takk for tips!

Gjest togli
Skrevet

De fleste reiseselskapene har også sånne siste restplasser, hvis man har anledning til å hoppe på med en dags varsel. Vet et vennepar av meg reiste til Tyrkia i fjor for 1500 pr pers. De hadde seks timers varsel pakket kofferten, og hev seg i bilen. Hadde en flott uke på et tre-stjerneshotell med frokost, og kunne ikke hatt det bedre. Hvis det er mulig for deg ville jeg sjekke prisene fra Sverige. Vi dro fra Landvetter for tre år siden og sparte 6000,- kroner.

Takk for tips - skal se på det :)

Gjest togli
Skrevet

Dere bør vurdere Portugal/Algarve. Utrolig bra strender, trivligere enn Spania og ikke minst har det blitt veldig billig der: http://www.dinside.no/867002/dette-er-verdens-billigste-ferieland

Bestill fly med Norwegian og hotell fra Booking.com. Garantert suksess.

Takk for tips! Litt skeptisk pga muligheten for kaldt vann.... Elsker å ligge og duppe i vannet hele dagen ;)

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Takk for tips! Litt skeptisk pga muligheten for kaldt vann.... Elsker å ligge og duppe i vannet hele dagen ;)

I august er det varmt nok til å dubbe av hjertens lyst der:-)

Skrevet

I august får du direktefly fra Oslo til Bangkok fra ca 4700 kr og oppover, så dyrt er det ikke, men hvis man vil til strender må man videre.

Det sagt, hotell er veldig billig, og mat er bortimot gratis - så totalprisen er trolig mindre.

Med vennlig hilsen

Gjest Asthegreeksay
Skrevet

Det skal jeg gjøre... og det blir tur uten barn, så da står vi litt friere:)

Har dere ikke barn (fatter ikke hvorfor jeg trodde dere hadde med barn, se bort fra linker!! sorry!) Da ville jeg satset på portugal, barcelona (strender og by i et, ikke SÅ dyrt uten barn!), dratt på øyloffing i hellas, madeira utenfor portugal, eller jersey i den engelske kanal. Det kan straks gjøres rimelig mye mindre kostbart med 2 stk som kan fikse billettene på nett og skaffe hotell/sted å sove selv, dere står utrolig mye friere. Alt avh i grunnen av hva dere ønsker å oppleve. :)

Gjest Asthegreeksay
Skrevet

I august får du direktefly fra Oslo til Bangkok fra ca 4700 kr og oppover, så dyrt er det ikke, men hvis man vil til strender må man videre.

Det sagt, hotell er veldig billig, og mat er bortimot gratis - så totalprisen er trolig mindre.

Med vennlig hilsen

Jøss? Er det sant?.Helt utrolig flott, har alltid drømt om å dra til asia.. bare prisene som holder meg litt tilbake. Men det der var ikke ille :-)

Skrevet

Jøss? Er det sant?.Helt utrolig flott, har alltid drømt om å dra til asia.. bare prisene som holder meg litt tilbake. Men det der var ikke ille :-)

Nei, jeg vil tippe at alt i alt koster det omtrent like mye.

Og når man først er der er det veldig veldig billig for oss.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...