Gå til innhold

Hvor lenge kan laks ligge i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Kokt laks eller røkt laks?

Jeg hadde en pakke røket laks, etter at den var åpnet gikk det bare et par tre dager før den måtte kastes.

Kokt laks kan sikkert stå seg et par dager... ville ikke latt den stå lenger i alle fall.

Evnt kan du jo skjære den i biter og ha den i en lakseomelett til kvelds?

Gjest Nickløsheletiden

Kokt laks eller røkt laks?

Jeg hadde en pakke røket laks, etter at den var åpnet gikk det bare et par tre dager før den måtte kastes.

Kokt laks kan sikkert stå seg et par dager... ville ikke latt den stå lenger i alle fall.

Evnt kan du jo skjære den i biter og ha den i en lakseomelett til kvelds?

Det er laks som hverken er kokt eller røkt. Den skal ovnsbakes i folie.

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Vi fryser aldri opptint mat igjen men tilbereder det slik at det kan oppbevares litt lenger i kjøleskap eller fryse det igjen.

Ok, mine husmoregenskaper (ihvertfall på matlagingsfronten) er lite å skryte av. Jeg kaster dem jeg:-)

Annonse

Gjest prust

Ja, de var tint i går. Her sies det forskjellige ting, men jeg får prøve da:-)

Hvis de var tint i går, og har ligget i kjøleskapet, kan du fint bruke dem i morgen!

Jeg er ikke så nøye med utløpsdato og sånne ting - og vi har aldri blitt syke.

Gjest segunda

De er like gode i morgen hvis de står i kjøleskap. Jeg ville aldri fryst dem igjen for så å tine dem en dag senere. Det ødelegger fisken. Bare tenk på gamle dager når det ikke fantes kjøleskap og fryser. De hadde ikke nytrukket fisk hver eneste dag og oppbevarte den så best de kunne. Et alternativ var å steke eller koke den for å få den til å holde lenger, men våre formødre tok vare på fisk i noen dager før de gjorde det.

Gjest Nickløsheletiden

De er like gode i morgen hvis de står i kjøleskap. Jeg ville aldri fryst dem igjen for så å tine dem en dag senere. Det ødelegger fisken. Bare tenk på gamle dager når det ikke fantes kjøleskap og fryser. De hadde ikke nytrukket fisk hver eneste dag og oppbevarte den så best de kunne. Et alternativ var å steke eller koke den for å få den til å holde lenger, men våre formødre tok vare på fisk i noen dager før de gjorde det.

Takk for svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...