Gå til innhold

Etniske nordmenn snart i mindretall


megler Smekk

Anbefalte innlegg

''Poenget er at vi har felles forfedre, enten man har svart eller hvit hud.''

Ingenting er meningsløst, når det kommer til historie! Den forteller om ulike, og svært interresante kulturer! Poenget, er jo nettopp at selv om vi har felles forfedre, så har vi utviklet oss i totalt forskjellige retninger...

Har vi?

Vi har da utviklet oss meget likt - med samme antall hoder, armer, fingre, osv. Stort sett er det eneste som er så forskjellig pigmenteringen i huden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    56

  • megler Smekk

    27

  • hidi, the scorpion

    10

  • Angustia

    9

Mest aktive i denne tråden

''Poenget er at vi har felles forfedre, enten man har svart eller hvit hud.''

Slutt med denne meningsløse rallingen om hudfarge. Dette dreier seg om kulturer, ikke hudfarge.

Ah!

Så hvordan har du tenkt å dele folk opp etter "kultur"?

Alle svarte har én kultur, og alle hvite en annen?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så synd at du misforstår hele problemstillingen.

Nei, det er nettopp det jeg ikke gjør. Du forsøker og forsøker å gjøre det du forfekter stuerent, men det er faktisk ikke vanskelig å gjennomskue deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Har vi?

Vi har da utviklet oss meget likt - med samme antall hoder, armer, fingre, osv. Stort sett er det eneste som er så forskjellig pigmenteringen i huden.

Med vennlig hilsen

'' Stort sett er det eneste som er så forskjellig pigmenteringen i huden.''

Dette viser din ignoranse for hvordan utviklingen av forskjellige kulturer har oppstått. Det er vitenskap, noe du påberoper deg å være forsvarer for, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du er mer opptatt av pigmentering av hud? Det sier seg jo selv, er du en del av urbefolkningen i Afrika, så trenger huden motstand mot den sterke solen, det har ikke vi i Norden det samme behovet for, ergo har vi lysere hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Stort sett er det eneste som er så forskjellig pigmenteringen i huden.''

Dette viser din ignoranse for hvordan utviklingen av forskjellige kulturer har oppstått. Det er vitenskap, noe du påberoper deg å være forsvarer for, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du er mer opptatt av pigmentering av hud? Det sier seg jo selv, er du en del av urbefolkningen i Afrika, så trenger huden motstand mot den sterke solen, det har ikke vi i Norden det samme behovet for, ergo har vi lysere hud.

''Det sier seg jo selv, er du en del av urbefolkningen i Afrika, så trenger huden motstand mot den sterke solen, det har ikke vi i Norden det samme behovet for, ergo har vi lysere hud.''

Ja, nettopp. Det var pigmenteringen jeg nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Det sier seg jo selv, er du en del av urbefolkningen i Afrika, så trenger huden motstand mot den sterke solen, det har ikke vi i Norden det samme behovet for, ergo har vi lysere hud.''

Ja, nettopp. Det var pigmenteringen jeg nevnte.

''Ja, nettopp. Det var pigmenteringen jeg nevnte.''

Og hva har det med kultur å gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, nettopp. Det var pigmenteringen jeg nevnte.''

Og hva har det med kultur å gjøre...?

Ja, folk på forskjellige steder har ofte en del felles (som kan kan kalle kultur), men med mindre man er tilhenger av Nord Korea forstår man at de individuelle forskjellene er mye større.

Kulturen er heller ikke i DNAet, men både i stadig endring, og dynamisk. Folk endrer også kultur.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Så jeg kan ikke få lov å være her, eller er det annerledes siden jeg har samme etnisitet som norske.

Mine forfedre norske vikinger som rante og voldtok irske slavejenter som er mine formødre. Min etnisitet stammer like mye eller mer fra Irland som Norge og dette er det biologisk forskning på, men står det noe sted i norsk historie. Nei da den er lagd så fin og vakker som det passer den "etniske" norske befolkningen.

Sa jeg det? Sør lurte på om det var bedre med 100% etniske nordmenn på enkelte steder,og da svarte jeg at det skal være etnisk norske iNorge. Hvis dere ikke skjønner svaret mitt, så vil dere ikke forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg det? Sør lurte på om det var bedre med 100% etniske nordmenn på enkelte steder,og da svarte jeg at det skal være etnisk norske iNorge. Hvis dere ikke skjønner svaret mitt, så vil dere ikke forstå.

