Gå til innhold

Etniske nordmenn snart i mindretall


megler Smekk

Anbefalte innlegg

Nå var det du som hevet at "---så lenge man demoniserer dem, så søker folk selvsagt mot de som ikke gjør det".

Og da var spørsmålet: Er det derfor nordmenn i Spania klumper seg sammen i norske "kolonier"? Med andre ord, de blir demonisert av spanjakkene?

Jeg har da ikke påstått at det er den eneste årsaken?

Er du ellers uenig i det jeg skrev, eller ville du bare kverulere igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    56

  • megler Smekk

    27

  • hidi, the scorpion

    10

  • Angustia

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

I Norge har politiske myndigheter tillat seg å vedta hva som er historiske fakta, stikk i strid med alle arkeologiske og vitenskapelige funn.

Derfor har vi fått denne definisjonen av samene her i landet, og ikke i hverken Sverige eller Finland.

Eller det vil si. Det er et stort sprik mellom hva folk flest oppfatter med ordet urbefolkning, og hvilken definisjon andre bruker. En egentlig helt meningslø definijon.

Mens folk flest vil assosiere ordet med "opprinnelig befolkning" i et land, kan aldri majoriteten bli regnet som urbefolkning selv om de var tilstede tusenvis av år før.

Dette gjelder jo Norge/nordmenn og samer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dramaqueenjegnei

Det samme kan man vel si om alle som klager på ting i Norge?

Med vennlig hilsen

Jeg synes fortsatt at det er forskjell på å ytre sine meninger og det å tale nedlatende om et helt land og dets befolkning. Mulig hun selv synes hun er en nisse og passer inn her for det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Hun skriver at nasjonaliteten hennes er norsk.

Nuvel. Hun omtaler da støtte og stadig "nordmenn" (negativt) på en måte som indikerer noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. Hun omtaler da støtte og stadig "nordmenn" (negativt) på en måte som indikerer noe annet.

Og?

Frp lever av å kritisere Norge og norske verdier som toleranse, religionsfrihet, osv. Er ikke de norske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og?

Frp lever av å kritisere Norge og norske verdier som toleranse, religionsfrihet, osv. Er ikke de norske?

''Frp lever av å kritisere Norge og norske verdier som toleranse, religionsfrihet, osv. Er ikke de norske?-''

Dah;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

megler Smekk

Og?

Frp lever av å kritisere Norge og norske verdier som toleranse, religionsfrihet, osv. Er ikke de norske?

Ja du måtte selvfølgelig benytte sjansen til å snakke negativt om Frp. *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja du måtte selvfølgelig benytte sjansen til å snakke negativt om Frp. *knegg*

''Ja du måtte selvfølgelig benytte sjansen til å snakke negativt om Frp. *knegg*+''

Frp, er det mest idiotiske partiet som finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja du måtte selvfølgelig benytte sjansen til å snakke negativt om Frp. *knegg*+''

Frp, er det mest idiotiske partiet som finnes!

Ikke enig. Krf derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

''Ja du måtte selvfølgelig benytte sjansen til å snakke negativt om Frp. *knegg*+''

Frp, er det mest idiotiske partiet som finnes!

Nuvel. Vi har nå også Krf, Sp, Sv og ikke minst Rødt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Sjekken er allerede gjort, ikke fra norske kilde, med fra islands svar på SsB, om de to eneste muslimske trossamfunn på øya. Her er den: http://tinyurl.com/62z5wr4

Kanskje på tide du selv holder kjeft i stedet?

Hvor mange muslimske trossamfunn er i Oslo som er dobbelt så stor som Island? For øvrig handlet svaret mitt om innvandrere ikke muslimer, men jeg forstår at det kan være vanskelig for deg å se forskjell. For oss andre er det ikke likhetstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Går vist ikke an å linke etter et søk. Så her er en screemshot: http://bildr.no/view/903497

Til sammen 644 muslimer.

He he for et skrullete tall. Samme for meg om det er laget av skrullete islendinger som får norske apakatter til å tro på det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Hvor mange muslimske trossamfunn er i Oslo som er dobbelt så stor som Island? For øvrig handlet svaret mitt om innvandrere ikke muslimer, men jeg forstår at det kan være vanskelig for deg å se forskjell. For oss andre er det ikke likhetstegn.

Hva er det du ønsker og oppnå? Ro deg ennå lenger vekk og drite deg ennå mer ut?

Du skjønner at når vi disuterer innvandrere her snakker vi ikke om svensker?

Nesten _ingen_ innvilges asyl på Island og har en langt, langt, mindre andel fremmedkulturelle enn andre vest-europeiske land.

PUNKTUM SLUTT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

He he for et skrullete tall. Samme for meg om det er laget av skrullete islendinger som får norske apakatter til å tro på det;-)

LOL, ja, selvsagt. Fakta er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hva er det du ønsker og oppnå? Ro deg ennå lenger vekk og drite deg ennå mer ut?

Du skjønner at når vi disuterer innvandrere her snakker vi ikke om svensker?

Nesten _ingen_ innvilges asyl på Island og har en langt, langt, mindre andel fremmedkulturelle enn andre vest-europeiske land.

PUNKTUM SLUTT.

Du er utrolig kjedelig. Egentlig synes jeg synd på deg. Jeg lurer på om du har et veldig ensformig liv. Du har neppe stor variasjon i din omgangskrets siden du blir så skremt av alt som ikke er nærkulturelt. Eller er dol din eneste omgangskrets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig kjedelig. Egentlig synes jeg synd på deg. Jeg lurer på om du har et veldig ensformig liv. Du har neppe stor variasjon i din omgangskrets siden du blir så skremt av alt som ikke er nærkulturelt. Eller er dol din eneste omgangskrets?

Vennligst ta slikt på Meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det finnes da nordmenn som har både oversikt over urbefolkning i eget og andre land''

Men det virker som mange nordmenn tror det er samer som er urbefolkningen i Norge. Det har Segunda rett i at det ikke er.

Jada, men poenget mitt var at det en forskjell på "nordmenn", "noen nordmenn", "mange nordmenn" og "alle nordmenn". Litt mye generalisering av nordmenn som gruppe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samene kom til Norge for 2000-2500 år siden. De første menneskene kom til Norge for 10000-11000 år siden.

Jeg mener å ha lest at vi som regner oss som nordmenn i dag ikke er i genetisk slekt med de "første nordmenn" som kom hit for 10-15 000 år siden. Så hvem er urbefolkning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at vi som regner oss som nordmenn i dag ikke er i genetisk slekt med de "første nordmenn" som kom hit for 10-15 000 år siden. Så hvem er urbefolkning da?

Spiller det noen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...