Gå til innhold

Etniske nordmenn snart i mindretall


megler Smekk

Anbefalte innlegg

megler Smekk

Finansavisen i dag:

''Etniske nordmenn snart i mindretall

Hvis innvandringen til Oslo fortsetter blir etniske nordmenn i mindretall rundt 2030. Hvordan blir det å leve i Oslo da?

De sosiale og økonomiske utfordringene står i kø. Lektor Karl-Eirik Kval er blandt dem som roper varsku.''

Dette lover ikke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    56

  • megler Smekk

    27

  • hidi, the scorpion

    10

  • Angustia

    9

Mest aktive i denne tråden

Det er lett å se at Frp er nede på 14,7%, så da tyr man til fremmedfrykt og paranoia!

Det er så gjenkjennelig at det faktisk er morsomt, og patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Oslo er tapt territorium.

Den som ikke har fått med seg det, kan umulig ha vært der de siste åra.

Ja,og dette går det vist ikke an å få den rød/grønne regjeringen til å forstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Det er lett å se at Frp er nede på 14,7%, så da tyr man til fremmedfrykt og paranoia!

Det er så gjenkjennelig at det faktisk er morsomt, og patetisk.

Som vanlig prøver du å lede oppmerksomheten over mot Frp da temaet som debatteres er for betent. Patetisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det må bety at jeg tilhører da flertallet;-) Sammen med polakker og andre øst-europeere. Tamiler og Viatnemesere er store etniske grupper. Jeg har ikke nevnt muslimer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Ja,og dette går det vist ikke an å få den rød/grønne regjeringen til å forstå!

Nei heldigvis så forstår de ikke at det at dine oldeforeldre bodde et sted opp i et dalføre i denne steinrøysa som heter Norge så er ikke du mer verdt enn andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig prøver du å lede oppmerksomheten over mot Frp da temaet som debatteres er for betent. Patetisk!

Hva er det som er "betent"?

Jeg har ikke problemer med at folk er født et annet sted enn meg, eller har en annen hudfarge.

Det har ikke de fleste andre heller.

''– Fra 1993 da vi første gang spurte om dette og fram til i dag, er nordmenn stadig mer positive til innvandrere, sier Hellevik.

I dag sier 55 prosent at innvandrere fra fremmede kulturer er en berikelse for det norske samfunn. For 17 år siden sa bare 35 prosent det samme. Andelen som ser dette som en trussel har sunket fra 40 prosent til 25 prosent fra 1993 til i dag.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3590579.ece (nederst i artikkelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Nei heldigvis så forstår de ikke at det at dine oldeforeldre bodde et sted opp i et dalføre i denne steinrøysa som heter Norge så er ikke du mer verdt enn andre mennesker.

Vi får se om ikke pipa får en annen lyd når muslimene overtar fullstendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ainona

Det er lett å se at Frp er nede på 14,7%, så da tyr man til fremmedfrykt og paranoia!

Det er så gjenkjennelig at det faktisk er morsomt, og patetisk.

Tror du at folk er så redd muslimer?

Er du selv muslim?

Du tar dem alltid i forsvar, tror du ikke de kan forsvare seg selv?

Slik jeg ser det er vi alle mennesker, vi er alle i samme båt enten vi er svart eller hvit. Mennesker! Sammen på en klode som vi klarer å ødelegge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at folk er så redd muslimer?

Er du selv muslim?

Du tar dem alltid i forsvar, tror du ikke de kan forsvare seg selv?

Slik jeg ser det er vi alle mennesker, vi er alle i samme båt enten vi er svart eller hvit. Mennesker! Sammen på en klode som vi klarer å ødelegge!

''Tror du at folk er så redd muslimer?

Er du selv muslim?

Du tar dem alltid i forsvar, tror du ikke de kan forsvare seg selv?''

Nei, jeg er ateist. Jeg tror like lite på islam som jeg tror på kristendommen eller hinduisme.

Derimot er angrepene og beskyldningene mot muslimer nå på et slikt idiotnivå at selv ateister reagerer.

Utover det så er jeg liberal og tolerant, og det betyr at jeg ikke forventer at resten av befolkningen skal tro det samme som meg, i motsetning til en del av kommunistene her som mener at folk helst skal ha samme hudfarge som de har.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Hva er det som er "betent"?

Jeg har ikke problemer med at folk er født et annet sted enn meg, eller har en annen hudfarge.

Det har ikke de fleste andre heller.