"skal"? Hvem har bestemt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nå klar å overta visse bydeler av Malmø. Steder hvor selv politiet helst holder seg unna.

http://www.youtube.com/watch?v=94Wyrxj7qvg

''De har nå klar å overta visse bydeler av Malmø. Steder hvor selv politiet helst holder seg unna.''

Det som skjer i slike bydeler er tragisk og urovekkende, men er meir knytta til sosiale utfordringer som arbeidsløshet, fattigdom, manglende utdanning, fordommer, ghettofisering o.l. enn religion (les islam). Å hevde at dette er resultatet av islam er en grov overforenkling av en kompleks problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, folk på forskjellige steder har ofte en del felles (som kan kan kalle kultur), men med mindre man er tilhenger av Nord Korea forstår man at de individuelle forskjellene er mye større.

Kulturen er heller ikke i DNAet, men både i stadig endring, og dynamisk. Folk endrer også kultur.

Med vennlig hilsen

''Kulturen er heller ikke i DNAet, men både i stadig endring, og dynamisk. Folk endrer også kultur.''

Selvfølgelig er kulturer dynamiske, noen mer enn andre. Så har vi de kulturer som vi i vesten ødela, ved å ta land (sør-Amerika, nord- Amerika, Afrika, Australia og land i Østen), og vi tvang dem til å ta vår kultur! Noe av det mest ødeleggende, som er blitt gjort på kloden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er at vi har felles forfedre, enten man har svart eller hvit hud.''

Slutt med denne meningsløse rallingen om hudfarge. Dette dreier seg om kulturer, ikke hudfarge.

''Slutt med denne meningsløse rallingen om hudfarge. Dette dreier seg om kulturer, ikke hudfarge.''

OK, så hvilke "kulturer" er godkjente for å få status som etnisk norsk / norsk / norsk muslim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Kulturen er heller ikke i DNAet, men både i stadig endring, og dynamisk. Folk endrer også kultur.''

Selvfølgelig er kulturer dynamiske, noen mer enn andre. Så har vi de kulturer som vi i vesten ødela, ved å ta land (sør-Amerika, nord- Amerika, Afrika, Australia og land i Østen), og vi tvang dem til å ta vår kultur! Noe av det mest ødeleggende, som er blitt gjort på kloden vår.

Du får si det til nasjonalistene her...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

du husker at Siv Jensen ikke reiste dit likevel?

Husker du hvorfor?

[ironi]Det ikke finnes store problemer pga. innvandringen i Malmø. Ikke i det hele tatt.[/ironi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ironi]Det ikke finnes store problemer pga. innvandringen i Malmø. Ikke i det hele tatt.[/ironi]

Og vips så byttet du ut "muslimer" med "innvandrere".

Du klarer knapt skrive et innlegg uten å falsifisere og "jukse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Hva er problemet?

Hvilket problem det er at Oslo snart ser ut og er som e.g. Karachi?

Vel, ta deg en tur dit og se på kaoset, møkka og anarkiet før du stiller et så dumt spørsmål en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

[ironi]Det ikke finnes store problemer pga. innvandringen i Malmø. Ikke i det hele tatt.[/ironi]

Man skulle tro Komiske Ali har en nær slektning i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Ja, folk på forskjellige steder har ofte en del felles (som kan kan kalle kultur), men med mindre man er tilhenger av Nord Korea forstår man at de individuelle forskjellene er mye større.

Kulturen er heller ikke i DNAet, men både i stadig endring, og dynamisk. Folk endrer også kultur.

Med vennlig hilsen

Vel, du er da på gli, som endelig ser ut til å innse at det er noe som heter _kultur_ i det hele tatt. Inntil i går hadde du skrevet et hundretalls innlegg hvor du benekter eksistensen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Slike generaliseringer blir meningsløse.

Poenget er at vi har felles forfedre, enten man har svart eller hvit hud.

Vår gren av meneskeheten utvandret fra Afrika for snart 100 000 år siden.

"Felles forfedre"..latterlig. Vi har også felles forfedre i den encellede amøben, hvilket dine skriverier vitner om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...