Gå til innhold

Studieprestasjoner

Anbefalte innlegg

Hm, nyttig info. Takk for svar.

For å ta meg selv da, så har jeg konsentrasjonsvansker, men jeg har aldri fått noen forklaring på hvorfor jeg har det. Det er bare konstatert gjennom "psykometrisk" testing. Jeg vet ikke hva dette betyr, igrunn. Er det egentlig vanlig å få noe svar på hvorfor man eventuelt har konsentrasjonsvansker?

Jeg har hatt konsentrasjonsvansker, men jeg visste selv hva som var årsaken. Høyt blodsukker, mye smerter med påfølgende søvnproblemer slo meg helt ut i flere måneder. Dermed slet jeg med det meste en periode, og fikk problemer med å ta tak. Men ved mye arbeid og eliminering av disse årsakene forsvant konsentrasjonsvanskene. Men jeg måtte ha hjelp, og fastlegen min var helt fantastisk da jeg trengte det.

Fortsetter under...

Gjest SMIRnøff

Jeg har hatt konsentrasjonsvansker, men jeg visste selv hva som var årsaken. Høyt blodsukker, mye smerter med påfølgende søvnproblemer slo meg helt ut i flere måneder. Dermed slet jeg med det meste en periode, og fikk problemer med å ta tak. Men ved mye arbeid og eliminering av disse årsakene forsvant konsentrasjonsvanskene. Men jeg måtte ha hjelp, og fastlegen min var helt fantastisk da jeg trengte det.

Skjønner...

Gjest SMIRnøff

Det er bare så frustrerende. Jeg skulle hatt toppkarakterer i alle fag, og vært ferdig med min utdannelse nå.

Jeg vet vel at det kan gjøre det, men jeg undrer meg over hvorfor det ikke går stralende med meg; hvorfor jeg ikke har blitt noe stort.

Er ikke alle som skal bli "noe stort". Samfunnet går rundt takket være alle dem som IKKE har ambisjoner om å bli "noe stort", det er de som er hverdagsheltene. Og vi har like mye bruk for dem som for de med høy utdannelse på universitets- og høgskolenivå.

Kanskje du legger lista for høyt i forhold til hva du kan få til? Bedre å slakke litt på kravene og oppleve mestring.

Annonse

Gjest SMIRnøff

Er ikke alle som skal bli "noe stort". Samfunnet går rundt takket være alle dem som IKKE har ambisjoner om å bli "noe stort", det er de som er hverdagsheltene. Og vi har like mye bruk for dem som for de med høy utdannelse på universitets- og høgskolenivå.

Kanskje du legger lista for høyt i forhold til hva du kan få til? Bedre å slakke litt på kravene og oppleve mestring.

Jeg skulle bli noe stort.

Jeg skulle bli noe stort.

Jada, det skulle vi vel alle. Men mesteparten greier seg med mye mindre enn som så. Det er viktigere å være Noe, enn å være noe stort. Er ikke plass til mange av de store i verden. vett'u. ;)

Et av de dyktigste og flotteste menneskene jeg vet om er selvlært, uten en eneste dag på skole etter videregående. Anerkjent og etterspurt er h*n også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...