''– Fra 1993 da vi første gang spurte om dette og fram til i dag, er nordmenn stadig mer positive til innvandrere, sier Hellevik.

I dag sier 55 prosent at innvandrere fra fremmede kulturer er en berikelse for det norske samfunn. For 17 år siden sa bare 35 prosent det samme. Andelen som ser dette som en trussel har sunket fra 40 prosent til 25 prosent fra 1993 til i dag.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3590579.ece (nederst i artikkelen)

''Hva er det som er "betent"?''

Ikke skap deg.

''Jeg har ikke problemer med at folk er født et annet sted enn meg, eller har en annen hudfarge.

Det har ikke de fleste andre heller.''

Og så? Det at folk er stadig mer "positive til innvandrere" betyr ikke at de er positive til et innvandrer flertall.

Det er veldig lett å svare slik når man selv ikke merker særlig til de problemene masseinnvandringen fører til. Det hadde vært mer interessant å spørre etnisk norske i Groruddalen hva de mener om utviklingen. Folk som nå faktisk rømmer fra det såkalte fargerike felleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

''Tror du at folk er så redd muslimer?

Er du selv muslim?

Du tar dem alltid i forsvar, tror du ikke de kan forsvare seg selv?''

Nei, jeg er ateist. Jeg tror like lite på islam som jeg tror på kristendommen eller hinduisme.

Derimot er angrepene og beskyldningene mot muslimer nå på et slikt idiotnivå at selv ateister reagerer.

Utover det så er jeg liberal og tolerant, og det betyr at jeg ikke forventer at resten av befolkningen skal tro det samme som meg, i motsetning til en del av kommunistene her som mener at folk helst skal ha samme hudfarge som de har.

Med vennlig hilsen

'' kommunistene her som mener at folk helst skal ha samme hudfarge som de har.''

Bortsett fra deg er det ingen kommunister her. Ingen andre har heller nevnt ordet "hudfarge". Tosk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får se om ikke pipa får en annen lyd når muslimene overtar fullstendig...

Ja, de 2% av befolkningen som er muslimer (etter 40 år med innvandring) kommer nok til å overta for de resterende 98%. Det er selvsagt helt åpenbart.

:hostekule:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' kommunistene her som mener at folk helst skal ha samme hudfarge som de har.''

Bortsett fra deg er det ingen kommunister her. Ingen andre har heller nevnt ordet "hudfarge". Tosk.

''Ingen andre har heller nevnt ordet "hudfarge". Tosk.''

Fra overskriften:

''Etniske nordmenn....''

"Problemet" du konstruerer er jo nettopp hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er det som er "betent"?''

Ikke skap deg.

''Jeg har ikke problemer med at folk er født et annet sted enn meg, eller har en annen hudfarge.

Det har ikke de fleste andre heller.''

Og så? Det at folk er stadig mer "positive til innvandrere" betyr ikke at de er positive til et innvandrer flertall.

Det er veldig lett å svare slik når man selv ikke merker særlig til de problemene masseinnvandringen fører til. Det hadde vært mer interessant å spørre etnisk norske i Groruddalen hva de mener om utviklingen. Folk som nå faktisk rømmer fra det såkalte fargerike felleskapet.

Du burde vel heller spørre deg hvorfor så mange innvandrere føler de må flytte til Grorud?

Det er jo nettopp på grunn av slike som deg, som lager problemer rundt deres eksistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Ja, de 2% av befolkningen som er muslimer (etter 40 år med innvandring) kommer nok til å overta for de resterende 98%. Det er selvsagt helt åpenbart.

:hostekule:

Du har ikke forstått det enda du... har du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke forstått det enda du... har du vel?

Joda, det er nettopp det jeg har. Du forsøker å spre fremmedfrykt, men ettersom virkeligheten ikke er så skremmende, så lyver du om at "muslimene overtar fullstendig".

Men det blir jo ikke så veldig skremmende med 2% muslimer, det kan de fleste regne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

''Ingen andre har heller nevnt ordet "hudfarge". Tosk.''

Fra overskriften:

''Etniske nordmenn....''

"Problemet" du konstruerer er jo nettopp hudfarge.

Trenger du briller? Det er ingen her, hverken jeg eller andre, som har nevnt ordet "hudfarge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Du burde vel heller spørre deg hvorfor så mange innvandrere føler de må flytte til Grorud?

Det er jo nettopp på grunn av slike som deg, som lager problemer rundt deres eksistens.

Ja, slik henger det nok sammen!

*rister oppgitt på hodet av dine patetiske bortforklaringer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...